اخبار تکنولوژی

گوگل رکورد خودش را جابجا کرد! در سه ماه گذشته ۱۹ میلیارد اپ از Google Play دانلود شد!

در سه ماه گذشته ۱۹ میلیارد اپلیکیشن از Google Play دانلود شده است

 در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷، مارکت اپ های اندروید با ۱۹ میلیارد دانلود بالاترین رکورد را از آن خود کرده است. طبق گزارش سایت App Annie این رقم ۱۴۵ در صد بیشتر از دانلودهای فروشگاه App Store اپل می باشد.

۰

در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷، مارکت اپ های اندروید Google Play با ۱۹ میلیارد دانلود بالاترین رکورد را از آن خود کرده است. طبق گزارش سایت App Annie این رقم ۱۴۵ در صد بیشتر از دانلودهای فروشگاه App Store اپل می باشد.

گوگل پلی رکورد دار تعداد دانلود در سه ماهه گذشته می باشد

گوگل پلی رکورد دار تعداد دانلود در سه ماهه گذشته می باشد

گوگل طی چند سال گذشته در بازار های نوظهور بسیار بزرگی سرمایه گزاری کرده است و به نظر می رسد این سرمایه گزاری برای این کمپانی موفقیت آمیز بوده است تا جایی که اکنون بیشترین دانلودهای گوگل پلی متعلق به بازارهای هند، اندونزی و برزیل است. البته هند در صدر دو کشور دیگر قرار گرفته است. طبق گزارش های اخیر دانلودهای انجام شده هندی ها در گوگل پلی و اپ استور در سال ۲۰۱۷ به بالاترین حد خود رسیده است. این گزارش همچنین به شناسایی نوع اپ هایی که بیشترین دانلود را داشته اند پرداخته است. در سطح جهانی، اپ های بازی ، امور مالی و شخصی سازی بیشترین دانلود را در Google Play در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ داشته اند، در حالی که اپ های فروشگاهی، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ بیشتر از App Store دانلود شده اند. بعد از آن اپ های مالی در رتبه دوم App Store قرار گرفته اند. احتمالا اپ های مالی همچنان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با توجه به فصل مالیات محبوب خواهند بود.

دانلودهای هر دو فروشگاه گوگل و اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ رشد ۲۰ درصدی داشته است ولی بهتر است بدانید علی رغم اینکه گوگل رکورد دار تعداد دانلود ها می باشد مبلغ خریدهای انجام شده از فروشگاه اپل به ۱۱٫۵ میلیارد دلار رسیده است تقریبا دو برابر بیشتر از Google Play . کاربران ایالت متحده در سه ماهه چهارم، در هر دو فروشگاه اندروید و iOS در سطر این خرید ها قرار دارند و کاربران آلمانی رتبه سوم را از آن خود کرده اند. جایگاه دوم به دو کشور مختلف تعلق گرقته است، تایوان در iOS و کره جنوبی در اندروید دوم است.

شاید ناامید کننده باشد ولی بد نیست بدانید فروش اپ های سرگرمی روز به روز بیشتر شده است. تا حدی که اشتراک در سرویس های سرگرمی اپ ها، مانند Netflix، بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ چهار برابر شده است.

اشتراک در اپ های بهره وری نیز به ویژه در Google Play افزایش یافته است و خوشبختانه بیشترین رشد را در بین اپ های دیگر داشته است.

هم اکنون گوگل تمرکز خود را در بازار های در حال ظهور قرار داده است و قصد دارد سرمایه گزاری روی آنها را ادامه دهد تا در سال آینده و سال بعد نیز شاهد رکوردهای دیگری از این کمپانی باشیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا