تکنولوژی

بررسی دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

Nokia Go
۰

همانطور که می دانید، شرکت نوکیا، قدیمی‌ترین و نوآورترین شرکت تولید کننده موبایل در جهان است. همه شما با اولین سری گوشی های آجری و مقاوم در برابر ضربه این شرکت که در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی تولید می شد آشنا هستید. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

اما هنگامی که نوکیا سال گذشته، یک شرکت سلامت دیجیتال فرانسوی با نام Withings را با قیمتی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد، این شرکت وارد دنیای پوشیدنی های هوشمند و گجت های حوزه سلامت شد. نوکیا محصولات شرکت Withings را باز طراحی کرده و با بسته بندی جدید و برند نوکیا عرضه می کند.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

یکی از این محصولات، دستبند هوشمند Nokia Go است که پیش از این با نام Withings Go شناخته می شد. این دستبند، پوشیدنی هوشمندی است که بر فعالیت های روزانه، میزان کالری مصرفی و الگوی خواب کاربر نظارت می کند. نیازی نیست که از روشی پیچیده برای نمایش پیشرفت روزانه تان استفاده کنید، همه کاری که باید انجام دهید، نگاه کردن به صفحه نمایش دستبندتان است.

طراحی و ساخت Nokia Go

Nokia Go از نظر طراحی و راحتی مشابه نمونه Withings می باشد و با یک ماژول دایره ای ۱٫۴ اینچی، یک دستبند سیلیکونی و یک گیره عرضه شده است. نوکیا مدل استیل آن را که بسیار شیک تر  از مدل سیلیکونی با عملکردی مشابه آن می باشد، به تازگی عرضه کرده است.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

 

همچنین می توانید دستگاه را از درون مچ بند خود درآورده و با گیره روی لباس یا جاکلیدی خود متصل کنید. اگر می خواهید با دست بند به تخت خواب بروید، به لطف وزن سبک آن (فقط ۰٫۳۲ اونس) احتمالا فراموش می کنید که آن را به همراه دارید.

رابط نرم افزاری Nokia Go

برنامه Health Mate که برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس است، اطلاعات دستبند را از طریق بلوتوث دریافت کرده و اطلاعات کاملی روی گوشی هوشمندتان نمایش می دهد. این دست بند هوشمند، علاوه بر امکانات صفحه نمایش کوچک خود، به منظور مانیتورینگ فعالیت های روزانه نظیر قدم زدن، دویدن، شناکردن و نظارت بر خواب، از انتقال داده ها از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند کاربر و تجزیه و تحلیل اطلاعات توسط نرم افزار Health Mate بهره می برد.

کاربر می تواند اطلاعات کامل خود را نظیر سابقه فعالیت های روزانه، میزان وزن و برنامه خواب خود در این اپلیکیشن مشاهده کند. کاربر همچنین می تواند، روند پیشرفت خود را ارزیابی کرده و راه هایی برای بهبود فعالیت های روزانه خود، بیابد. همچنین این اپلیکیشن، اطلاعات دریافتی از دستبند را به صورت نموداری گرافیکی و قابل فهم برای کاربر تبدیل می کند.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

یک ویژگی جالب دستگاه این است که مانیتورینگ خواب به شما کمک می کند کیفیت خواب خود را بر اساس میزان نور محیط، سطح صدا و دمای اتاق تحلیل کرده و بهبود ببخشید. این دست بند طوری برنامه ریزی شده است که می تواند حالت خواب سبک یا عمیق کاربر را تشخیص داده و سهم هریک را در نموداری نمایش دهد. برنامه خواب هوشمند، اطلاعات خواب تان را گردآوری می کند و اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی بهبود کیفیت و زمانبندی خواب تان به شما ارائه می دهد.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

در حال حاضر این اپ، ادغامی از برنامه MyFitnessPal به منظور نظارت بر کالری و غذای مصرفی روزانه، به همراه برنامه RunKeeper و +Nike برای نظارت بر فعالیت های تناسب اندام کاربر می باشد. گجت های دیگری نیز مانند گجت فشار خون و گجت سلامت قلب نوکیا تولید شده اند که می توانید با تهیه آن ها نظارت دقیق تری بر معیارهای سلامت خود داشته باشید. همچنین بزودی برنامه های سلامت این اپ نظیر مانیتورینگ دوره بارداری و خواب هوشمند، به روز رسانی خواهد شد تا وسعت کاربردهای آن افزایش یابد.

 

نحوه عملکرد Nokia Go

رابط کاربری نوکیا گو به صورت پیش فرض، به شکل یک مرد دونده بر روی صفحه ظاهر می شود. هنگامی که شروع به پیاده روی یا ورزش دیگری می کنید، یک علامت تیک روی صفحه ظاهر می شود. پس از طی مسافت، نشانگر دستبند شروع به افزایش می کند و وقتی به بالاترین سطح خود می رسد بیانگر این است که شما ۱۰،۰۰۰ قدم برداشته اید. سپس، تصویر دستبند به یک ستاره تبدیل می شود و دوباره ردیابی با علامت تیک آغاز می گردد. در پایان روز، علامت تیک ناپدید شده و برای فعالیت در روز بعد آماده می شود.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

همچنین این اپ دارای جدول رده بندی بر اساس امتیازات روزانه است که در آن شما می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کرده و در چالش ها مشارکت کنید تا انگیزه بیشتری برای انجام مراحل به دست آورید. هر بار که فعالیت فیزیکی خود را افزایش می دهید، مدالی به عنوان جایزه دریافت می کنید. به عنوان مثال، پس از پیاده روی ۲۶ مایلی در یک هفته، مدالی دریافت می کنید که به شما می گوید فاصله ای که طی کرده اید برابر مسیر یک دوی ماراتن است. در ادامه، برنامه اطلاعاتی در مورد تاریخ ماراتن ها و گزینه هایی برای یادگیری بیشتر در این زمینه ارائه می دهد.

باتری Nokia GO

نوکیا گو یک باتری سلولی سکه ای شکل و استاندارد CR2، دارد. عمر این باتری به لطف فناوری E-ink هشت ماه تخمین زده می شود و پس از آن با قیمت ۵ دلار قابل تعویض است. همچنین این دستبند مجهز به حسگر حرکت و تشخیص شبانه روز است.

سایر ویژگی ها Nokia GO

هنگامی که صفحه نمایش دستبند را نگه می دارید، نوکیا گو به طور موقت به یک ساعت آنالوگ تبدیل می شود. متاسفانه، نوکیا هنوز ویژگی ساعت را به طور دائمی ایجاد نکرده است و صفحه نمایش در حالت عادی فقط شامل نشانگر پیشرفت است.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

نوکیا گو علاوه بر فعالیت های متداولی نظیر پیاده روی، دویدن و شنا که می تواند به طور خودکار نظارت کند، فعالیت های دیگری مانند تنیس، فوتبال، بوکس و والیبال و … را می تواند یاد بگیرد. البته شما باید آنها را به صورت دستی در نرم افزار Health Mate وارد کنید. پس از آن دستگاه به طور خودکار هنگام انجام این ورزش ها آنها را تشخیص می دهد.

دستبند هوشمند Nokia Go، ردیاب هوشمند سلامت

از آنجا که Nokia Go تا عمق ۱۶۵ فوت ضد آب است، می توانید به راحتی از آن در هنگام شنا و یا حتی زیر دوش حمام استفاده کنید. این دستبند هوشمند با قیمت مناسب ۴۹ دلار و در رنگ های مختلف عرضه می شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا