اخبار تکنولوژی

دزدی متداول دوچرخه گوگل برای این کمپانی عظیم دردسر ساز شد!

دوچرخه گوگل

گوگل در گزارشی می گوید هر هفته بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دوچرخه گم می شوند، که سر و کله آنها را در فضاهای سبز، یا در پشت بام یک کافه ورزشی و حتی در آگهی های بازرگانی تلویزیون، و… پیدا می شود.

۱+

در این زمانه گوگل همه جا حضور دارد. حتما می دانید که این شرکت مسئول سیستم عامل اندروید در تلفن همراه های سرتاسر دنیاست و حتما برایتان جالب است بدانید که بر اساس  مطلبی در روزنامه وال استریت منتشر شده دائما در حال جستجوی دوچرخه های گم شده است! این دوچرخه ها را در منطقه مانتین ویو با نام دوچرخه گوگل می شناسند!

گوگل در منطقه “مانتین ویو” جایی که گوگل پلکس (مرکز شرکت گوگل) قرار دارد حدود ۱۱۰۰ دوچرخه رنگی برای کارکنان خود تدارک دیده تا بتوانند در طول روز رفت و آمد کنند و برای انجام کارها به ساختمان های مختلف سر بزنند. دوچرخه ها دارای اسکلت زرد، چرخ های آبی، گل گیر سبز و سبدهای قرمز هستند. آنها از حق تقدم بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه برخوردار هستند. اگر چه فقط کارکنان گوگل از آنها استفاده می کنند، ولی ظاهرا افراد این منطقه همیشه آنها را به سرقت می برند.

گوگل در گزارشی می گوید هر هفته بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دوچرخه گم می شوند، که سر و کله آنها را در فضاهای سبز، یا در پشت بام یک کافه ورزشی و حتی در آگهی های بازرگانی تلویزیون و… پیدا می‌شود. یک کارمند ۶۸ ساله اوراکل که اغلب دوچرخه سواری می کند می گوید آنها “مانند یک ژست دوستانه” (تداعی کننده یک حس خوب) برای اهالی این منطقه هستند و حتی شهردار شهر بعد از یک جلسه در گوگل پلکس، در مسیرش یکی از این دوچرخه ها را برداشته تا برای تماشای فیلم به سینما برود.

دوچرخه گوگل

دوچرخه گوگل

پلیس  منطقه مانتین ویو تصمیم گرفته تا در قضیه دوچرخه های گمشده دخالت نکند، بنابراین گوگل در ادامه تلاش هایش برای گرفتن این مسئله در دستان خود، در سال گذشته جی پی اس را دررون دوچرخه ها کار گذاشت. پس از انجام این کار، شرکت پی برد که دوچرخه های این شرکت به نقاط خیلی دورتر از جمله مکزیک، نوادا و حتی آلاسکا برده می شوند.

گوگل در حال حاضر سیستمی را آزمایش می کند که کارکنانش می توانند با استفاده از گوشی های هوشمند خود کنترل دوچرخه را با وسیله ایی که روی آن نصب می شود به دست گیرند. اما اگر این کار را به کل ناوگان گسترش یابد، پرده از آن برداشته می شود (همه متوجه آن می شوند).

اگر شما صاحب یک دوچرخه هستید، حتما امشب آن را نزدیک خودتون نگه دارید. از آنجایی که در مانتین ویو، در هر لحظه صدها دستگاه دزدیده می شوند.

منبع: androidcentral

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا