دانستنی‌های سلامتی

نگهداری میوه و سبزیجات : چگونه میوه و سبزیجات را تازه و سالم نگه داریم؟

نگهداری میوه و سبزیجات

برای همه ما اتفاق افتاده است که به سبزی فروشی یا میدان های تره بار می رویم و طراوت انواع و اقسام سبزیجات و میوه ها و خاصیتی که از آن ها می دانیم باعث می شود تا حسابی خرید کنیم و به خانه بیاوریم؛ بعد می مانیم که چه طور این همه مواد سالم را در یخچال جا بدهیم. معمولا یخچال و فریزر را پر می کنیم به طوری که دیگر فضایی برای گردش هوا باقی نمی ماند. بعد هم که که بعد از کلی زحمت آن ها را شستیم و در یخچال و فریزر جا دادیم چند روز بعد می بینیم که طراوت و تازگی خود را از دست داده اند. نه دلمان می آید این مواد مغذی و سالم را دور بریزیم و نه آن قدر تازگی دارند که با رغبت مصرفشان کنیم. در نت‌نوشت امروز با نحوه و مکان درست نگهداری سبزی و میوه آشنا شوید تا حداکثر استفاده را از این مواد غذایی پرخاصیت داشته باشید.

۲+

امروز با نحوه نگهداری میوه و سبزیجات آشنا شوید تا حداکثر استفاده را از این مواد غذایی پرخاصیت داشته باشید. برای همه ما اتفاق افتاده است که به سبزی فروشی یا میدان های تره بار می رویم و طراوت انواع و اقسام سبزیجات و میوه ها و خاصیتی که از آن ها می دانیم باعث می شود تا حسابی خرید کنیم و به خانه بیاوریم؛ بعد می مانیم که چه طور این همه مواد سالم را در یخچال جا بدهیم. معمولا یخچال و فریزر را پر می کنیم به طوری که دیگر فضایی برای گردش هوا باقی نمی ماند. بعد هم که که بعد از کلی زحمت آن ها را شستیم و در یخچال و فریزر جا دادیم چند روز بعد می بینیم که طراوت و تازگی خود را از دست داده اند. نه دلمان می آید این مواد مغذی و سالم را دور بریزیم و نه آن قدر تازگی دارند که با رغبت مصرفشان کنیم.

نگهداری میوه و سبزیجات :

انواع توت

نگهداری میوه

نگهداری میوه

بیشتر انواع توت بعد از یکی دو روز خراب می شوند و امکان مصرف ندارند. بهترین کار دسته بندی آن هاست. پس با توجه به طول مدت نگهداری هر کدام از آنها می توانیم روش نگهداری را تغییر دهیم. حتی می توان مکان نگهداری آن ها در یخچال و فریزر را درست مشخص کنید تا این گروه غذایی پرخاصیت دیرتر خراب شوند.

بهترین روش نگهداری انواع توت نگهداری جداگانه هر نوع توت است. در عین حال به منظور جلوگیری از کپک زدن آن ها بهتر است ابتدا آن ها را کمی در آب سرد یخ بخیسانیم تا هم تمیز شوند هم طراوت بیشتری پیدا کنند. بعد از آبکشی دوباره مقداری آب را همراه با یکی دو تکه یخ که یک قاشق سرکه سفید به آن اضافه کرده اید؛ محلول مناسبی برای نگهداری توت ها است.

توجه کنید در صورتی که از انواع توت خشک استفاده می کنید ابتدا کمی آن ها را در معرض هوا قرار دهید. سپس آن ها را در ظرفی نگهداری کنید که پارچه یا حوله تمیزی را در کف ظرف قرار داده اید و توت ها را روی آنها گذاشته اید. به این ترتیب رطوبت اضافه جذب حوله شده مانع از خراب شدن توت می شود.

نکته مهم اینکه توت­ ها را قبل از ذخیره با آب و سرکه تمیز کنید.

سرکه به عنوان ضد­عفونی کننده عمل می ­کند، اگر اسپینر سالاد هم دارید می­ توانید به سرعت آب اضافی را خارج کنید و خشک کنید. توت­ های تمیز و خشک را در داخل یک ظرف نگه­دارنده که کف آن را یک دستمال کاغذی پوشانده است، قرار دهید تا آب اضافی باقی­ مانده جذب شود و هم­چنین درب نگه­دارنده را مقداری باز بگذارید تا رطوبت خارج شود.

بیشتر بخوانید: روش تازه نگه داشتن کلم بروکلی در فریزر

سبزی خوردن

برای نگهداری میوه و سبزیجات این نوع سبزیجات را براحتی می توانید پس از پاک کردن، شستن و گرفتن آب اضافه با قراردادن در یک ظرف دربسته ترجیحا از نوع آلومینیومی یا روحی خودمان؛ در غیر این صورت پلاستیکی یا حتی کیسه فریزر نگهداری کنید. در این صورت بین ۳ تا ۵ روز سبزی تازه خواهید داشت و نیاز به شستن مجدد آن ها ندارید. هر چند بهتر است در ظرف یک پارچه نازک نخی تمیز بگذارید.

یکی دیگر از روش های نگهداری سبزی خوردن پاک کردن آن ها و نگهداری آن ها در یک کیسه پلاستیکی سفید بدون شستن آن ها است. با این روش می توانید هر بار مقداری سبزی را جدا کرده، شسته و ضدعفونی و برای مصرف آماده نمایید.

ریحان و شاهی دو نوع سبزی هستند که زود خراب می شوند. اگر بتوانید آن ها را در گلدان خریداری کنید خیلی بهتر است. در این صورت تا زمانی که گیاه رشد می کند می توانید آن ها را بچیند، بشویید، آب اضافه آن را گرفته و برای سرو آماده کنید. در صورتی که آن ها را به صورت فله ای خریداری می کنید، آن ها را جداگانه نگهداری کنید و فقط موقع مصرف بشویید و برای سرو آماده کنید. حتی می توانید آن ها را در آب سرد در هوای اتاق در یک لیوان یا گلدان نگهداری کنید تا هم سبزی گیاه، تزیین بخش آشپزخانه باشد و هم همیشه در دسترس تان باشد. اگر می خواهید آن ها را در آب نگهداری کنید هر روز آب آن ها را عوض کنید، دو سه قطره روغن زیتون و یک قطعه یخ در آب لیوان بگذارید.

بیشتر بخوانید: نحوه کاشت سبزی خوردن در گلدان یا باغچه

گوجه فرنگی

نگهداری میوه و سبزیجات

نگهداری میوه و سبزیجات

معمولا توصیه می شود گوجه به محض برش یا خرد شدن مصرف شود. پس سعی کنید همیشه آن ها را در خارج از یخچال در مکانی خنک نگهداری کنید و هر وقت نیاز داشتید به اندازه لازم شسته و خرد و مصرف کنید.

نگهداری گوجه در یخچال باعث نرم شدن یا لیچ شدن آن ها می شود. در صورتی که مقداری گوجه برش یا خرد شده باقی ماند آن را در ظرفی قرار دهید، روی آن یک کیسه فریزر بکشید و در یخچال بگذارید و در وعده بعدی آن را حتما مصرف کنید.

گوجه­ فرنگی­ ها را در جایی از آشپزخانه که دمایش در حد دمای اتاق است ذخیره کنید.

گوجه­ فرنگی ­ها در معرض هوای سرد مزه و تازگی خود را از دست می­ دهند و چروکیده می­ شوند و گرمای بیش از حد باعث پوسیدگی آن می­ شود، برای محافظت از گوجه­ فرنگی ­هایتان و اطمینان از حفظ مزه­ آن ­ها، با تعدادی دستمال کاغذی داخل یک کاسه را بپوشانید و گوجه­ فرنگی ­ها را داخل آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری گوجه که خواصش حفظ شود و تازه بماند

مرکبات

بهترین مکان برای نگهداری مرکبات میز آشپزخانه یا دمای معمولی اتاق است. آن ها را بشویید و در یک سبد روی میز بگذارید. به این ترتیب مرکبات بیشتری هم میل می کنید. در صورتی که قصد دارید آن ها را در یخچال نگهداری کنید بهتر است آنها را نشویید و در یک کیسه قرار دهید و هر بار برای مصرف مقدار مورد نیاز را جدا کرده بشویید و میل کنید.

پیاز و سیر

سیر و پیاز را همیشه باید در مکانی سرد و تاریک نگهداری کرد. کشوی یخچال مکان خوبی است. ولی بهترین مکان برای نگهداری سیر و پیاز زیرزمین یا زیر راه پله خانه ها است. در صورتی که سیر، پیاز و سیب زمینی را زیر راه پله یا در زیرزمین نگهداری می کنید آن ها را جدا از هم نگه دارید.

اگر بالکنی دارید که آفتاب‌گیر نیست در زمستان مکانی خوبی برای نگهداری سیب زمینی، سیر، پیاز، انواع کلم برگ و مرکبات است. حالا تصورش را بکنید دو گلدان خاک یا ماسه برای چغندر و هویج هم داشته باشید. هر وقت در بالکن را باز می کنید یک باغ خانگی کوچک خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: خواص پیاز

سیب

برای نگهداری میوه سیب، آن ها را در کشو یخچال قرار دهید. سیب به مقداری سرما احتیاج دارد و هم­چنین باید از سایر میوه ­ها جدا نگه­داری شود، قبل از این که آن­ ها را در کشو­ی کف یخچال قرار دهید ابتدا آن­ ها را درون کیسه­ پلاستیکی قرار دهید، این کشوها علاوه بر دمای مناسبی که دارند، بافت و طعم سیب را نیز حفظ می­ کنند.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – سیب ها را در کشو یخچال قرار دهید.

لیمو و انگور

برای نگهداری میوه لیمو و انگور آنها را درون کیسه قرار دهید سپس آن­ ها را در یخچال قرار دهید.

میوه ­­ها در هوای آزاد پوسیده می­ شوند و سرد نگه­ داشتن آن­ ها به ماندگاری شان کمک می­ کند، این دو میوه نیازمند بسته­ بندی­ های متفاوتی هستند، بنابراین وقتی آن­ ها را ذخیره می ­کنید، یادتان باشد.

لیموها باید در کیسه­ پلاستیکی نگه­داری شوند و اطمینان حاصل کنید که طوری آن را بسته ­اید که هوای آزاد واردش نمی­ شود، بنابراین آنها رطوبت خود را از دست نمی ­دهند و سخت و خشک نمی ­شوند.

شما ممکن است انگور­ها را یا در همان کیسه­ خریداری شده در یخچال قرار دهید، یا آن را با یک کیسه­ دیگر تعویض کنید، کیسه­ های کاغذی به خاطر خاصیت جذب بهترین کیسه ­های ذخیره هستند.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه – لیمو و انگور خود را درون کیسه قرار دهید سپس آن­ ها را در یخچال قرار دهید.

گیلاس

برای نگهداری میوه گیلاس آن را فریز کنید یا آن­ را در یخچال قرار دهید.

گیلاس­ ها در دمای سرد تازه می­ مانند. در حقیقت هر محیطی که گرم­ تر از دمای یخچال باشد به گیلاس آسیب می ­رساند، اگر می ­خواهید سریع گیلاس را مصرف کنید، می­ توانید آن را در یخچال بگذارید در غیر این­صورت آن­ ها را فریز کنید و هم­چنین بسته­ آن را نیز چک کنید.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – گیلاس را فریز کنید یا آن­ را در یخچال قرار دهید

 

نگهداری میوه های نارس

برای  تازه نگه داشتن ونگهداری میوه های نارس آن ها را روی پیش­خوان آشپزخانه قرار دهید. شامل گلابی، آووکادو، موز که معمولاً نارس خریداری می­ شوند، قرار دادن آنها روی اوپن باعث رسیدن آن ­ها می ­شود و شما می ­توانید از خوردنشان لذت ببرید.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – میوه ­های نارس را روی پیش­خوان آشپزخانه قرار دهید.

نگهداری میوه رسیده

میوه ­های رسیده را داخل یخچال قرار دهید. محیط سرد فرایند رسیدن را کند می ­کند که برای تازه نگه داشتن انواع میوه­ هایی مثل آووکادو، موز، سیب و سایر میوه­ هایی که به سرعت می­ رسند، این کار باعث می شود که برای مدت زمان بیشتری این میوه ­ها قابل خوردن باشند.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – میوه ­های رسیده را داخل یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روش انتخاب هندوانه خوب و شیرین و روش نگهداری هندوانه در خانه برای مدت زیاد!

سبزیجات سبز برگ

این نوع سبزیجات را به روش های مختلفی می توانید نگهداری کنید. یکی از بهترین روش نگهداری میوه و سبزیجات این است که آن ها را بدون آن که بشویید همراه با ساقه در دستمال کاغذی یا حوله های نازک یا سلفون در یخچال نگهداری کنید تا طراوت خود را حفظ کنید. انواع کلم  بخصوص کلم برگ ها را می توانید در یک فضای سرد بیرون از یخچال برای مدت طولانی نگهداری کنید.

یکی دیگر از روش نگهداری میوه و سبزیجات شستن آن ها، قرار دادن در سبد برای گرفتن آب اضافی و سپس بسته بندی در کیسه ها و نگهداری در فریزر است.

بیشتر بخوانید: روش نگهداری هویج

سبزیجات ریشه دار

سبزیجاتی مثل هویج و چغندر را بین۳ تا ۵ روز می توانید در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری بیشتر، بهتر است آن ها را در شن یا خاک در هوای نسبتا سرد بگذارید تا مدت زمان بیشتری بین ۱۵ تا ۳۰ روز به طور تازه در اختیار داشته باشید. بخصوص اگر آن ها را همراه با ساقه هایشان می خرید می توانید با قرار دادن در خاک هم از برگ ها استفاده کنید و هم هر زمان به هویج یا چغندر نیاز داشتید از خاک خارج کرده و پس از شستن مصرف کنید.

ساقه مارچوبه و برگ هویج را خرد و سپس آن­ ها را در داخل یک ظرف بزرگ آب قرار دهید.

هر دوی این سبزیجات برای تازه ماندن به رطوبت نیاز دارند. به مقدار دو اینچ آب باید باشد تا ساقه­ بریده شده توسط آب پوشیده شود، هنگامی که به مقدار کافی در داخل آب قرار گرفت، می­ توانید آن را با یک کیسه­ پلاستیکی خشک کنید.
برگ هویج بخشی از گیاه است که رشدش ادامه دارد و سرانجام باعث پوسیده ­شدن گیاه می ­شود، آن­ ها را در جای دیگری که می­ خواهید بخورید ذخیره کنید، هویج با رطوبت آب برای مدت زیادی قابل خوردن خواهد بود.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – ساقه مارچوبه و برگ هویج را خرد و سپس آن­ ها را در داخل یک ظرف بزرگ آب قرار دهید.

قارچ­ ها را در بسته­ بندی­ های خود در یخچال قرار دهید.

اگر قارچی که می ­خرید آماده باشد، یعنی بریده شده و تمیز شده باشد، تنها کاری که باید انجام دهید قرار دادن آن­ ها در یخچال است، اگر برای بار اول بسته ­بندی باز شود، آن ­ها را در سلفون بپیچید و سوراخ­ هایی برای تهویه بهتر ایجاد کنید. بهتر است از کیسه­ های کاغذی به دلیل خاصیت جذبی آن ­ها برای تهویه بهتر استفاده شود، اما کیسه­ های پلاستیکی به دلیل رطوبت زیاد باعث پوسیدگی می­ شوند.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

روش نگهداری میوه و سبزیجات – قارچ­ ها را در بسته­ بندی­ های خود در یخچال قرار دهید.

جوانه ­های ­کلم و فلفل دلمه­ را روی پیشخوان  قرار دهید.

این دو نوع از سبزیجات نیاز به کار خاصی برای تازه ماندن ندارند. تا قبل از خوردن کلم ­ها برگ­ های آن­ ها را نبرید چون برگ ­ها هسته  کلم ­ها را پوشش می ­دهند و آن­ ها را قابل خوردن و تازه نگه ­می ­دارند.
در حالی که فلفل دلمه ­ها می­ توانند در یخچال قرار داده شوند، به نظر می ­رسد مدت زمان دوره­ مصرف آن پایین می­ آید.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال – جوانه ­های ­کلم و فلفل دلمه­ را روی پیشخوان  قرار دهید.

برگ سبزیجات را آبکشی نمایید و آن­ ها را در یک حوله­ کاغذ یا پارچه قرار دهید.

آب می­ تواند سبزی­ ها را تمیز کند، در حالی که حوله آب اضافی را جذب می­ کند، شما تا زمان خوردن می­ توانید سبزی­ ها را در حوله­ کاغذی دارای خاصیت کشسانی در دو طرف قرار دهید تا خوشمزگی و تازگی خود را حفظ کنند.

نگهداری میوه

نگهداری میوه و سبزیجات – برگ سبزیجات را آبکشی نمایید و آن­ ها را در یک حوله­ کاغذ یا پارچه قرار دهید.

دانه­ های ذرت را از پوسته­ آن ­ها جدا کرده و سپس دانه­ ها را در بسته ­بندی ­های خود فریز کنید.

بعد از برداشتن پوسته ذرت، ذرت می­ رسد و طعم آن دچار تغییر می ­شود. اگر نمی ­خواهید در نزدیکی از آن استفاده کنید، بهتر است پس از جدا کردن هسته­ آن ­ها، در یخچال ذخیره شوند.

نگهداری میوه

نگهداری میوه و سبزیجات – دانه­ های ذرت را از پوسته­ آن ­ها جدا کرده و سپس دانه­ ها را در بسته ­بندی ­های خود فریز کنید.

گل­ کلم را پس از بسته­ بندی در یخچال قرار دهید.

گل­ کلم یکی دیگر از سبزیجاتی است که به آسانی می­ توان آن­ را ذخیره کرد، کیسه پلاستیکی آن باید نرمال باشد و در یکی از کشوهای یخچال قرار داده شود.

نگهداری میوه و سبزی

نگهداری میوه و سبزیجات – گل­ کلم را پس از بسته­ بندی در یخچال قرار دهید.

نگهداری ادویه­ جات و گیاهان تازه

گیاهان تازه را در یک کاسه یا اسپینر سالاد شستشو دهید.

آن­ ها را با آب سرد شستشو دهید، سپس خشک کنید، از خشک شدن صد درصدی آ ن­ها مطمئن شوید، چون رطوبت زیاد باعث پوسیدگی گیاه می شود.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – گیاهان تازه را در یک کاسه یا اسپینر سالاد شستشو دهید.

گیاهان دارای بافت سخت را مرطوب کرده و سپس در یخچال نگه دارید.

شما گیاهان سخت را از طریق بافت آن­ها می­ توانید تشخیص دهید، این گیاهان شبیه شاخه ­های درخت احساس می ­شوند. آن­ ها را در یک دستمال کاغذی کمی مرطوب قرار داده و پس از قرار دادن در کیسه­ فریزر یا ظرف نگهدارنده، تا زمان استفاده در یخچال قرار دهید.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – گیاهان دارای بافت سخت را مرطوب کرده و سپس در یخچال نگه دارید.

گیاهان نرم را پس از بریدن با قیچی در آب قرار دهید.

شما با دست زدن به برگ گیاهان می­ توانید به صاف یا نرم بودن گیاه پی ببرید که برگ­ های آن­ها سبز و آب­دار می ­باشد یا خیر، ساقه­ این گیاهان را حتماً ببرید. سپس می­ توانید آن ها را در یک ظرف کوچک نگه دارنده­ همراه با آب قرار دهید و روی پیشخوان آشپزخانه قرار داده و هر روز آب آن را تعویض کنید، این گیاهان در رطوبت، نرم باقی می ­مانند.

روش نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال

نگهداری میوه و سبزیجات – گیاهان نرم را پس از بریدن با قیچی در آب قرار دهید.

روش نگهداری سیر :

سیرهای خود را در منطقه تاریک و خشک آشپزخانه نگه ­دارید.

نور و رطوبت باعث پوسیدگی و جوانه زدن سیر می ­شوند و هم­چنین مطمئن باشید که جایی که نگه­داری می ­شوند، دارای تهویه­ مناسب باشد.

نگهداری میوه و سبزی

نگهداری میوه و سبزیجات – سیرهای خود را در منطقه تاریک و خشک آشپزخانه نگه ­دارید.

Edipeel یک روش مناسب برای نگهداری میوه افزایش طول عمر میوه و سبزی :

افزایش طول عمر میوه و سبزی

شخصی خلاق به نام سانتا باربارا با اختراعی جالب درباره افزایش طول عمر میوه و سبزی ، با ایجاد یک پوشش مناسب برای محصولات کشاورزی می‌تواند طول عمر میوه یا سبزی را تا پنج برابر افزایش دهد. برای مثال اگر شما توت فرنگی تهیه کنید نهایتا روز سوم یا چهارم توت‌ها به شادابی روز نخست نبوده و چند تایی از آن‌ها قابل خوردن نیستند اما با پوشش اختراعی سانتا توت فرنگی تا یک هفته بعد از خرید، به تازگی روز نخست قابل مصرف است. در اختراع جدید پوسته برای محصولات کشاورزی برای افزایش طول عمر میوه و سبزی، از پوسته و ساقه گیاهان اضافه به عنوان یک پوشش برای محصولات استفاده می‌شود. این پوسته جدید قادر است همانند خود میوه رشد کند و شکل و خاصیت طبیعی آن را حفظ کند.

یک سال پس از راه اندازی این اختراع جالب تاسیساتی در حدود ۳۲۰ متر مربع جهت این نوآوری فراهم شد. جیمز راجرز، مدیر عامل کمپانی Business Insider می‌گوید : ” تعدادی از مزارع در جنوب کالیفرنیا، کنیا و نیجریه از این فناوری استفاده می‌کنند. نام این فن آوری Edipeel می باشد. این کمپانی مذاکراتی برای چند مزرعه جدید دیگر در مکزیک، پرو و شیلی انجام داده است که در حال رسیدن به نتایج خوبی می‌باشد. ”

اداره غذا و داروی ایالت متحده اولین محصولات Edipeel که یک افزایش طول عمر میوه و سبزی است را مورد آزمایش قرار داد و تایید کرد. این فناوری به طور کلی به رسمیت شناخته شده و در حال رشد و توسعه در کشورهای دیگر می باشد. همچنین به تازگی شرکت نام برده تأییدیه ای برای استفاده این فناوری بر روی محصولات آلی دریافت کرده است. Edipeel یک پوشش شفاف و نامحسوس است که بر روی محصولات کشاورزی مانند میوه‌جات اسپری شده تا مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشند.

پوشش خوراکی‌ ها چگونه برای افزایش طول عمر میوه و سبزی عمل می‌کند ؟

پس از اینکه یک پوشش طبیعی از جنس سبزیجات و میوه‌جات بر روی محصول اسپری شد اجازه می‌دهند تا خشک شود. این پوشش همانند یک سپر در برابر گازهای طبیعی مانند اکسیژن و اتیلن عمل می‌کند این گازها در صورت برخورد با محصولات کشاورزی سبب تخریب آن‌ها می گردد. این پوشش بر روی محصول قرار گرفته از وارد شدن اکسیژن به داخل میوه یا سبزی جلوگیری می‌کند.

فرمول Edipeel و این افزایش طول عمر میوه و سبزی برای هر نوع میوه یا سبزی متفاوت است. اما تا نون برای حدود سی محصول از جمله آووکادو، مارچوبه، هلو، لیمو و گلابی و . . . طراحی و اجرا شده است. قبل از آن که محصول برداشت و بسته بندی شود و به دست خرده فروشان برسد، Edipeel بر روی محصول شستشو شده اسپری می‌گردد و پس از خشک شدن در مراحل بسته بندی و حمل قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت مخترع یک محصول دیگر با نام Invisipeel نیز در دست طراحی دارد که به کمک آن محصولات کشاورزی پس از برداشت از آسیب های حشرات در امان بمانند. این محصول هنوز به صورت گسترده در معرض استفاده قرار نگرفته است اما به زودی وارد بازار مصرف می‌شود.

موز با ماندگاری بالا

افزایش طول عمر میوه و سبزی

موز از جمله میوه‌هایی است که به سرعت پوستش سیاه شده و کم کم این خرابی به داخل پوست نیز نفوذ کرده و غیر قابل خوردن می‌شود. در این عکس مشاهده می‌کنید که در طی ۱۰ روز موزها به کمک فن آوری Edipeel همانند روز نخست تازه و قابل مصرف باقی مانده اند.

این پوشش می‌تواند با کمک به فروشندگان محصولات کشاورزی برای افزایش طول عمر میوه و سبزی، ضایعات را کاهش داده و مصرف کننده را در معرض فواید بی‌شمار میوه جات و سبزیجات تازه قرار دهد. همچنین فروشگاه های مواد غذایی و رستوران‌هایی که در مکانی دور از مرکز شهر قرار دارند هم از این فناوری بهره مند می‌شوند و تمامی طول سال می‌توانند از میوه و صیفی جات تازه استفاده کنند.

نویسنده: عبدالرئوف صابری – پوران ریاضی پور

منبع : Webmd

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا