دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم : در ۳۰ روز با این چالش سالم و لاغر شوید

رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

رژیم مدیترانه ای ۳۰ روزه و لاغری – روز سیزدهم. یکی از علت های چاقی التهابات است که در نتیجه خوردن بعضی از مواد غذایی و آشامیدنی های ناسالم مثلا حاوی شکر در بدن بروز می‌کند. رژیم مدیترانه ای از رژیم های ضدالتهابی محسوب می‌شود.

۶+

به رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم خوش آمدید.  رژیم مدیترانه ای یکی از بهترین رژیم های غذایی کاهش وزن است. این رژیم علاوه بر سلامتی جسمی و روحی راز طول عمر را هم در خود دارد. به احتمال زیاد تاکنون متوجه شده اید که التهابات بدن‌تان بسیار کم شده است. یکی از علت های چاقی التهابات است که در نتیجه خوردن بعضی از مواد غذایی و آشامیدنی های ناسالم مثلا حاوی شکر در بدن بروز می‌کند. بعد از مدتی کاملا متوجه می‌شوید بدن‌تان به چه غذایی واکنش نشان می‌دهد و دچار التهاب می‌شود. رژیم مدیترانه ای از رژیم های ضدالتهابی محسوب می‌شود. با چالش رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

به اندازه یک قاشق غذاخوری ارده و یک قاشق مرباخوری شیره انگور را روی یک برگه نان تست چند غله ای بگذارید. حالا یک برش دیگر نان روی آن بگذارید و ساندویچ صبحانه تان را میل کنید. امروز صبح قهوه تان را با دارچین آماده و میل کنید. برای هر یک قاشق مرباخوری سرپر قهوه یک قاشق چای‌خوری دارچین اضافه کنید. هم در این روزهای کمی سرد گرم می‌شوید هم چربی سوزی بیشتری خواهید داشت.

میان وعده رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

۳ عدد لیمو شیرین یا ۲ عدد پرتقال میل کنید. چای سبز را با یک عدد خرما بنوشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز یازدهم

ناهار رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

  • لوبیا چیتی : ۲ قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ : ۱۰۰ گرم
  • گوجه گیلاسی : ۱۰ عدد
  • هویج کوچک رنده شده : ۲ عدد
  • خیارشور : ۲ عدد
  • زیتون : ۲ عدد
  • دانه کتان پودر شده : یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : نصف فنجان

بهتر است حبوبات را ۵ شنبه خیس کنید و جمعه ها بپزید تا در طول هفته به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تهیه این غذا در رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم خیلی ساده است.

سینه مرغ را به صورت مکعبی یا به صورت برش های ریز در آورید و در روغن زیتون روی حرارت بسیار ملایم بپزید. در ظرف را ببندید و گاهی فقط آن را هم بزنید. معمولا مرغ ۳۰ دقیقه بعد آماده است. می‌توانید موقع پخت کمی زردچوبه اضافه کنید.

حالا در یک ظرف لوبیا چیتی، مرغ و گوجه گیلاسی و هویج را قاطی کنید. زیتون و خیارشور را روی آن‌ها خرد کنید. در صورت تمایل دانه کتان یا پودر آن را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه بزنید. کمی سرکه بالزامیک یا آب لیموترش تازه به این ترکیب اضافه کنید. هم بزنید و میل کنید. یادتان باشد مرغ ها را با روغن به این غذا اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز دوازدهم

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری مغز دانه آفتابگردان. یا یک کاسه تخمه آفتاب گردان. چای آویشن را فراموش نکنید تا سیستم ایمنی بدن تان هم تقویت شود.

شام رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

سالاد کلم آماده کنید.

  • کلم پیچ سبز خرد شده : یک فنجان
  • کلم بروکلی خرد شده : یک فنجان
  • کلم گل خرد شده : یک فنجان

برای تهیه این سالاد در رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم آن ها را با هم ترکیب کنید. یک سالاد سبز زیبای پر از خاصیت دارید. در صورتی که دوست دارید می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری لوبیا چیتی هم به آن اضافه کنید. حالا چاشنی هایی مثل آویشن، نمک و فلفل سیاه و آب لیموترش تازه و روغن زیتون به آن اضافه و میل کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا