دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن آووکادو در درمان انواع بیماری را بدانید!

خواص روغن آووکادو

خیلی مزه آن را دوست ندارند. چون اصلا مزه ای ندارد. ولی این میوه پراصیت سبزرنگ آن قدر برای سلامتی مفید است که باید از خواصش چه به صورت تازه چه روغن آن را مصرف کنید.
آواکادو وقتی با سایر مواد غذایی و سالادها استفاده شود خواص بی نظیرش چندین برابر خواهد شد و درمان کننده گیاهی بی خطر و جندکاره ای خواهد بود.

۲+

آووکادو را خیلی‌ها دوست ندارند. چون طعم خاصی ندارد. ولی ارزش های تغذیه ای و خواص روغن آووکادو آن برای سلامتی بدن آنقدر زیاد است که بهتر است در برنامه غذایی جای گیرد. اگر خود آووکادو را دوست ندارید بهتر است از روغن آن استفاده کنید تا از انبوه خواص روغن آووکادو بی بهره نمانید. آووکادو را بهترین میوه روی زمین می‌دانند. به همین دلیل روغن آووکادو هم خواص بی‌شماری دارد که باید از مزایای آن استفاده کنید. نت نوشت امروز به شما می‌گوید خواص روغن آووکادو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید.

خواص روغن آووکادو

وقتی با خواص روغن آووکادو آشنا شوید به احتمال زیاد بعد از این مقاله به دنبال خرید این روغن خواهید رفت.

کاهش فشارخون و کلسترول و سلامت قلب

برای افرادی که از فشار خون رنج می‌برند خواص روغن آووکادو یک درمان قوی و بی ضرر است. افرادی که به فشارخون مبتلا هستند ناچار به استفاده از داروهای شیمیایی هستند که پس از مدتی به دلیل داشتن عوارض جانبی بیماری های دیگری از جمله بزرگی قلب و انسداد عروق دچار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن مریم گلی شما را از هر پماد و دارویی بی‌نیاز می‌کند!

طی مقایسه ای محققان علوم تغذیه سه روغن آووکادو، نارگیل، زیتون و ذرت را با هم مقایسه کردند. تاثیر درمانی روغن های زیتون و آووکادو در کاهش کلسترول بد خون از بقیه روغن ها بیشتر بود. در این تحقیقات همچنین مشخص شد علاوه بر کلسترول، سایر چربی های خون مثل تری گلیسیرید با استفاده از روغن آووکادو کاهش می‌یابد. وقتی فشار و چربی خون کنترل شود خبری از انسداد رگ ها و بیماری های قلب نخواهد بود.

سلامت لثه

شواهد نشان داده است استفاده از روغن آووکادو به صورت موضعی بر روی لثه ها مانع از بیماری های خونریزی و التهابی لثه ها می‌شود. خواص روغن آووکادو با تقویت لثه از تحلیل آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن بوی بدن دهان را از بین می‌برد. خواص روغن آووکادو با مسدود کردن پروتئین IL1B که عامل التهابات و بیماری لثه ها است، مانع از انواع بیماری های لثه می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن خردل و عوارض جانبی استفاده از این داروی گیاهی

رفع خشکی و درد مفاصل

افراد مبتلا به آرتریت، رماتیسم ، دیسک کمر و گردن، و بیماری ها التهابی مفاصل معمولا از خشکی و درد مفاصل رنج می‌برند، با استفاده از ترکیبی از روغن آواکادو و روغن سویا به راحتی می توان بر خشکی و درد مفاصل غلبه کرد. آزمایشات نشان داده است این دو ترکیب روغنی باید به صورت خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

سلامت پوست و بهبود زخم

آزمایشات انجام شده روی بیماران مبتلا به پسوریازیس بعد از ۱۲ هفته نشان داد روغن آواکادو به دلیل دارا بودن ویتامین B12 مشکلات پوستی را از بین می‌برد. در مطالعات دیگری مشاهده شد روغن آواکادو قادر است دوره درمان زخم ها را به میزان زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن رزماری برای مو را بدانید!

کمک به جذب مواد تغذیه ای

اضافه کردن کمی از این روغن به رژیم غذایی باعث می‌شود تا مواد مغذی خوراکی ها با سرعت بیشتری جذب بدن شود. در واقع آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئیدهای موجود در روغن آواکادو مثل یک کاتالیزور عمل می‌کند تا با جذب مواد غذایی بیشتر بدن سالم تر شود. به همین دلیل مصرف روغن آووکادو همراه با سالاد باعث جذب هر چه بیشتر و بهتر آلفاکاروتن Alpha-carotene، لوتئین Lutein و بتاکاروتن Beta-carotene موجود در سبزیجات می‌شود که باعث بیماری کمتر به خصوص کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های چشم است.

سم زدایی بدن

روغن آووکادو منبع خوبی از کلروفیل است که حاوی میزان کافی منیزیوم مورد نیاز بدن است. همین میزان منیزیم کافی است تا سلامت قلب، مغز، کلیه‌ها، کبد تضمین شود. علت آن هم توانایی دفع جیوه از بدن به وسیله این روغن است. کلروفیل موجود در خواص روغن آووکادو به مولکول های فلزات سنگین پیوسته و آن‌ها را جزو مواد زائد بدن دفع می‌نماید.

به همین علت توصیه می‌شود تا گاهی از روغن آواکادو برای تهیه سس سالاد استفاده شود تا بدن به طور کامل سم زدایی شود.

بیشتر بخوانید: خواص روغن درخت چای و این همه مزایا و فواید برای مشکلات پوستی

کارکرد بهتر مغز

روغن آووکادو به علت داشتن امگا ۳ و ویتامین E منبع غذایی خوبی برای سلامت مغز محسوب می‌شود. امگا ۳ با فعال کردن لوب پیشانی مغز که محل عملکردهای شناختی، تفکر وت صمیم گیری، رفتارهای سالم و برنامه ریزی است به کارکرد بهتر مغز کمک می‌کند.

افرادی که از روغن آواکادو یا روغن نارگیل در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند در واقع خود را در برابر بیماری آلزایمر، زوال عقل و ضعف حافظه بیمه می‌کنند.

جایگزین مناسب پروتئین و کربوهیدرات

روغن آووکادو از یک نوع چربی غیراشباع تشکیل شده به همین دلیل هضم آن راحت است. طبق تحقیقی که در مجله پزشکی آمریکا Journal of the American Medical Association به چاپ رسید، آووکادو جایگزین بسیار خوبی برای کربوهیدرات و پروتئین محسوب می‌شود. به همین دلیل در رژیم های غذایی کاهش وزن علاوه بر جذب حداکثری ویتامین ها و مواد معدنی، احساس سیری بوجود می‌آورد و فرد کمتر به غذا خوردن وادار می‌شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا