تلفن همراه

رونمایی گوگل از Pixel 2 و Pixel 2 XL؛ رقیبی جدید برای Galaxy S8 و iPhone 8

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL
۰

گوگل در کنفرانسی که امشب ترتیب داد، از نسل دوم گوشی های پیکسل یعنی Pixel 2 و Pixel 2 XL رونمایی کرد.

اگرچه هر دو گوشی از پردازنده هایی مشابه بهره میبرند، اما تغییراتی قابل توجهی را در ۲ XL شاهد میباشیم. اندازه نمایشگر گوشی از ۵٫۵ اینچ به ۶ اینچ افزایش پیدا کرده و این نمایشگر تقریباً تمام قسمت جلو گوشی را پوشانده است. البته این نمایشگر کاملاً بی حاشیه نبوده و در قسمت بالا و پایین آن، حاشیه کمی را شاهد هستیم.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

اندازه نمایشگر Pixel 2 نیز ۵ اینچ بوده و لبه های خمیده و حاشیه اندک نیز از خصوصیات آن است.

در نگاه اول کمی سخت است که بخواهیم این دو گوشی را از یکدیگر تشخیص دهیم. اما با نگاه کردن به قسمت عقب گوشی، به تفاوت این دو پی خواهید برد. لنز گوشی نسبت به نسل قبل بزرگتر شده و البته به مقداری بسیار کم از عقب آن بیرون زده است.

همچنین گوگل اعلام میکند که سنسور اثر انگشت آن، سریعترین نمونه در میان اسمارت فون ها است.

هر دو گوشی پیکسل از قابلیت “Active Edge” پشتیبانی میکنند. پیشتر این قابلیت را در گوشی HTC U11 شاهد بوده ایم. این قابلیت به آن معناست که کاربر با فشردن طرفین گوشی، قادر است فعالیت های خاصی را انجام دهد. به عنوان مثال: دستیار صوتی گوگل را فراخوانی کند یا گوشی را بر روی “حالت بی صدا” قرار دهد.

دوربین پیکسل، یکی از قسمت هایی است که گوگل چشم امید زیادی به آن بسته است.

ماریو کوئرز، قائم مقام مدیریت محصولات گوگل در رابطه با دوربین پیکسل ۲ میگوید: “ما بخش عکس برداری گوشی را مجدداً طراحی نمودیم.”

گوگل برای بررسی بیشتر دوربین پیکسل، آن را به شرکت DXO که متخصص اندازه گیری کیفیت تصاویر و رتبه بندی دوربین ها و لنزهای اسمارت فون هاست تحویل داد.

پیکسل در تست های مربوطه موفق شد که رکوردها را شکسته و امتیاز ۹۸ را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است که گوشی آیفون ۸ پلاس امتیاز ۹۴ را از این تیم کسب نمود.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

دوربین های پیکسل از قابلیتی بهره میبرند که گوگل آن را “سنسور دوگانه” نام نهاده است. این قابلیت سبب میشود که هر پیکسل از تصویر به دو پیکسل تقسیم شود. انتظار میرود که با استفاده از این قابلیت، شاهد عکس برداری “حالت پرتره” با پس زمینه ای تار باشیم که پیشتر آن را در گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۸ پلاس شاهد بوده ایم (البته دوربین پیکسل دوگانه نبوده و این کار را تنها با یک دوربین انجام میدهد.)

در حقیقت چیزی که سبب میشود این قابلیت تنها با یک دوربین در پیکسل انجام گیرد، این میباشد که پیکسل های تقسیم شده همانند لنز دوم عمل کرده و به دوربین اجازه میدهد که عکس دیگری همانند عکس اول را ثبت نماید.

با استفاده از این اطلاعات، پیکسل یک نقشه عمیق را در ذهن خود ترسیم میکند که با استفاده از آن پیش زمینه و پس زمینه را شناسایی کرده و نقاط اطراف سوژه را تار مینماید.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

گوگل میگوید که این اثر پرتره، علاوه بر افراد، در هنگام عکسبرداری از اشیاء نیز وجود خواهد داشت.

همچنین میگوید که اگرچه پیکسل های گرفته شده توسط دوربین جلو تقسیم نمیشوند، اما حالت پرتره، در دوربین ۸ مگاپیکسلی جلو نیز وجود خواهند داشت.

اپل چندی پیش از عکس هایی متحرک با نام (Live Photos) رونمایی کرد. حال گوگل نسخه اختصاصی خود از این نمونه عکس ها را با نام “Motion Photos” در پیکسل تدارک دیده است.

عملکرد هر دو مورد دقیقاً یکسان است… هر دو این خصوصیات، یک کلیپ سه ثانیه ای را ضبط نموده و آن را به صورت یک عکس متحرک به کاربر عرضه میکنند. همچنین این گوشی به صورت خودکار، بخش های نامطلوب عکس ها را حذف خواهد کرد.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

دیگر نکته قابل توجه از دوربین پیکسل، پشتیبانی آن از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. شما میتوانید شخصیت های سه بعدی و اموجی ها را به عکس ها و ویدئوها اضافه کرده و هنگامی که اقدام به عکس برداری میکنید، آن ها را به صورت متحرک در طراف مشاهده کنید. گوگل در حال مذاکره است تا چهره های افراد معروف را به این بخش اضافه کند.

در قدم اول شاهد اضافه شدن چهره های بازیگران سریال “Stranger Things” بوده و استیکرهای شخصیت های “جنگ ستارگان” نیز گزینه بعدی برای اضافه شدن میباشد.

گوگل تغییرات جزئی را نیز برای صفحه اصلی گوشی (Home Screen) در نظر گرفته است.

از تغییرات قابل توجه در این بخش، میتوان به وجود یک سرچ باکس در قسمت پایین و وجود یک بخش در قسمت بالا اشاره کرد که مواردی همچون قرارهای ملاقات، تاریخ و آب و هوا را به شما نمایش خواهد داد. که البته به نظر میرسد که عملکرد آن نسبت به ویجت آب و هوا و برگه (Tab) که گوگل در سال گذشته معرفی کرد، عملکرد بهتری داشته باشد.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

نمایشگر پیکسل از قابلیت always-on display بهره برده است و به آن معناست که همیشه روشن بوده تا اطلاعیه ها و زمان ها را به کاربر نشان دهد.

از دیگر مزیت های پیکسل نسبت به سال گذشته، میتوان به قابلیت always-on microphones اشاره کرد که دیگر تنها برای اجرای فرمان “OK Google” در دسترس نبوده و به کاربر اجازه میدهد تا هر زمان که تصمیم داشت، به شنیدن موسیقی پرداخته و نمایشگر نیز موسیقی در حال پخش را بر روی گوشی نمایش میدهد.

گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL

گوشی های پیکسل ۲۰۱۷، نیز اولین نسل از دستگاه هایی هستند که از اپلیکیشن “گوگل لنز” که در بهار رونمایی شد، بهره میبرند.

گوگل لنز

گوگل لنز

با استفاده از این اپلیکیشن، کافی است که پیکسل را به سمت ساختمان تاریخی، غذا یا هرچیز دیگری بگیرید تا گوگل لنز اطلاعات مربوط به آن را در اختیارتان قرار دهد. البته این اپلیکیشن قابلیت بیشتری نیز داشته و میتواند آدرس های ایمیل و رمزهای وای فای را اسکن نموده و در دفعات بعدی آن اطلاعات را به صورت خودکار استفاده نماید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا