تلفن همراه

مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

شرکت وان پلاس (OnePlus) با توجه به سیاست طراحی و ویژگی های گوشی های هوشمندش که با قیمت پایین و البته مشخصات بالا عرضه و روانه بازار می شود عنوان قاتل پرچمدار (flagship killer) را یدک می کشد.

از سوی دیگر، سامسونگ همیشه سعی کرده خود را به عنوان سازنده دستگاه های فوق العاده و برتر بازار معرفی کند، بدون آنکه نگرانی نسبت ارزش محصول در قبال پولی که دریافت می‌کند داشته باشد. اما سوال اصلی اینجاست، آیا OnePlus می تواند سر به سر یکی از قدرتمندترین رقبای خود بگذارد؟
در این رقابت نفس گیر کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟
برای رسیدن به این پاسخ نت نوشت اطلاعات کاملی را برای مقایسه سامسونگ گلکسی +S8 و OnePlus 5T در اختیار شما قرار خواهد داد؛

۰

شرکت وان پلاس (OnePlus) با توجه به سیاست طراحی و ویژگی های گوشی های هوشمندش که با قیمت پایین و البته مشخصات بالا عرضه و روانه بازار می شود عنوان قاتل پرچمدار (flagship killer) را یدک می کشد. از سوی دیگر، سامسونگ همیشه سعی کرده خود را به عنوان سازنده دستگاه های فوق العاده و برتر بازار معرفی کند، بدون آنکه نگرانی نسبت ارزش محصول در قبال پولی که دریافت می‌کند داشته باشد. اما سوال اصلی اینجاست، آیا OnePlus می تواند سر به سر یکی از قدرتمندترین رقبای خود بگذارد؟ حتما برای شما هم مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T جالب خواهد بود. در این رقابت نفس گیر کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟

برای رسیدن به این پاسخ نت نوشت اطلاعات کاملی را برای مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T در اختیار شما قرار خواهد داد؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرح اولیه آیفون ؛ اپل هیچگاه این طرح ها را اجرایی نکرد!

مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T – حرف یا عمل ؟

باید بگویم که هر دو شرکت چشم انداز های متفاوتی را نسبت به نحوه تولید دستگاه هایی با کیفیت بالا دارند. +Galaxy S8 با ظرافت های بسیار زیبا، صفحه نمایش منحنی در هر دو طرف و پوشش شیشه ای ظاهر می شود در حالی OnePlus 5T با SolidWorks  آلومینیومی در میدان است و ظاهر صنعتی تری دارد.
هر دو انتخاب بستگی به سلیقه شما می تواند عالی باشد، +S8 به طور کلی زیبایی را دوست دارد، اما شاید نمایشگر منحنی در هر شرایطی مناسب نباشد. در حالی که  OnePlus 5T دارای قاب فلزی و مقاوم تری است.

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین گوشی های هوشمند و دوربین های DSLR ؛ رقابت بر سر ثبت عکس های بهتر!

مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T – امنیت پیشرفته یا حریم خصوصی متزلزل؟

گوشی هوشمند سامسونگ دارای حسگر اثر انگشت ضعیفی است. حتی اگر سرعت تشخیص اثر انگشت در سامسونگ بالا باشد در این مورد بازنده به حساب می آید، اگر به روش های دیگر مانند تشخیص چهره اقدام به افزایش امنیت کنید بازهم خطرناک است زیرا میتوان با یک عکس از چهره فرد به راحتی قفل دستگاه را باز کرد!
با همه این تفاسیر، سامسونگ به لطف سیستم قدرتمند Know، دارای یک مجموعه امنیتی پیشرفته است که یک محیط دوگانه فراهم می‌کند تا اطلاعت و برنامه های شخصی را از کاری جدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: باتری آیفون های قدیمی ؛ استراتژی شکست خورده اپل، فروش ۱۶ میلیون آیفون جدید را منتفی کرد!

OnePlus 5T ، در این بخش بسیار پیشرفته تر از رقیب  کره ای خود عمل کرده  است؛ زیرا مجهز به یکی از سریع ترین سیستم های تشخیص چهره در بازار (اما امنیت آن هنوز باید بررسی شود) و دارای حسگر انگشت سریع است.
هرچند، با توجه به رویدادهای اخیر، شرکت چینی ادعا می‏‎کند فناوری‌های مشابه برای احراز هویت کاربران با تشخیص چهره آن‌ها کاملاً امن نیست، به همین جهت در گوشی‌های هوشمند وان ‌پلاس، همچنان سنسور اثر انگشت استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: نسل دوم نوکیا ۶ با تغییراتی چشمگیر؛ USB-C، طراحی زیباتر و البته سریعتر!

مقایسه صفحه نمایش – سامسونگ هرگز با صفحه نمایش خود بازی نمی کند.

در ادامه مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T باید گفت شرکت کره ای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگرهای AMOLED در جهان محسوب می شود. این فناوری هم اکنون در هر دو گوشی هوشمند استفاده شده است. از یک سو، AMOLED یکی از بهترین صفحه نمایش های منحنی است که تاکنون در دستگاه تلفن همراه مشاهده شده و از سوی دیگر، سامسونگ یک صفحه نمایشی تولید کرده است که کاملا تخت و صاف است.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از Honor 7X تنها با ۱ میلیون تومان، این همه امکانات و توانایی

S8 دارای نمایشگر ۶٫۲ اینچ، رزولویشن  (۱۴۴۰ × ۲۹۶۰ ) پیکسل، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و رنگ های گوناگون است. اما OnePlus 5T ،از نمایشگر ۶٫۰۱ اینچ بهره میگیرد، دارای رزولوشن (۱۰۸۰ ×۲۱۶۰ )  پیکسل، اما با رنگ های طبیعی تر و کالیبراسیون شده است. علیرغم وضوح کمتر وان پلاس نسبت به اس ۸، شما تفاوت های چشمگیری را متوجه نخواهید شد.
بطور کلی در این زمینه، شرکت سامسونگ فراتر از یک محصول تولید کرده است. از سوی دیگر، OnePlus از یکی از بهترین پانلهای FULL-HD موجود در بازار استفاده کرده است. گر چه وان پلاس از قابلیت هایی ، مانند HDR، پشتیبانی نمی کند اما مطمئن باشید برای استفاده از آن پشیمان نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: معرفی گلکسی (۲۰۱۸) A8 و (A8 Plus (2018 ؛ حاشیه کمتر، دوربین سلفی دوتایی و …

مقایسه مشخصات فنی و سخت افزار در مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

هر دو گوشی هوشمند از بهترین تکنولوژی روز استفاده می کنند

. OnePlus 5T ، دارای شش / هشت گیگابایت رم  با ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی میباشد اما قابل ارتقا نیست و همچنین CPU بکار رفته در وان پلاس از سریع ترین CPU تولید شده در بازار است


سامسونگ کهکشان +S8  از چیپ قدرتمند اکزینوس (Exynos 8895) ) بهره برده که با ۴ گیگابایت RAM و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا است. اگرچه سامسونگ اس +S8 در این نسخه از رم کمتری نسبت به وان پلاس بهره گرفته است، اما نگران نباشید نیاز همه علاقه مندان به ابرقدرت گلکسی را تامین میکند.
از سوی دیگر، سامسونگ امکان ارتقا مموری داخلی را با استفاده از یک کارت MicroSD فراهم آورده است که می تواند مزیت بسیار بزرگی برای  برخی از کاربران باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین آیفون X ، آیفون ۸ و ۸ پلاس ؛ تفاوت و بهبود‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی!

مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T – مشخصات فنی

اگربخواهبم دوربین دو دستگاه را مقایسه کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که هر دو گوشی هوشمند دارای رویکردهای متفاوت هستند.
Galaxy S8 از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است که با توجه به دیافراگم f/1.7  آن می توان بهترین تصاویر ممکن در شب را با استفاده از آن به ثبت رساند.این تکنولوژی به ما کمک می کند تا فوکوس اتوماتیک با تشخیص سریع داشته باشیم.
همچنین، در این دوربین از فناوری Dual Pixel به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر استفاده شده است تا کاربران تجربه ی بهتری در ثبت تصاویر خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X و Note 8 ؛ انتهای توانمندی و ادعای اپل و سامسونگ در مقابل یکدیگر!

رقابت سامسونگ گلکسی S8+ در مقابل OnePlus 5T

در گوشی وان پلاس ۵(OnePlus 5T)، کمپانی وان پلاس برای اولین بار در میان تمامی گوشی های خود از پکیج دو بعدی ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل دوگانه استفاده کرده است. در این گوشی از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به همراه لنزی با گشودگی f/1.7 استفاده شده است که بیشترین نوردهی ممکن برای یک گوشی هوشمند را برای آن فراهم کرده است. برای دوربین دوم آن نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است که پوشش لنزی با گشودگی f/2.6 را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی ؛ بررسی مشکل و راه‌کار قطعی رفع آن

استفاده از این پکیج دوربین تنها برای زیبایی بیشتر دستگاه نیست؛ بلکه با استفاده از دو دوربین موجود در آن قابلیت هایی چون ثبت تصاویری با عمق بیشتر، ثبت تصاویر پرتره و زوم اپتیکال ۲ برابری برای آن فراهم شده است.

نتیجه گیری مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

امروز با دو دستگاهی سروکار داشتیم که دل کندن از هیچ کدام از آن ها کار آسانی نیست. اما اگر بخواهیم در بحث فنی آن ها بررسی کنیم، هریک از گوشی ها در بخش هایی ضعف و قوت دارند.
OnePlus با محصولات جدیدش همیشه همگان را شگفت زده کرده،و به رغم افزایش قیمت ها، قیمت OnePlus 5T همچنان بسیار پایین تر از رقبا است.

بیشتر بخوانید: بررسی Razer Phone ، صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz با اسپیکر‌هایی بی‌نظیر برای بازی‌خور‌ها!

در نظر داشته باشید که سامسونگ گلکسی +S8 حدود ۸۲۵ دلار فروخته می شود،در حالی OnePlus 5T  با قیمت ۴۹۹ دلار (۵۵۹ دلار برای نسخه با ۸GB RAM   و ۱۲۸GB حافظه داخلی) بفروش میرسد.این قیمت بسیار پایین تر از دستگاه های دیگر موجود در بازار است.

از سوی دیگر، سامسونگ  +S8 در مدت کوتاهی که در بازار بوده و قیمت فروش آن (قیمت که می توانید آن را در فروشگاه یا اینترنت پیدا کنید) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با کمی پرداخت بیشتر صاحب جذاب ترین گوشی هوشمند کره ای خواهید شد

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی سرعت وان پلاس ۵ ، نوت ۸ و پیکسل ۲XL

انتخاب شما چیست ؟

سامسونگ گلکسی +S8 یا OnePlus 5T  ؟

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا