گجت‌ها

با ردیاب کانکت تگ سامسونگ چیزی را گم نخواهید کرد؛ ردیابی همه کاره برای انجام کارهای مختلف!

ردیاب کانکت تگ
۰

سامسونگ طی کنفرانسی که در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده برگزار شد، ردیاب کانکت تگ که ردیاب کوچکی است را معرفی کرد که جهت کمک به کاربران برای پیگیری حیوانات خانگی، فرزندان و… ساخته شده است. این ردیاب کانکت تگ نام داشته و از فناوری اینترنت اشیاء مبتنی بر باند باریک (NB-IoT) بهره می برد. این فناوری جدید به منظور پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (lot) توسعه یافته که سبب کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه ساخت گجت های پشتیبانی کننده از آن می شود.

اگر شما همواره دسته کلید موبایل یا هر کدام از لوازم همراهتان را گم می کنید، شاید ردیاب های مخصوص به کارتان بیاید. با اتصال این گجت ها به لوازم، می توان در صورت گم شدن، به راحتی آنها را ردیابی کرد و از مکان فعلیشان مطلع شد. یکی از مشکلاتی که همواره این ردیاب ها دارند، استفاده از بلوتوث برای ارتباط با تلفن های هوشمند است که موجب می شود این گجت ها از نظر مصرف انرژی بهینه نباشند و از سوی دیگر کارکرد آنها نیز وابستگی زیادی به تلفن همراه داشته باشد.

به گزارش نت نوشت : هنگامی که برای اولین بار این ردیاب با گوشی شما جفت شود، دیگر در هر زمانی از طریق اپلیکیشن مربوط به آن، قادر به ردیابی مکان آن میباشید. برخلاف سایر ردیاب ها، این ردیاب قابلیت این را داشته که به اینترنت متصل شده و از فاصله های به مراتب دورتری نیز ردیابی شود که آن را میتوانیم نکته مثبت آن تلقی کنیم، چراکه دیگر ردیاب های مشهور همچون tile، برای ارسال اطلاعات نیاز دارند که ابتدا به یک دستگاه بلوتوث در نزدیکیشان متصل شده و سپس اقدام به ارسال اطلاعات کنند.

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

به علاوه، این ردیاب قابلیتی داشته که میتواند به صورت خودکار شما را از اعلانهای مختلف آگاه کند. مثلاً شما میتوانید آن را در کیف فرزند خود قرار دهید تا هنگامی که به مدرسه رسید مطلع شوید. همچنین میتوانید آن را به حیوان خانگی خود متصل کنید تا بدانید که هر لحظه در کجا قرار دارد.

قابلیت جالب دیگر این ردیاب را میتوان تعیین حصارهای مکانی با استفاده از قابلیت «Geo Fencing»  آن دانست، که با استفاده از آن می توان متوجه خروج ردیاب از محدوده مکانی تعیین شده شد. مثلاً چنانچه فرزند شما پس از مدرسه از موقعیت مکانی تعیین شده خارج شود و به محل دیگری برود، میتوانید به آسانی متوجه شوید.

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

از دیگر قابلیت جالب این ردیاب میتوان به پشتیبانی آن از Samsung SmartThings cloud اشاره کرد که میتواند در ابتدای روز هنگامی که شما وارد آشپرخانه میشوید به صورت خودکار دستگاه قهوه ساز را روشن کند.

لازم به ذکر بوده که این گجت از باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده و با یک بار شارژ، استفاده ۷ روزه را برای کاربر رقم خواهد زد.

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

ردیاب کانکت تگ سامسونگ

کانکت تگ ابتدا در کره جنوبی عرضه خواهد شد، اما هنوز قیمتی از سوی سامسونگ برای آن اعلام نشده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا