تلفن همراه

باتری آیفون های قدیمی ؛ استراتژی شکست خورده اپل، فروش ۱۶ میلیون آیفون جدید را منتفی کرد!

باتری آیفون قدیمی

همین یک هفته پیش بود که اپل پس از انتشار خبری مبنی بر کند کردن عمدی دستگاه های قدیمی اش که گویا با هدف کم کردن آسیب باتری آیفون طراحی شده بود عذرخواهی کرد و با ارائه باتری های جایگزین با قیمت ارزانتر کاربر ها را به جایگزینی باتری تشویق کرد.

۰

همین یک هفته پیش بود که اپل پس از انتشار خبری مبنی بر کند کردن عمدی دستگاه های قدیمی اش که گویا با هدف کم کردن آسیب باتری آیفون های قدیمی طراحی شده بود عذرخواهی کرد و با ارائه باتری های جایگزین با قیمت ارزانتر کاربر ها را به جایگزینی باتری تشویق کرد. در کنار این عذرخواهی و ضرر ناشی از ارائه باتری با قیمت پایین تر، ممکن است هزینه های هنگفتی نیز به عنوان غرامت متحمل این شرکت شود.

بیشتر بخوانید: طرح اولیه آیفون ؛ اپل هیچگاه این طرح ها را اجرایی نکرد!

باتری آیفون های قدیمی

باتری آیفون های قدیمی

بر اساس تحلیل Markclock Moskowitz تحلیلگر Barclays، کاربران در حال حاضر با عملکرد آهسته در تلفن خود، ممکن است در عوض ارتقاء به آخرین مدل گوشی هوشمند اپل، فقط باتری گوشی هوشمند خود را عوض کنند. این موضوع می تواند با توجه به تحلیل Moskowitz، منجر به کاهش فروش تا ۱۶ میلیون آیفون در سال ۲۰۱۸ شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه +Galaxy S8 و OnePlus 5T

Moskowitz تخمین می زند تقریبا ۷۷٪ از کاربران فعلی آیفون می‌توانند مدل گوشی هوشمند خود را به آیفون جدید ارتقا دهند ولی؛ “در بهترین حالت ممکن ، ۱۰ درصد از ۵۱۹ میلیون کاربر پیشنهاد ۲۹ دلار را رد نمی‌کنند و حدود ۳۰ درصد از آنها تصمیم به خرید یک آیفون جدید در سال جاری ندارند. این به این معنی است که فروش ۱۶ میلیونی آیفون ممکن است در معرض خطر باشد و تقریبا فقط ۴٪ مشتریان، می توانند برای اپل ایجاد درآمد جدید کنند”

اپل جایگزینی باتری را برای باتری آیفون های قدیمی، آیفون ۶ در پایان سال عرضه می کند و به زودی از یک نرم افزار را رونمایی خواهد داد که نشان می دهد آیا سلامت باتری شما روی عملکرد آن تاثیر می گذارد یا نه!!

بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین گوشی های هوشمند و دوربین های DSLR ؛ رقابت بر سر ثبت عکس های بهتر!

بیشتر بخوانید: نسل دوم نوکیا ۶ با تغییراتی چشمگیر؛ USB-C، طراحی زیباتر و البته سریعتر!

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از Honor 7X تنها با ۱ میلیون تومان، این همه امکانات و توانایی

بیشتر بخوانید: معرفی گلکسی (۲۰۱۸) A8 و (A8 Plus (2018 ؛ حاشیه کمتر، دوربین سلفی دوتایی و …

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا