زندگی و سلامت

راه های کاهش فشار خون به همین سادگی هستند؛ فشار خون بالا خطر مرگ به همراه دارد

راه های کاهش فشار خون

فشار خون بالا بدترین وضعیت را برای بدن به وجود می آورد و خطر حملات قلبی را چندین برابر می کند بسیاری از میوه ها و غذاهای طبیعی وجود دارند که به راحتی می توانند در کاهش فشارخون موثر باشند، فقط کافیست آنها را به خوبی بشناسید.

۰

فشار خون کنترل نشده مخصوصا در افرادی که سابقه فشار خون بالا دارند بیشترین آسیب را به قلب می رساند. این بیماری در صورتی که تحت درمان قطعی قرار نگیرد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حملات مغزی را افزایش می دهد. بنابراین به دنبال راه های کاهش فشار خون تان باشید تا از این بیماری مهلک نجات پیدا کنید!

خبر خوب این جاست که چندین میوه و مواد غذایی و روش وجود دارند که به راحتی می توانند در پایین آوردن فشار خون تاثیرات مثبتی بگذارند.

این بار در نت نوشت شما را با این روش ها آشنا می سازیم.

راه های کاهش فشار خون

پیاده روی و ورزش منظم

ورزش از بهترین راه های کاهش فشار خون است. ورزش منظم قلب را تقویت کرده و سبب کاهش فشار خون در شریان ها می شود.

درحقیقت ۱۵۰ دقیقه تمرین ورزشی سبک یا ۷۵ دقیقه ورزش سنگین همانند پیاده روی در طول هفته به کاهش صد در صدی فشار خون و سلامت قلب کمک می کند.

راه رفتن در طی ۳۰ دقیقه در طول یک روز فشار خون را کاهش می دهد.

کاهش مصرف نمک

مصرف نمک در بین بیشتر مردم جهان بالا است. بخش عمده این آسیب در غذاهای فرآوری شده و آماده وجود دارد که بیشتر مردم از آن زیاد استفاده می کنند. بسیاری از افرادی که زیاد نمک مصرف می کنند با افزایش فشار خون و حملات قلبی و مغزی رو به رو خواهند شد.

در حقیقت رابطه مستقیمی بین میزان سدیم و فشار خون بالا وجود دارد. هر چند که تفاوت های ژنتیکی بین افراد در نحوه پردازش سدیم متفاوت می باشد اما حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا نمک زیادی مصرف می کنند.

استفاده از غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و کمترین میزان نمک را استفاده کنید. این کار تا حد بسیار زیادی به شما در کاهش فشار خون کمک خواهد کرد.

پتاسیم بخورید

 

پتاسیم یک ماده معدنی بسیار حائز اهمیت است که فشار خون را کاهش می دهد. غذاهایی که کمتر فرآوری شده اند و مواد غذایی تازه تر پتاسیم بیشتری دارند.

سبزیجات، گوجه فرنگی، سیب زمینی، خربزه، موز، آووکادو، پرتقال و زرد آلو از جمله مواد غذایی سرشار از پتاسیم هستند.

ماهی تن، ماهی قزل آلا، شیر و ماست، آجیل و همچنین لوبیا نیز میزان بالایی پتاسیم دارند.

استرس را مدیریت کنید

استرس هم از عوامل ایجاد فشار خون بالا به شمار می رود. قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا سبب ایجاد تپش قلب شده و فشار خون در عروق خونی بالا می رود.

راه‌های متعددی جهت کاهش استرس و مدیریت این حالت وجود دارد که به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد.

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش می تواند کمک کند تا سیستم عصبی شما آرام تر باشد، مطالعات نشان داده است که این روش از درمان های موثر در کاهش فشار خون است.

از شرایطی که شما را در فشار های روحی استرس زا قرار می دهد اجتناب کنید.

راه‌هایی را بیاموزید که بتوان به راحتی استرس خود را مدیریت کرد و این به شما کمک می کند فشارخون پایین تری داشته باشید.

شکلات بخورید

مصرف زیاد شکلات قاعدتا به سلامتی شما ضرر وارد خواهد کرد ولی مصرف به اندازه شکلات تلخ در سلامت قلب موثر است. شکلات تلخ میزان زیادی پودر کاکائو که حاوی فلاونوئیدها می باشد را در خود دارد که این ترکیب گیاهی از افزایش فشار خون در رگهای خونی جلوگیری خواهد کرد.

کاکائو به راحتی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی سلامت قلب را تضمین کند که یکی از آنها کاهش فشار خون است.

کاهش وزن

اضافه وزن خطر بزرگی برای سلامتی قلب به شمار می رود.

از دست دادن فقط ۵ درصد از توده های چربی بدن به شما کمک می کند تا به طور قابل توجهی فشار خون شما کاهش پیدا کند. کاهش وزن سبب می شود رگ های خونی شما بهتر عمل کنند و بطن چپ قلب راحت تر خون را پمپاژ کند. این روند به طور کلی در کاهش فشار خون بسیار دخیل است.

روش‌های مختلفی مانند ورزش، رژیم غذایی و . . . .  وجود دارد که شما می توانید بسته به میزان اضافه وزن‌تان آن ها را انتخاب کنید تا با کاهش وزن فشار خونتان را نیز کاهش دهید.

کاهش وزن می تواند به تنهایی راه های کاهش فشار خون باشد پس وزن تان را در کنترل خود بگیرید!

تکنیک های تنفسی

راه های کاهش فشار خون

 

در تکنیک های کاهش استرس و مدیتیشن شما ناچار هستید تا تنفس هایتان را اصلاح کنید.

مراقبه و مدیتیشن به شما می آموزد تا تنفس عمیق و دقیق داشته باشید. این روش‌ها سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کرده  و سبب کاهش سرعت قلب و کاهش فشار خون می شوند.

طی مطالعات، سبک های مختلف مدیتیشن و مراقبه به دلیل استفاده از تنفس های عمیق کارکرد بهتری را برای قلب رقم می زنند و از بهترین راه های کاهش فشار خون هستند.
بیاموزید که در طی ۳۰ ثانیه تنها ۶ نفس عمیق داشته باشید و دیگر روشهای تنفسی . . .

تغذیه غنی از کلسیم

کمبود کلسیم در افزایش فشار خون بسیار موثر است. رژیم غذایی خود را طوری تنظیم کنید که مواد لبنی به خصوص شیر کافی بخورید و میزان کلسیم بدنتان را تحت کنترل بگیرید.

مکمل های کلسیم فشار خون را پایین می آورند ولی مطمئنا غذاهایی که به طور طبیعی مصرف شوند تاثیر بهتری خواهند داشت.

افراد بزرگسال۱۰۰۰ میلی گرم در روز و این در حالی است که برای زنان بالای ۵۰ سال و مردان بالای ۷۰ سال ۱۲۰۰ میلی گرم در روز توصیه می شود.

علاوه بر لبنیات، گردو، سبزیجات، لوبیا، ماهی ساردین نیز از کلسیم بالایی برخوردار هستند.

به این ترتیب می توانید با به کار بردن این روش‌ها از افزایش فشار خون به راحتی جلوگیری کرده و به کمک مواد غذایی که در رژیم بیشتر افراد دیده می شود میزان فشار خون در شریان ها را کنترل کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا