دانستنی‌های سلامتی

مضرات ذرت بو داده را بدانید : ذرت بوداده بخوریم یا نه؟

مضرات ذرت بو داده و خواص ذرت

وقتی موقع دیدن فیلم سینمایی پاپ کورن می خورید احتمالا کمتر به مضرات ذرت بو داده و خواص ذرت در دست تان فکر کرده اید. ذرت یکی از مواد غذایی بسیار مقوی و پرخاصیت است و تمامی محصولات آن برای سلامتی مفید است

۲۱+

وقتی موقع دیدن فیلم سینمایی پاپ کورن می خورید احتمالا کمتر به مضرات ذرت بو داده و خواص ذرت در دستتان فکر کرده اید. ذرت یکی از مواد غذایی بسیار مقوی و پرخاصیت است و تمامی محصولات آن برای سلامتی مفید است و سالهای زیاد است که در بیشتر کشورهای جهان کاشته و مورد استفاده خوراکی قرار می گیرد. امروزه بیشتر ذرت را پردازش کرده و مصرف می‌کنند. ولی همچنان ذرت های سنتی بدون فرآوری علاوه بر این که مزایای متعددی دارند، خواص و طرفداران بسیاری نیز دارند.  ذرت دارای خواص فراوانی است که یکی از این خواص ذرت تامین آنتی اکسیدان بدن و فیبر زیاد است. این بار در نت نوشت به شما از خواص ذرت و مضرات مضرات ذرت بو داده می گوییم و اینکه چرا می‌بایست این ماده غذایی را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید: خواص آرد ذرت چیست ؟ آرد ذرت را جایگزین آرد گندم کنید

مضرات ذرت بو داده

خواص و مضرات ذرت بو داده

پاپ کورن که ترکیبی از چند ادویه و ذرت بو داده است سرشار از آنتی اکسیدانها است و یک ماده غذایی بسیار سالم محسوب می شود. دلیل خوردن پاپ کورن همراه با تماشای فیلم کاملا مشخص نشده است. اما یکی از کارهایی که برای رفتن به سینما باید حتما انجام شود خوردن یک پاکت پاپ کورن است. اما آیا سه ساعت یا حتی دو ساعت فیلم همراه با خوردن یک پاکت بزرگ پاپ کورن مفید محسوب می شود ؟ یک پاکت پاپ کورن به اندازه سه روز فعالیت بدنی شما چربی اشباع شده همراه دارد.

بیشتر بخوانید: عوارض آرد سفید : چرا آرد سفید برای سلامتی مضر است؟

نحوه تهیه سالم پاپ کورن

میزان سلامت و خواص و مضرات ذرت بو داده بستگی به روش تهیه آن دارد. دانه ذرت که خود یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان است. در حالات مختلف می تواند مفید یا مضر باشد. یک فنجان دانه ذرت بود داده بدون روغن حاوی ۹۳ کالری و ۱ گرم چربی و حدود ۴ گرم فیبر است. اما پاپ کورن های آماده شده در سالن نمایش فیلم که معمولا در روغن تفت داده می شوند. از قبل در نمک خوابانده می شوند و همراه با نوشابه میل می شوند یکی از پر ضررترین میان وعده ها محسوب می شوند. این دسته از پاپ کورن ها ۲۰ فنجان ذرت حدود ۹۸۰ میلی گرم سدیم  ۶۰ گرم چربی اشباع نشده که برابر سه روز ورزش کردن می باشد و ۱۲۰۰ کالری می باشد.

در ادامه مرور مضرات ذرت بو داده باید گفت اگر در حال خرید ذرت بو داده بسته بندی هستید حتما به برچسب تغذیه آن دقت کنید. ذرت بو داده های آماده و بسته بندی شده در ازای هر ۷۵ میل گرم ذرت گویا شما ۳۱۰ میلی گرم پنیر چدار سفید میل کردید. شما می توانید جهت کم ضرر بودن این میان وعده خوشمزه آن را در مایکروویو منزل بدون نمک همراه با تکه های فلفل قرمز با ریحان میل کنید. که در ازای هر فیلمی که تماشا می کنید به اندازه سه روز استراحت کامل اضافه وزن و چربی پیدا نکنید.

خواص ذرت

تامین آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان از عناصر بسیار مهم و موثر در سلامتی انسان می باشد که یکی از خواص ذرت است. ذرت حاوی انواع مختلف مواد مغذی مانند لوتئین و زاکسانتیین است. این آنتی اکسیدان ها جهت حمایت از یک سیستم ایمنی سالم بسیار موثر هستند همچنین جهت شادابی و سلامت پوست و چشم در برابر استرس اکسیداتیو نیز بسیار مفید می باشند. تحقیقات نشان داده است که خشک کردن ذرت در دمای پایین می تواند به حفظ ارزش غذایی آن کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که باید هر روز استفاده کنید

فیبر کافی

از جمله خواص ذرت ، وجود فیبر کافی می باشد که در سلامت سیستم گوارش بسیار موثر خواهد بود. از جمله عملکرد های مفید فیبر این است که در حرکات منظم روده و دفع مواد زائد بدن بسیار تاثیر خواهد داشت. کمبود این ماده غذایی می تواند منجر به مشکلات گوارشی از جمله اسهال و یبوست شود. ذرت مواد مغذی بسیاری دارد که می تواند باکتری های خوبی برای معده و به خصوص روده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: انواع آردها و خواص و مضرات هر کدام را بشناسید

کربوهیدرات فراوان

ذرت حاوی میزان بالایی کربوهیدرات می باشد که یکی از انواع مفید آن که در ذرت نیز به وفور یافت می شود نشاسته است. کربوهیدات ها می توانند مزایای بسیاری برای سلامتی انسان داشته باشد از جمله این که به کنترل طبیعی قند خون می پردازد. همچنین با ایجاد یک جریان پایدار، هضم بهتری بر روی غذاها انجام می گیرد و بدن آن را به انرژی تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خواص آرد بادام

گلوتن طبیعی مصرف کنید

از دیگر خواص ذرت این است که یک گزینه کاملا طبیعی در عنصری به نام گلوتن است. گلوتن ماده ای است که بسیاری از افراد توانایی تحمل آن در بدنشان را ندارند یا به نحوی می توان گفت که نسبت به آن حساسیت دارند. این امر موجب می شود که نتوانند بسیاری از مواد غذایی را به راحتی مصرف کنند و مشکلات گوارشی مانند نفخ و بیماری‌هایی مانند خستگی و مشکلات پوستی آن‌ها را اذیت کند. اما دانه های ذرت در حقیقت نوعی گلوتن دارند که برای هیچ فردی مشکل ساز نیست. گلوتن موجود در ذرت نوعی است که هیچ گونه آلرژی را ایجاد نمی کند مخصوصا افرادی که به بیماری سلیاک یا همان حساسیت به گلوتن مبتلا هستند به راحتی می توانند ذرت مصرف کنند و نگران بروز حساسیت های خاص نباشند.

بیشتر بخوانید: مضرات آرد گندم و بیماری هایی که با مصرف ان به وجود می آیند

افزایش طول عمر و سلامتی

از دیگر خواص ذرت این است که سبب افزایش طول عمر و سلامتی برای بدن می شود. مطالعاتی در سال های گذشته نشان داده است که رژیم های غذایی که حاوی میزان زیادی ذرت، حبوبات، برنج و سبزیجات بوده است طول عمر افراد را ایجاد کرده و سلامتی در این افراد بیشتر بوده است. چرا که ذرت می تواند خواص ضد دیابت، ضد فشار خون بالا داشته باشد و میزان زیاد آنتی اکسیدان در آن موجب سلامتی می شود و البته سلامت قلب و کنترل قند خون نیز از جمله خواص آن است. پس مصرف ذرت را در رژیم روزانه تان قرار دهید و البته فراموش نکنید که حد تعادل در مصرف هر ماده غذایی شرط عقل است. البته به شرطی که از مضرات ذرت بو داده هم غافل نشوید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا