تلفن همراه

تشخیص شارژر اصلی آیفون به این سادگی است!

تشخیص شارژر اصلی آیفون

آسان‌ترین کاری که می­توان برای تشخیص شارژر اصلی آیفون انجام داد این است که خرید از سایت یا فروشگاهی معتبر انجام شود. این مسئله ساده‌ای است، اما معمولا جدی گرفته نمی‌شود. اگر فروشگاه مورد نظر را نمی­شناسید یا از سایت مورد نظر در گوگل اطلاعات چندانی وجود ندارد، پس دست نگه دارید.

۲+

اگر به هر دلیلی نیاز داشته باشید که برای دستگاه اپل خود یک شارژر یدکی تهیه کنید، ضروری است که از شهرت و قابل اطمینان بودن کارخانه سازنده آن مطمئن شوید. یا به عبارت بهتر توانایی تشخیص شارژر اصلی آیفون را داشته باشید. در ادامه با راهکار های تشخیص شارژر اصلی آیفون با نت نوشت همراه باشید.

آخرین اخبار در این باره توسط موسسه استاندارد پروانه تجارت منتشر شد. یک سازمان حمایت از مصرف کننده در بریتانیا که با شرکت UL ( فعال در زمینه تست ایمنی) برای بررسی ۴۰۰ شارژر تقلبی اپل (تولید کارخانه‌های مختلف) همکاری می­کند.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

تشخیص شارژر اصلی آیفون

در این بررسی، به جز سه شارژر از ۴۰۰ شارژر، همه شارژر­های تقلبی در تست ایمنی ساده مردود شدند. در این تست، ولتاژ بالا به شارژر اعمال می­شود تا کیفیت آن در محافظت از شوک الکتریکی مشخص گردد. این مطالعه تنها چند هفته بعد از این که اپل اعلام کرد ۹۰% شارژرها و کابل‌های فروخته شده در آمازون غیر ایمن بوده‌اند، انجام گرفت. CNET و Bloomberg اخیرا گزارش دادند که آمازون در تلاش برای اقداماتی است که از فروش شارژرها و کابل­هایی که ایراد دارند، جلوگیری کند.

به هر صورت، کماکان شارژر­های تقلبی در بازار به فروش می­رسند. موسسه CTSI چند راه ساده برای تشخیص شارژر اصلی آیفون و اطمینان از خرید شارژر ایمن پیشنهاد می­کند:

  • دوشاخه به نرمی وارد پریز شود
  • سوکت‌های کابل به نرمی وارد و خارج شوند
  • سایز دوشاخه بزرگتر یا کوچکتر از حد عادی نباشد
  • قیمت آن متناسب باشد
  • علامت کارخانه و مشخصات آداپتور و هشدارهای ایمنی روی آن هک شده باشد

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل خالی شدن باتری آیفون + راه حل

آسان‌ترین کاری که می­توان برای تشخیص شارژر اصلی آیفون انجام داد این است که خرید از سایت یا فروشگاهی معتبر انجام شود. این مسئله ساده‌ای است، اما معمولا جدی گرفته نمی‌شود. اگر فروشگاه مورد نظر را نمی­شناسید یا از سایت مورد نظر در گوگل اطلاعات چندانی وجود ندارد، پس دست نگه دارید.

خرید شارژر و کابل به طور مستقیم از خود اپل بهترین روش است. البته اگر شما تمایل ندارید که هزینه بالایی برای لوازم یدکی اپل بپردازید، می­توانید تجهیزاتی که روی بسته‌بندی آن‌ها تاییدیه MFi (ساخته شده برای iPhone / iPad / iPod) دارد را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید و بالعکس

apple-socketاگر کابل دستگاه اپل شما جرقه می­زند یا قطعی دارد، شما به کابلی نیاز دارید که پین‌های سوکت آن مانند شکل باشد.

اگر خریدی از آمازون داشتید، با استفاده از سایتی مثل Fakespot می­ توانید از اصل بودن و ایمنی آن اطمینان حاصل کنید. اپل نیز روی وب سایت خود روش‌هایی برای اجتناب از خرید تجهیزات شارژر تقلبی قرار داده است.

برخی کاربران اعلام کرده بودند که سال­ها از شارژرهای Anker، Moniprice و AmazonBasic بدون هیچ مشکلی استفاده کرده­ اند. نظرات مشابه دیگری هم هست، اما نکته قابل توجه این است که امکان ندارد یک شارژر ایمن، قابل اعتماد و سریع با قیمت بسیار ارزان تر از شارژر اپل تهیه کنید. شارژرهای ارزان قیمت هم برای شما و هم برای شارژ دستگاهتان خطرناک هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل مشاهده و حذف آنچه گوگل درباره شما می داند!

bursted-charger

«لرد توبی هریس» رییس سازمان استاندارد تجارت بین‌المللی بریتانیا  می‌گوید: متاسفانه این سوءظن وجود دارد که این مسائل تنها جهت بالا بردن قیمت و سود بیشتر است، اما هدف ما آگاهی بخشیدن به مصرف‌کننده است که هنگام خرید محصولات الکتریکی هوشیار باشد، به ظاهر و جزئیات وسیله‌ای که می‌خرد دقت کند و از فروشگاهی معتبر خرید کند.

بیشتر بخوانید: افزایش امنیت گوشی اندروید با رعایت ۱۲ نکته ساده

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا