گردشگری

راهنمای سفر به جنگل های دوهزار ؛ چشم اندازی بدیع به سواحل مازندران از ارتفاعات البرز

راهنمای سفر به جنگل های دوهزار

پیشنهاد جدید زمستانی ما در بخش گردشگری و راهنمای سفر نت نوشت برای شما جنگل های دوهزار در تنکابن است. برای سفر به این مکان جعبه کمک های اولیه، لباس و کفش مناسب و گرم، موادغذایی جی پی اس و یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر کمیاب طبیعت رو توصیه میکنم. با قدم گذاشتن در این جاده میتونید خاطره یک روز خوش رو تجربه کنید و دور از هیاهوی شهر از طبیعت زیبا دیدن کنید. اینجا جائیست که مه تا نیمه درختان جنگل پایین آمده و منظره خاصی خلق کرده. آب و هوای جنگل های دوهزار معتدل کوهستانی با تابستان‏های مطبوع و زمستان‏ های نسبتاً سرد حتما دراین فصل از سال لباس گرم همراه داشته باشید و در ادامه همراه ما در راهنمای سفر به جنگل های دوهزار باشید…

۱+

پیشنهاد جدید زمستانی ما در بخش گردشگری و راهنمای سفر نت نوشت برای شما جنگل های دوهزار در تنکابن و با راهنمای سفر به جنگل های دوهزار با شما هستیم. برای سفر به این مکان جعبه کمک های اولیه، لباس و کفش مناسب و گرم، مواد غذایی جی پی اس و یک دوربین عکاسی برای ثبت تصاویر کمیاب طبیعت رو توصیه میکنم. با قدم گذاشتن در این جاده میتونید خاطره یک روز خوش رو تجربه کنید و دور از هیاهوی شهر از طبیعت زیبا دیدن کنید. اینجا جاییست که مه تا نیمه درختان جنگل پایین آمده و منظره خاصی خلق کرده. آب و هوای جنگل های دوهزار معتدل کوهستانی با تابستان‏های مطبوع و زمستان‏ های نسبتاً سرد حتما در این فصل از سال لباس گرم همراه داشته باشید و در ادامه با راهنمای سفر به جنگل های دوهزار با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: امکان دیدنی اطراف تهران ، از پایتخت بیرون بزنید!

راهنمای سفر به جنگل های دوهزار

جالبه بدونید که رودخانه دوهزار که در این مکان قرار دارد از ارتفاعات الموت و تخت سلیمان سرچشمه میگیرد و البته تماشای دریای خزر از ارتفاعات کوه های البرز در این جاده میتونه خیلی لذت بخش باشد. یکی از زیباترین مناظری که در ابتدای مسیر با آن مواجه خواهید شد چشم اندازیست که از ساحل دریای مازندران میبینید و همچنین خانه های شیروانی با دید وسیع در میان طبیعت منظره ای دیدنی رو خلق میکند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تخت سلیمان ؛ زندان سلیمان یا دندان دیو، مکان‌هایی با اسراری مگو

 

در مسیر جنگلهای دوهزار چه میبینیم؟

در راهنمای سفر به جنگل های دوهزار باید حتما ذکر کنیم که حدودا در کیلومتر۱۰، جاده سه هزار از این جاده منشعب میشود. جایی که دو رودخانه دو هزار و سه هزار (چشمه کیله) به هم میرسند. جاده سه هزار هم جاده بسیار بی نظیری است. در ۳کیلومتر جلوتر پارک جنگلی چالدره قرار گرفته است. این پارک دارای امکاناتی نظیر پارکینگ، آلاچیق، سرویس های بهداشتی است. بقایای چند قلعه قدیمی هم در این پارک دیده میشود.

سرتاسر جاده دوهزار میتونید حوضچه های پرورش ماهی را ببینید که با استفاده از آب رودخانه دوهزار پر میشوند. ماهی قزل آلای زنده را میتوانید از این مراکز خریداری کنید و البته بزرگترین مرکز فروش ماهی قزل آلا را در کیلومتر ۱۷ میبینید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژئوپارک قشم ؛ ناکجایی حیرت انگیز در ایران

بهتره بدونید مردمان دوهزار به زبان مازندرانی با لهجه گیلانی صحبت میکنند و این نکته نباید در راهنمای سفر به جنگل های دوهزار از قلم بیفتد!

 

جنگل های دوهزار

راهنمای سفر به جنگل های دوهزار

 

چطوری به جنگل های دوهزار برویم؟

در ادامه راهنمای سفر به جنگل های دوهزار باید گفت برای رفتن به جاده دو هزار با اتوبوس از طریق ترمینال غرب به مقصد تنکابن سرویس داره که حدودا ۵ ساعت در راه هستید. برای سفر با خودرو شخصی از طریق جاده چالوس به سمت تنکابن و سپس خرم آباد و بعد از ۱۵ کیلومتربه منطقه ای به اسم قلعه گردن می رسید و از آنجا مسیر جنگل های دوهزار را ادامه بدهید. فاصله جنگل های دوهزار از تهران ۲۷۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اماکن دیدنی اطراف کرج ، مروری بر جاذبه های دیدنی استان البرز

تصمیم برای اقامت در جنگل های دوهزار

اگر قصد اقامت چند روزه در این منطقه رو دارید میتونید از ویلاهایی که در حاشیه جاده و جنگل قرار داره استفاده کنید. مطمئن باشید میتونید باب سلیقه خودتون موردی رو پیدا کنید. هزینه اقامت در این ویلاها از شبی ۲۵۰هزار تومان به بالاست. این ویلاها معمولا تمام امکانات رفاهی  گاز برق تلفن وسایل کامل جهت خواب و… را شامل میشود، ولی توصیه میکنم قبل از اجاره حتما تمام امکانات آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ارواح سنگی در نزدیکی تهران

مجتمع اقامتی ۴ ستاره چالدره تنکابن نزدیکترین مکان مجهز برای اقامت در این منطقه است که در کیلومتر ۱۸ جاده۲۰۰۰ واقع شده. این هتل در قلب جنگلهای مازنداران است که دارای امکانات منحصر بفردی مثل دوچرخه سواری-اسب سواری-روخانه در محوطه هتل- دارت-پارکینگ-رستوران جزیره با انواع غذاها-کافی شاپ سنگی و رستوران جداگانه با غذاهای سنتی است.

این مجتمع اقامتی دارای ۵۰کلبه جنگلی است و قیمت اجاره هر یک حدودا به ۶۵۰ هزارتومان میرسذ.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک ؛ جایی برای تنفس

اقامت در جنگل های دوهزار

راهنمای سفر و اقامت در جنگل های دوهزار

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا