دانستنی‌های سلامتی

خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

خواص زغال چوب برای پوست

در طی روز آلودگی‌های بسیاری پوست را درگیر می‌سازند. اما با استفاده از خواص زغال چوب برای پوست می‌توان با این آلودگی‌های پوستی به مبارزه برخاست. زغال چوب فعال قادر است که آلودگی‌ها را از پوست بیرون کِشَد و طراوت و پاکی را برای آن به ارمغان آوَرَد.

۴+

زغال چوب فعال موارد استفاده‌ی خاص خود را دارد اما از آن می‌توان از خواص زغال چوب برای پوست و بهبود وضعیت آن نیز بهره جست. آن چه که در ادامه در نت‌نوشت خواهید خواند، خواص زغال چوب برای پوست است.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

خواص زغال چوب برای پوست

۱- استفاده از ماسک زغال چوب فعال برای پاک کردن پوست:

در طی روز آلودگی‌های بسیاری پوست را درگیر می‌سازند. اما با استفاده از خواص زغال چوب برای پوست می‌توان با این آلودگی‌های پوستی به مبارزه برخاست. زغال چوب فعال قادر است که آلودگی‌ها را از پوست بیرون کِشَد و طراوت و پاکی را برای آن به ارمغان آوَرَد.

برای استفاده از خواص این ماسک، می‌توانید دو قاشق چای خوری زغال چوب فعال و دو قاشق چای خوری آب مقطر را با یکدیگر ترکیب کرده و ترکیب حاصله را به پوست خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم محل را شستشو دهید. در صورتی که پس از شستن ماسک، پوست‌تان خشک شد از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

۲- استفاده از ترکیب زغال چوب فعال با روغن نارگیل به مثابه‌ی یک اسکراب لایه‌بردار:

به هر دلیلی اگر نیاز به یک اسکراب لایه‌بردار دارید، می‌توانید روی ترکیب زغال چوب فعال و روغن نارگیل حساب کنید. برای استفاده از خواص زغال چوب برای پوست می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری از پودر زغال چوب فعال ترکیب کنید. ترکیب حاصله را به صورت بمالید و پس از دو دقیقه شستشو دهید.

به خاطر داشته باشید که لایه برداری تهاجمی ممکن است به پوست شما آسیب وارد سازد. لذا اگر پوستی چرب دارید، هفته‌ای دوبار و در صورت داشتن پوستی خشک و یا حساس هفته‌ای یک بار از این ترکیب استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک شکلات برای پوست

بیشتر بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت ، مو و ناخن !

۳- استفاده از ترکیب زغال چوب فعال و سرکه سیب جهت جلوگیری و درمان مسدود شدن منافذ پوست:

هنگامی که منافذ پوست به هر دلیل، از سلول‌های مرده‌ی پوست گرفته تا چربی آن، بسته می‌شوند خطر آکنه افزایش می‌یابد. برای باز کردن منافذ پوست می‌توان از ترکیب زغال چوب فعال و سرکه سیب بهره جست.

برای بهره بردن از خواص زغال چوب برای پوست این دو ماده را به میزان مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و سپس بر روی پوست بمالید. ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پس از مالیدن بر روی پوست، قسمت مورد نظر را با آب ولرم شستشو دهید.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

۴- استفاده از ترکیب زغال چوب فعال، ژل آلوئه‌ورا و روغن درخت چای جهت درمان آکنه:

با وجود آن که هیچ آزمایش علمی‌ای تا کنون نشان نداده که زغال چوب چگونه در درمان آکنه مؤثر است، با این حال زغال چوب می‌تواند با بیرون کشیدن آلودگی‌هایی که موجب ایجاد و تکثیر آکنه می‌شوند در درمان آکنه مؤثر باشد.

برای بهره بردن از خواص آن، بایستی مقداری از آن را با چند قطره روغن درخت چای، حدود یک قاشق چای‌خوری آلوئه‌ورا، یک قاشق نمک و مقداری آب ترکیب کرده و ماسک به دست آمده را بر روی پوست جوش‌دار بمالید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را با آب بشویید. این نکته را به خاطر داشته باشید که آکنه‌ی شدید نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف دارو زیر نظر او دارد.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

بیشتر بخوانید: مرهم سیاه ، پماد خانگی جادویی درمان کننده زگیل و آکنه را خودتان تهیه کنید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا