سینمای جهان

زنان سریال بازی تاج و تخت , نگاهی به زنان مقتدر Game of Thrones

زنان سریال بازی تاج و تخت

بیشتر کتابهایی که در چند سال گذشته به چاپ رسیده اند و یا فیلمهایی که سر و صدای زیاد داشته اند با بحرانی فرای فمینیست رو به رو بوده اند. زنان قدرتمند از کاراکترهای رایج درامهای چند سال اخیر هستند.

۲+

انبوه ماجرا ها و داستان هایی که می بینیم و می خوانیم، تخیلی یا بر اساس داستانی واقعی، محبوب یا دور افتاده، چندان فرقی نمی کند. این روز ها اکثر آثار حقیقتی تازه را همراه خود دارند، زنان قدرتمندی را به تصویر می کشند که به روش خودشان مبارزه می کنند! بیشتر فیلمهای خوب هالیوود در مورد یک ابر قهرمان می باشد که به تازگی این ابر قهرمانان را زنان تشکیل داده اند. در طی چند سال اخیر بیشتر فیلمهایی که مورد استقبال شدیدی از تماشاگران قرار گرفت به نحوی توسط یک کاراکتر زنانه پیش می رفته است. نماد فمینیستی بر روی این پدیده شاید کمی دور از واقعیت باشد ولی می توان گفت که جوامع هنر و قدرت در دست زنان در حال رشد و سبقت است. تمثیلی از زنان با اقتدار و سیاسی که خلق و خویی کاملا دقیق و حساب شده را پیش می گیرند در بیشتر این کاراکترها شاهد هستیم. تمثیلی از زنان با اقتدار می باشد که موفقیت را دیر یا زود پیدا می کنند و قدرت را به دست می گیرند. در ادامه با نگاهی به لیست زنان سریال بازی تاج و تخت با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: Peter Hayden Dinklage یا تیریون لنیستر , نگاهی به زندگی معروف ترین کوتوله جهان

داستان هایی همانند Insurgent و Allegiant و Wonder woman و  Atomic Blonde یا حتی سریال وزینی چون بازی تاج و تخت تمثیلی از زنان با اقتدار می باشد که موفقیت را دیر یا زود پیدا می کنند و قدرت را به دست می گیرند. دسته فیلمهای Superhero که نمایشی از به سر انجام رسیدن قدرت است در طی چند سال اخیر به کمک جامعه زنان قدرتمند اداره می شود یا بهتر است بگوییم بازیگران زن مناسب در قالب کاراکترهای داستان می توانند جای مردان قوی را پر کنند.

نمی توان گفت که همه این ها حاکمیت فمینیستی در سینما و درام است. چرا که این اتفاقات بیشتر به این معنا است که شیوه زندگی ها و صورت سطحی این وقایع، جنبشی زنانه به خود گرفته است. این چالش از کجا و با چه هدفی شکل گرفته است را کسی نمی داند! چرا که پدیده ای خاص و تازه است که بین هنر و درام و زنان یک مثلث را رسم می کند.

بیشتر بخوانید: چه کسی به اژدها های Game of Thrones جان می دهد؟ پشت صحنه چه خبر است؟

در حقیقت می توان گفت سینمای مردانه با قدرت ابر قهرمانان همیشه قدرتمند به پایان رسیده است. و زنان توانسته اند درامهای بزرگ را به سمت خود هدایت کنند و خود را از یک ستاره پول ساز که تنها با زرق و برق لباس هایشان و اندام می توانستند در گوشه ای از هنر سینما جای داشته باشند به ابر قهرمانانی که داستان درام را حول محور شخصیت و کاراکتر خود می چرخانند عوض کنند.

زنان سریال بازی تاج و تخت

هر کدام از شخصیت های زنانه در سریال جذاب و دیدنی Game of Thrones یک تجسم و یک تجربه خاص زنانه است. زنانی که در موقعیت های متفاوت قدرت قرار گرفته اند و هر کدام به نحوی موفق و برنده محسوب می شوند. در ادامه با اسامی و مشخصات زنان سریال بازی تاج و تخت با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن بازیگران Game of Thrones توسط هکر ها منتشر شد!

سانسا استارک Sophie Turner

سانسا استارک

سانسا استارک

اولین نفر از لیست زنان سریال بازی تاج و تخت که با خضوع و بردباری به مقامی برابر برادرش که پادشاه است می رسد. او همپای یک مرد سنجیده می شود هرچند که حداقل دو شخصیت خبیث و کثیف قصه قصد سوء استفاده از او را داشتند. ولی او می تواند خود را از این موقعیت رها کند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه فیلم های گودزیلا , تاثیر عظیم تکنولوژی دیجیتال در پیشرفت صنعت سینما

آریا Margaret Constance “Maisie” Williams

آریا Margaret Constance "Maisie" Williams

آریا Margaret Constance “Maisie” Williams

خواهر سانسا دومین نفر از لیست زنان سریال بازی تاج و تخت است، که به نحوی دختری پسرنما می باشد چرا که هنوز جا افتادن زنی که در این سن بتواند یک تنه تمامی حریفان خود را با شمشیر شکست دهد کمی دور از واقعیت و شاید دور از پذیرای ذهنی است. او نیز توسط کشیشی به نام ملینسندر که قطب قدرت مذهبی است مورد آزار قرار می گیرد ولی حس انتقام از او زنی قدرتمند می سازد.

اولنا تایلر née Redwyne

اولنا تایلر née Redwyne

اولنا تایلر née Redwyne

که از قدرتمند ترین سیاست مدران زن قصه به شمار می رود تجربه مادربزرگ برتر را به عهده می گیرد و می تواند بسیاری از راههای جدید را جلوی پای کاراکترها قرار دهد نفر سوم لیست ماست. او می گوید: ” من افراد باهوش زیادی رو شناخته‌ام. من بیش از همه اون‌ها عمر کرده‌ام. می‌دونی چطور؟ نادیده‌شون گرفتم. ” اولنا زنی با سیاست است که برای نوه اش نیز با سیاست وارد عمل می شود و قدرتمندانه او را به سمتی که موفقیت و قدرت است هدایت می کند. شاید بتوان گفت او برنده این سریال است.

کالیسی Emilia Isabelle Euphemia Rose Clarke

کالیسی Emilia Isabelle Euphemia Rose Clarke

کالیسی Emilia Isabelle Euphemia Rose Clarke

نفر چهارم از لیست زنان سریال بازی تاج و تخت که از پر طرفداراترین کاراکترهای این سریال به شمار می رود نشانه یک حکومت کاملا مقتدرانه و فمینیست است که با قدرت خاص و عجیبی که در او نهاده می شود از یک دختر که توانایی ایستادگی در برابر حکم برادرش را حتی ندارد در آمده و به مادر سه اژدها مبدل می شود تا تمامی اقلیم ها از حضور او واهمه داشته باشند.

سرسی لنیستر Lena Headey

Lena Headey

نفر پنجم لیست زنان سریال بازی تاج و تخت را می توان گفت او از ضعیف ترین زنان در داستان این سریال است. زنی که با برادرش هم خوابه است و شخصیتی بسیار ضعیف و آسیب پذیر دارد. او حتی در برابر غرور فرزندش هم نمی تواند کاری انجام دهد. سرسی که در فصل ششم در برابر دیدگان شهر به حکم قاضی شهر ناچار به مجازات شد برای ادامه دادن به فرمانروایی خویش با قدرت مرد غول پیکری که مدام در حال نگهبانی از اوست زندگی می کند.

برین تارث Gwendoline Christie

برین تارث Gwendoline Christie

برین تارث Gwendoline Christie

آخرین نفر هم برین نیز از زنانی بسیار قوی در این سریال است که قدرت فیزیکی و اخلاق او کاراکتر مهربانش را محبوب کرده است. برین که یک سرباز ساده است با شناخته شدنش پیشرفتهایی می کند و می تواند وفاداری اش را نسبت به خاندان استارک ها ثابت کند. او قوی ترین زن این قصه می باشد و حکم یک سرباز و نگهبان مهربان و در عین حال مقتدر را دارد.

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا