تکنولوژی

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

۲+

بر اساس مطالعات محققین دانشگاه آکسفورد، ۴۷ درصد از مشاغل ایالات متحده، در ۲۰ سال آینده در معرض خطر ماشینی شدن و جایگزینی با ربات ها قرار دارند. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

در آینده، بیش از آنکه نگران چیزهایی نظیر تکینگی تکنولوژی و غلبه ربات های هوشمند بر انسان ها باشیم باید مراقب از بین رفتن فرصت های شغلی توسط هوش مصنوعی و رباتیک باشیم. با توجه به این موضوع، یک مقام رسمی شهر سان فرانسیسکو به طور جدی برای “اخذ مالیات بر به کارگیری ربات ها” تلاش می کند.

صندوق مشاغل آینده

در همین رابطه، جین کیم، عضو هیئت نظارت شهر سان فرانسیسکو، ائتلاف مردمی در سطح ایالتی با نام” صندوق مشاغل آینده” ( Jobs of the Future Fund) ایجاد کرده است که هدف آن ایجاد یک صندوق مشترک به منظور تسهیل اشتغال در آینده برای انسان ها می باشد.

در واقع صندوق مشاغل آینده یک برنامه آموزشی و تبلیغاتی برای حمایت از کارگران است. در این صورت، هنگامی که ماشین ها جایگزین کارگران می شوند، شرکت ها همچنان بخشی از مالیات از دست رفته را به صندوق می پردازند که در نتیجه می تواند برای آموزش نیروی کار و سرمایه گذاری هدفمند در جهت به کارگیری آنها در صنایع و تکنولوژی های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

این مالیات منصفانه به اشتغال کارگران کمک می کند و به آنها فرصت های بهتری ارائه می دهد تا آموزش و تخصص مورد نیاز برای دسترسی به مشاغل با درآمد مناسب را به دست آورند.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

جولی ادواردز، سخنگوی کیم، در این باره می گوید: ” بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که میلیون ها فرصت شغلی در ایالات متحده در معرض خطر جدی جایگزینی با سیستم های ماشینی قرار دارند.

این اتفاق ممکن است بزرگترین چالش اقتصادی باشد که نسل ما با آن روبرو خواهد شد و به اندازه رکود بزرگ موجب از دست رفتن فرصت های شغلی  شود. این نکته مهمی است که ما یک سیستم حمایتی در بین مردم، رهبران سیاسی و کارفرمایان ایجاد کنیم تا همگی برای مقابله با این چالش آماده شویم”.

ایده اصلی صندوق مشاغل آینده بر مبنای مفهومی بود که بیل گیتس موسس مایکروسافت در اوایل سال جاری به آن اشاره کرده است.

سانفرانسیسکو؛ آغازگر انقلاب رباتیک

سانفرانسیسکو شهری با میزبانی شرکت ها و استارتاپ های رباتیک در واقع آغازگر تحولات بزرگی در زمینه رباتیک بوده است. سیلیکون ولی روبوتیک (SVR) یک ائتلاف غیر انتفاعی است که در این زمینه تاثیر گذار بوده است.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

این سازمان در سال ۲۰۱۰ توسط شبکه ای از استارتاپ های رباتیک راه اندازی شده است و از نوآوری و تجاری سازی فن آوری های رباتیک پشتیبانی می کند.

در ادامه چند مورد از ربات هایی که هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته اند معرفی می کنیم:

ربات تحویل دهنده مواد غذایی

شرکت های بزرگ مواد غذایی در حال بررسی پتانسیل استفاده از ربات ها در این عرصه هستند. در همین زمینه، رباتی به نام YelpEat24 با هدف آزمایش تحویل مواد غذایی با همکاری شرکت Marble در یک محله سان‌فرانسیسکو آغاز به کارکرده است.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

مت دلانی، مدیر عامل شرکت Marble در این باره می گوید: “ما با سفارشات غذایی آغاز کردیم، اما فکر می‌کنم ربات ما برای همه چیز از تحویل مواد غذایی تا دارو و تحویل پاکت در دراز مدت مفید باشد.”

ربات های فروشنده

فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابزار «لو» در سانفرانسیسکو نیز از ماه آینده مجهز به ربات‌های فروشنده‌ای می‌شوند که به مشتریان آن سرویس خواهند داد.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

این ربات ها با نام«لوبات» قابلیت همکاری با فروشنده‌ها برای خدمات‌دهی به خریداران را دارند.

ربات پرستار

به تازگی یک مرکز پزشکی در سانفرانسیسکو افتتاح شده است که در آن ۲۵ ربات برای جابجا نمودن دارو، مواد غذایی و بسیاری موارد دیگر به کارکنان این بیمارستان کمک می کنند.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

البته گفتنی است که تا به امروز ۱۶۰ بیمارستان دیگر هم در سراسر دنیا، ربات هایی نظیر ایو را به خدمت گرفته اند اما این مرکز، بزرگ ترین تیم رباتی را در مقایسه با آنها در اختیار دارد.

ربات آشپز

به تازگی استارتاپ Momentum Machines رباتی منحصراً برای تولید همبرگر تولید کرده است که در هر ساعت ۴۰۰ عدد همبرگر آماده و بسته بندی می نماید.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

این شرکت در نظر دارد، در سانفرانسیسکو مجموعه رستوران زنجیره ای راه  اندازی کند که آشپزها در آن ربات ها هستند.

ربات دربان

محققان رباتی ساخته اند که به ربات دربان معروف بوده و انواع خدمات عمومی در ساختمانها وهتل ها ارائه می کند.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

این ربات با نام تجاری “رله” که قرار است در ساختمان های سان فرانسیسکو به کار گرفته شود، دستورات مسافران و ساکنان را با استفاده از وای فای دریافت کرده و نسبت به خدمت رسانی به آنها اقدام می‌کند.

ربات‌های نفتی

یک ربات قدرتمند ساخته شده توسط شرکت تولیدکنندگان ربات‌های نفتی در سان‌فرانسیسکو جای بسیاری از کارگران را در خلیج مکزیک گرفته‌است. این ربات مدتی است در خلیج مکزیک مشغول به کار شده و وظیفه خطرناک اتصال خطوط لوله را به راحتی انجام می‌دهد و می‌تواند جای صدها نفر را بگیرد.

ربات ها در سانفرانسیسکو مانند سایر مردم مالیات خواهند داد!!

دنیس یانگ رئیس شرکت‌ تولید کننده این ربات می‌گوید: ” صنعت نفت به تجهیزات مهمی در زمینه حفاری و حفظ چاه‌ها نیاز دارد و به‌همین خاطر است که می تواند بیشترین بهره را از اتوماسیون و پیشرفت تکنولوژی رباتیک ببرد.”

 

پیشرفت ایجاد شده در هوش مصنوعی، با ایجاد تحول در حمل و نقل، سلامت، دانش، اقتصاد و علوم نظامی، زندگی مدرن را تغییر خواهد داد و ما باید خود را برای تهدیدها و فرصت های این فناوری آماده کنیم.

منبع: digitaltrends

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا