دانستنی‌های سلامتی

راهکار لاغر شدن سریع با آنزیم HSL ، کلید لاغری در بدن!

راهکار لاغر شدن سریع

دوست دارید تا در بدن تان کلیدی وجود داشته باشد که به محض فعال کردن آن چند کیلو وزن از دست دهید و چربی‌هایتان بسوزد؟ آنزیم HSL این کلید است و مطمئنا هر فردی که حتی یک بار مجبور به رژیم گرفتن و پیدا کردن راهکار لاغر شدن سریع شده باشد جوابش قطعا “بله” خواهد بود.

۲+

تحریک تولید آنزیم HSL کلید و تنها راهکار لاغر شدن سریع است و مطمئنا هر فردی که حتی یک بار مجبور به رژیم گرفتن شده باشد می داند که چقدر مهم است که کلید لاغری را در بدن خود بشناسد. این آنزیم طبیعی که hormone sensitive lipase (HSL) نام دارد مسئول تجزیه چربی های بدن هستند و سرعت سوختن چربی های بدن را تعیین می کند. هدف ما این است که تولید آنزیم HSL را در بالاترین سطح برای سوزاندن چربی ها و هورمون انسولین که مسئول ذخیره چربی است در سطح پایین قرار بگیرند. اگر میزان این هورمون و آنزیم در حالت بهینه نباشد قوی ترین رژیم ها و حتی مکمل های چربی سوزی نمی توانند کاری برای شما بکنند. به عبارت ساده تر ما می‌خواهیم کاری کنیم که بدن شما در هنگام تمرینات خاص و برنامه های غذایی برنامه ریزی شده بالاترین سطح HSL را تولید کند بدون این که نیاز به هیچ دارو یا مکملی داشته باشد. اگر به دنبال راهکار لاغر شدن سریع با آنزیم HSL هستید با ما در ادامه همراه باشید.

چند ترفند و  راهکار لاغر شدن سریع برای افزایش سوخت و ساز بدن و تولید آنزیم HSL

۱ – روزه داری متناوب :

یک راهکار لاغر شدن سریع روزه متناوب است. مانتراهای محبوب “هرگز از غذا صرفنظر نکنید” و “۶ وعده در روز غذا بخورید” دیگر منسوخ شده اند و روزه داری مقطعی و دوره ای جای خود را در میان مردم باز کرده است. روزه گرفتن باعث می شود تا روند سوخت و ساز بدن تغییر کند و در همین زمان کلید جادویی HSL برای چربی سوزی شروع به کار کند. گذشته از افزایش طول عمر و کاهش التهابات و عفونت های بدن که همگی از فواید روزه از نظر علمی هستند، روزه داری موجب سوختن چربی ها بدون محدودیت کالری شماری می شود.

در طی فاز روزه داری هورمون رشد (GH) افزایش می یابد و در همین زمان هورمون انسولین کم می شود (هورمون انسولین  مسئول ذخیره چربی های بدن در زمانی است که میزان آن ها بیشتر از میزان سوختن آن هاست).

وقتی این محیط فراهم می شود HSL کار خود را شروع می کند و به سلول های بدن اجازه می دهد تا چربی های ذخیره را برای سوزاندن و تولید انرژی رها کنند و این یعنی افزایش سوخت و ساز بدن!

تحریک تولید HSL کلید جادویی لاغری است!

توجه داشته باشید که متدهای مختلفی برای این روش (روزه داری متناوب) وجود دارد و باید با آزمون و خطا متد مناسب برای بدن تان را پیدا کنید.

متدهای محبوب شامل این موارد است:

حذف صبحانه: در این روش شما وعده صبحانه را حذف می کنید و اولین وعده غذایی تان را به عنوان نهار در ساعت ۱۲ یا ۱ ظهر میل می کنید.

سپس به حالت روزه باقی مانده و وعده بعدی غذایی را ساعت ۷ یا ۸ شب میل کرده و تا نهار روزه بعد روزه می مانید.

روزه جایگزین: در این روش یک روز کامل را روزه می گیرید ولی فقط می توانید تا ۵۰۰ کالری غذا بخورید. سپس روز بعد کاملا آزادید و روز بعد را روزه می گیرید. یعنی یک روز در میان!

توجه داشته باشید که هر بدن دارای ساختار متفاوتی است و باید روزه با توجه به نیاز های بدن هر فرد برنامه ریزی شود.

راهکار لاغر شدن سریع تمرینات اینتروال

راهکار لاغر شدن سریع

۲ – تمرینات اینتروال (HIIT)

با قاطعیت می توان گفت که تمرینات اینتروال بهترین راه برای سوزاندن چربی ها در کمترین زمان ممکن و راهکار لاغر شدن سریع است.

تمرینات اینتروال، تمریناتی با شدت بالا (مثلا دو سرعت) همراه با دوره های استراحت کوتاه و از همه مهم تر ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ورزش کردن است. یعنی شما با روزی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرین اینتروال می توانید حداکثر چربی سوزی را داشته باشید.

علاوه بر اینکه زمان کمتری را در باشگاه می گذرانید با این تمرینات بیشتر از هر روش دیگری لاغر خواهید شد. تمرینات اینتروال می تواند دویدن، دوچرخه سواری، شنا و … باشد. فقط نکته مهم در این تمرینات این است که در مرحله تمرین با حداکثر شدت باید تمام تلاش خود را بکنید. گرم کردن و سرد کردن بدن در ابتدا و انتهای تمرینات، تغذیه صحیح و … را فراموش نکنید.

۳ – ایستادن

شاید تعجب کنید اما ایستادن در بیشتر ساعات روز به جای نشستن و بی تحرکی باعث تحریک HSL همان کلید جادویی لاغری در بدن می شود.

علت این امر این است که در حالت بی تحرکی تولید HSL به کمترین میزان ممکن می رسد در حالی که زمانی که عضلات بدن منقبض می شوند حتی اگر این انقباض اعمال ساده و روزمره ای مانند ایستادن و راه رفتن باشد میزان HSL افزایش می یابد. به همین سادگی!

فراموش نکنید که قبل از انجام این تکنیک‌ها و راهکار لاغر شدن سریع حتما با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال اگر دچار بیماری قلبی هستید تمرینات اینتروال ممکن است برای شما مضر باشد. همچنین رژیم های روزه داری ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما در صورت اطمینان از سلامتی بدن می توانید حتی اگر مبتدی هستید این تکنیک ها را اجرا کنید و به نتیجه دلخواه برسید. فراموش نکنید که تغذیه صحیح و مناسب (نه پرخوری و نه کم خوری) اولین گام برای رسیدن به اندام ایده آل است.

اگر از این تکنیک‌ها قبلا استفاده کرده اید تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا