دانستنی‌های سلامتی

نیازی به رنگ کردن موهای خاکستری نیست؛ با این روش‌ها آن‌ها را زیبا و سالم نگه دارید

رنگ کردن موهای خاکستری

استفاده مکرر از رنگ مو در جوانی و بالارفتن سن؛ تغییراتی را در جنس و ظاهر به جا می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به وز و نازک شدن موها، حساسیت پوست سر، ریزش و ضعیف شدن و کدر و تیرگی موها نام برد.
با چند راهکار ساده این مقاله موهای خاکستری را بدون نیاز به رنگ های مکرر؛ مرتب و سالم نگه دارید.

۲+

با بالارفتن سن و پیدا شدن موهای خاکستری، بیشتر افراد بخصوص خانم‌ها موهایشان را تقریبا هر دو سه هفته یک بار رنگ می‌کنند که عوارض بسیاری مثل کم پشت شدن موها، نازک شدن تار مو، از بین رفتن سلامت مو و تحریک پوست سر به دنبال دارد. در حالی که بدون نیاز به رنگ کردن موهای خاکستری اگر آرایش به روش درست انجام شود، تاثیر زیادتری روی چهره دارد و حتی می‌توان گفت جذابیت بیشتری به چهره میانسالان می‌دهد.

در نت‌نوشت امروز با چند روش ساده در میانسالی، هم موهای خاکستری سالم تر و زیباتری داشته باشید و هم جذاب‌تر به نظر بیایید.

موی خاکستری

اگر موهای خاکستری‌تان زیاد است، یک بار آن‌ها را خاکستری رنگ کنید و بعد آن ها را به حال خود بگذارید. با بلند شدن موها دیگر نیازی به رنگ کردن موهای خاکستری ندارید. فقط کافی است هر از گاهی مدل آن‌ها را عوض کنید.

البته برای رنگ کردن موهای خاکستری به صورت یک دست موهایتان حتما از یک آرایشگر حرفه ای کمک بگیرید تا رنگ موهایتان درست مانند رنگ موهای خاکستری‌تان شود. در عین حال از آنجا که بعضی از موهایتان رنگ طبیعی خود را دارد نیاز به دکلره دارید که به هیچ وجه درست نیست از پودر یا کرم های دکلره در خانه و بدون نظر یک متخصص حرفه ای استفاده کنید چون امکان سوختن موهایتان وجود دارد.

وقتی موهایتان را یک بار خاکستری کنید با بلند شدن موهایتان و وجود موهای طبیعی بین موهای خاکستری درست مثل این است که موها را آمبره کرده‌اید که یک مدل رنگ موی بسیار زیبا و امروزی است.

نگهداری از موی زنگ شده

با بالارفتن سن، پوست و مو خشک می‌شود. به همین دلیل موها وز و رنگ آن‌ها کدر می‌شود. بخصوص اگر آن‌ها را خاکستری کرده اید، حتما از شامپو و نرم کننده ای استفاده کنید تا رنگ موها بعد از مدتی بنفش رنگ نشود. از آرایشگرتان بخواهید شامپوی مناسب موهای شما را معرفی کند. یک تا دوبار استفاده از این شامپوها در طول ماه باعث می‌شود تا موهایتان نرم و لطیف شود و هم رنگ آن ها تغییر نکند.

در حال حاضر در بازار شامپوهای مخصوص موهای خاکستری وجود دارد که می‌توانید از آن هم استفاده کنید. چون موهای خاکستری طبیعی بعد از مدتی زردرنگ می‌شوند که استفاده از شامپوی موی خاکستری مانع از بدرنگ شدن موهای طبیعی خاکستری رنگ می‌شود.

مراقبت از مو

هر دو تا سه ماه یک بار حتما موهایتان را کمی کوتاه کنید تا همیشه موهایتان سالم بماند. موها را از آب و هوای آلوده محافظت کنید. برای این کار بهتر است هر روز با یک شامپوی ملایم موهایتان را بشویید. از نرم کننده یا ماسک های مویی استفاده کنید که حاوی روغن های تقویت کننده یا آنتی اکسیدان‌هایی مثل روغن آرگان باشد. در صورتی که می‌خواهید مدل موهایتان حفظ شود و به هم نخورد، از اسپری‌ها یا ژل های بسیار سبک استفاده کنید.

آرایش ملایم و مناسب

داشتن یک آرایش ملایم روی چهره‌تان باعث می‌شود تا موهای خاکستری با جذابیت بیشتری خود را نشان دهد. نیازی نیست همیشه از سایه روشن های مشکی، دودی، خاکستری و سفید استفاده کنید. از رنگ های هلویی، صورتی، زردآلویی هم کمک بگیرید. گاهی از رنگ های دیگر ولی ملایم هم رنگ لباس‌تان استفاده کنید.

استفاده از گوشواره و گردن بندهایی با سنگ های قرمز، سبز، بنفش و سایه روشن های آن‌ها جلوه خاصی به موها و آرایش چهره‌تان می‌دهد.

سعی کنید رنگ بژ و زیتونی و برنز و تنالیته های آن را برای مو و آرایش چهره استفاده نکنید.

با این چند راه کار ساده یک بار موهایتان را رنگ می‌کنید و مدت‌ها نیاز به رنگ مجدد ندارید. به این ترتیب  علاوه بر زیبایی و سلامتی مو، چهره ای جذاب تر هم خواهید داشت.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا