تلفن همراه

دلیل انفجار گلکسی نوت ۷؛ چرا Note 7 تنها یک هفته قبل از معرفی آیفون ۷ آتش گرفت؟

دلیل آتش گرفتن نوت 7

متاسفانه یا خوشبختانه درست همان منتقد هایی که با معرفی نوت ۷ دست از تمجید این گوشی بر نمیداشتند، با شنیدن اولین اخبار از انفجار دستگاه های در توضیح شده لقبی کمتر از نارنجک همراه را به این فبلت تازه معرفی شده ندادند.

۰

یکی از خبر ساز ترین محصولات تکنولوژیک معرفی شده امسال را می توان گلکسی نوت ۷ نامید، فبلت پر آوازه سامسونگ که با امکانات و توانایی های قابل ستایش وارد بازار شد و خب طبق اخبار مخابره شده به علت انفجار باتری دستگاه که در نقاط مختلف روی داد شرکت سامسونگ فروش این محصول را کاملا متوقف کرده و تمامی دستگاه های فروش رفته را بازخوانی کرده است.

این بدترین اتفاقی است که این شرکت کره ای حتی نمی توانست تصورش کند، شکست و عدم موفقیت محصولی که روی برگ برنده های ان وقت زیادی گذاشته شده بود و می توانست یک تمام عیار پرفروش باشد!

قبل خبر انتشار ۳۵ دستگاه نوت ۷ فروش جهانی این گوشی در میان تمامی گوشی ها معرفی شده توسط سامسونگ یک رکورد به حساب می آمد، فروشی دست نیافتنی که مقدار آن طبق آمار دو برابر فروش اولیه Galaxy S7 در بازه زمانی برابر بود.

متاسفانه یا خوشبختانه درست همان منتقد هایی که با معرفی نوت ۷ دست از تمجید این گوشی بر نمیداشتند، با شنیدن اولین اخبار از انفجار دستگاه های در توضیح شده لقبی کمتر از نارنجک همراه را به این فبلت تازه معرفی شده ندادند.

دقیق ترین گزارش ها نشان از امار انفجار تنها ۳۵ عدد از گوشی های نوت ۷ می دهد، اما باید گفت همین تعداد هم باعث شد تا هر چه سریعتر شرکت کره ای سامسونگ سریعا فروش گوشی ها را متوقف کرده و برای بازه زمانی نا مشخصی (هرچند کوتاه) فروش امیدوارانه ی خوش آتیه ترین محصولش را کنار بگذارد.

علت آتش گرفتن گلکسی نوت ۷

با کوچک شدن ابعاد و فشردگی بیش از اندازه، و در عین حال توانایی و بازده بیشتر مسلما دستگاه فشار بیشتری را تحمل و در نهایت گرمای بیشتری از این تعاملات شیمیایی و الکتریکی تولید خواهد شد. مشکل مشترک تمامی تولید کنندگان دستگاه های تلفن همراه رفع مشکل و خنک نگاه داشتن دستگاه هاست.

سامسونگ با استفاده از سیستم اختصاصی خنک کننده مایع که پیش از این در Galaxy S7 و S7 Edge مورد استفاده قرار گرفته بود در نوت ۷ هم دمای دستگاه را پایین می آورد.

متاسفانه سیستم خنک کننده مایع تعبیه شده در درون نوت ۷ توانایی کافی برای خنک کردن این دستگاه را در حین شارژ نداشته، البته به گزارش فوربس مشکل اصلی از سیستم مدیریت وضعیت باتری می باشد که پس از تکمیل شده شارژ باید از شارژ بیش از اندازه دستگاه جلوگیری کند.

از قضا آتش سوزی در دستگاه های مورد بررسی قرار گرفته زمانی رخ داده که دستگاه شارژ ۱۰۰% بوده و همچنان به شارژر متصل می مانده است. سیستم کنترلی باتری با مشکل مواجه شده و با تولید گرمای بسیار بالا باعث ذوب شدن قطعات دستگاه و در نهایت آتش گرفتن آن می شود.

متاسفانه اتفاق به این سادگی ها نیست، تبیلغات در این زمینه آنچنان به سرعت پیش می روند که آمار های سوختن دستگاه ها هر روز هر چند به کذب رو به افزایش است. به عقیده ما سامسونگ نه تنها در نوت ۷ بلکه در سایر محصولاتی که در اینده معرفی خواهد کرد ضرری چند میلیاردی را تحمل خواهد کرد.

پیش از این هم در نت نوشت گفتیم که سروصدای تولید شده و افتضاح به بار آمده برای محصول قابل انفجار سامسونگ تنها یک برنده داشت، آن هم آیفون ۷ از اپل، راسشت را بخواهید رخداد این آتش سوزی های ان هم تنها یک هفته قبل از معرفی آیفون ۷ کمی برای ما مشکوک به نظر می رسد!

عقیده شما چیست ؟

در دیدگاه های این مطلب دوست داریم نظر شما را هم بدانیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا