دانستنی‌های سلامتی

گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم ، یک مسکن طبیعی و فوق‌العاده

گیاه گل بی مرگ هلیکروسوم

گل بی مرگ یا هلیکروسوم را شما هم شاید گوشه و کنار مناطق سرسبز و طبیعت دیده باشید. تهیه عصاره از این گیاه بسیار مشکل و کمی پرهزینه است، اما مزایای تسکین درد آن بسیار ارزشمند است.

۴+

تاکنون نام گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم را شنیده اید؟ یک اسانس ویژه از یک گل کوچک می تواند بدون عوارض جانبی برای شما حکم بهترین قرصهای ضد درد را داشته باشد. این بار در نت نوشت شما را با گیاه هلیکروسوم که در میان ایرانی ها به گیاه گل بی مرگ موسوم بوده و گلی زرد رنگ با گلبرگهای بسیار ریزو کوچک هست آشنا می کنیم. در ادامه با معرفی خواص گل بی مرگ یا هلیکروسوم با نت نوشت همراه باشید.

خواص گل بی مرگ

در ویکی پدیا راجع به گل بی مرگ یا هلیکروسوم می خوانیم:

گل بی‌مرگ، گل خشک (نام علمی: Helichrysum) نام یک سرده از گیاهان از خانوادهٔ کاسنیان است که دارای ۶۰۰ گونه دارد. در عربی و متون اولیهٔ فارسی، «الخالِده» و «هلیکریز» گفته می‌شود؛ گیاهان بیابانی و زراعتی از تیرهٔ مرکبان که رنگ‌های انواع آن تا زمانی که گل‌هایشان مانده است، ثابت می‌ماند

بیشتر بخوانید: خواص روغن کندر ، با این روغن گیاهی تمامی درد هایتان را درمان کنید!

با عصاره بدست آمده از گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم می توانید بهترین داروی مسکن را برای دردهای خود داشته باشید.

گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم چیست؟

Helichrysym Italicum یک گیاه بومی در ناحیه اروپا می باشد. یک گیاه با بوته های ریز گل که در رنگ زرد یافت می شود، البته رنگهای متمایل به زرد آن نیز وجود دارد. در فرانسه و ایتالیا و کشورهای همسایه نیز یافت می شود.

گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم را شما هم شاید گوشه و کنار مناطق سرسبز و طبیعت دیده باشید. تهیه عصاره از این گیاه بسیار مشکل و کمی پرهزینه است، اما مزایای تسکین درد آن بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: خواص روغن پالم یا روغن نخل متعجب تان می کند!

تسکین درد با گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم

امروزه قرصها و داروهای بسیاری برای اینکه از درد های مختلف خلاص شوید وجود دارد. اما بیشتر این داروهای شیمیایی زمانی که درد شما را تسکین می دهند به یک نقطه دیگر در بدن آسیب می رسانند.

عصاره گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم یک اسانس تحریک کننده محسوب می شود و می تواند با ماساژ بر روی پوست تا حد زیادی درمان کننده دردهای شدید باشد. از جمله خواص این گیاه می توانیم به کاهش التهابات، از بین بردن مواد سمی بدن، جلوگیری از کبودی و لختگی خون، انعطاف  بافتهای همبند و بازسازی سلولهای آسیب دیده، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: روغن گیاهی وتیور ، پوست را جوان، اضطراب را درمان و سیستم ایمنی را تقویت میکند!

نحوه مصرف گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم

گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم

گل بی مرگ یا هلیکروسوم

عصاره گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم را می توان به صورت موضعی جهت تقریبا تمام دردهای عضلانی و مفاصل حتی تاندونها و رباطها به کار برد. عصاره این گیاه  را می توانید بر روی مناطق کبود شده یا ناحیه هایی که دچار پیچ خوردگی هستند به کار ببرید.

گل بی مرگ یا هلیکروسوم جهت درمان کمردرد یا درد مفاصل به دو روش به کار گرفته می شود. روش نخست در حالتی است که درد شما بسیار حاد است. مواردی مانند سوختگی یا پیچ خوردگی که دردهای شدیدی دارند نیاز به میزان حدود ۲۰٪ از روغن هلیکروسوم همراه با روغن زیتون دارد. با ماساژ بسیار آهسته در این نقاط دردناک درد کم کم خاموش می شود.

حالت دوم شامل دردهای مزمن است که معمولا در مرور زمان شما را اذیت می کنند. در این حالت شما می بایست برای رقیق کردن روغن هلیکروسوم از یک روغن حامل که غلظت کمی دارد استفاده کنید. می توانید به میزان ۵٪ از هلیکروسوم یعنی چیزی در حدود ۴۰ قطره در ۱ اونس روغن حامل حل کنید و بر روی موضع ماساژ دهید. این میزان را می توانید بسته به دردی که دارید کم یا زیاد کنید.

بیشتر بخوانید: خواص عصاره های گیاهی ، این روغن های طبیعی را به خاطر بسپارید…

هلیکروسوم گرم یا سرد

بعض از دردها مانند درد مفاصل یا استخوان نیاز به گرم شدن و حس آرام کننده دارند. شما می توانید با استفاده از ترکیب عصاره گل بی مرگ یا هلیکروسوم و زنجبیل یا فلفل سیاه اثر گرما بخشی را بیشتر کنید.

این حالت می تواند گردش خون را در مناطق آسیب دیده بیشتر کرده و درد را کم کند. یا حتی با اضافه کردن روغن نعنا به گل بی مرگ یا هلیکروسوم حالت خنک کنندگی به آن بدهید. با استفاده از عصاره ضد درد گل بی مرگ یا هلیکروسوم از قرصهای مسکن استفاده نخواهید کرد.

گیاه گل بی مرگ یا هلیکروسوم مفید می تواند دردهای مختلفی را در بدن شما درمان کند و هیچ گونه عوارضی نداشته باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا