شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به زندگی دختر استیو جابز ، لیزا برنان جابز ؛ فرزندی که نادیده گرفته شد ولی ثروت پدرش را به ارث برد!

زندگی دختر استیو جابز ، لیزا برنان جابز

بنا بر اظهارات مجله فورچون، لیزا برنان-جابز همه چیز را تحمل کرد تا میلیون ها دلار را از بنیانگذار اپل به ارث ببرد. با این حال اطلاعات زیادی در مورد ارزش دارایی یا سبک زندگی فعلی این دختر ۳۹ ساله موجود نیست. در اینجا نگاهی به زندگی لیزا برنارد جابز (Lisa Brennan-Jobs) می اندازیم:

۵+

احتمالا نمیدانید که نام دختر استیو جابز، لیزا برنان جابز است و قبل از اینکه استیو جابز با اپل شروع به کار کند متولد شد، اما مرد بزرگ تکنولوژی مدرن، برای سالها لیزا را به عنوان دخترش نپذیرفت. لیزا برنان جابز کاملا مستقل به یک روزنامه نگار تبدیل شد. و روی زندگی شخصی و گذشته خود سرپوش گذاشت. جالب است بدانید که دختر استیو جابز با توصیف شخصیت پدرش در سال ۲۰۱۵ به “آرون سورکین” نویسنده فیلم “استیو جابز” کمک شایانی کرد.

با گذشت هفت سال از مرگ جابز، همچنان او به عنوان یکی از نوآوران زمان حال به شمار می آید که درباره اش زیاد صحبت می کنند. اما او توجه چندانی به دختر بزرگش نمی کرد…

بنا بر اظهارات مجله فورچون، لیزا برنان جابز همه چیز را تحمل کرد تا میلیون ها دلار را از بنیانگذار اپل به ارث ببرد. با این حال اطلاعات زیادی در مورد ارزش دارایی یا سبک زندگی فعلی این دختر ۳۹ ساله موجود نیست. در اینجا نگاهی به زندگی لیزا برنارد جابز دختر استیو جابز (Lisa Brennan-Jobs) می اندازیم:

لیزا برنان جابز دختر استیو جابز در ۱۷ مه سال ۱۹۷۸ در یک مزرعه اشتراکی سیب (All One Farm) متولد شد. مطابق کتاب “Cult of Mac”، این مکانی بوده که هر دو والدین برنان-جابز در گذشته، مدت زمانی را با هم آنجا سپری کرده اند.

the All One Farm apple commune

the All One Farm apple commune

والدین برنان جابز، استیو جابز و کریسن برنان، از دوران دبیرستان روزهای سختی را سپری کرده بودند، اما در طول فعالیت روزهای اولیۀ شرکت اپل، رابطه آنها رو به سردی می رود. به گفته برنان، پدرش جابز از اینکه مادرش او را در شکم داشته باخبر نبوده، و برای همین پدرش او را انکار کرده است.

استیو جابز پایه و اساس کمپانی اپل را در گاراژ خانه دوران کودکی خود تاسیس کرد.

استیو جابز پایه و اساس کمپانی اپل را در گاراژ خانه دوران کودکی خود تاسیس کرد.

هرچند، جابز به دیدن برنان و نوزاد تازه متولد شده به آن مزرعه سیب می رود و پدر و مادر با هم اسم دختر خود را لیزا می گذارند اما جابز از این حقیقت  که او پدر لیزا باشد سر باز می زند. همانطور که اپل شروع به شکوفا شدن می کند، برنان مجبور است که به عنوان یک خدمتکار کار کند تا وسایل رفاه دخترش را فراهم آورد.

دوران جوانی استیو جابز

دوران جوانی استیو جابز

جابز همچنان آشکارا این مسئله که پدر برنان است را رد می کرد، حتی پس از آنکه تست دی ان ای، حق را به برنان داد. در همین حال، او نام یکی از اولین کامپیوترهای اپل در سال ۱۹۸۳ را لیزا نهاد. که می توان آن را به نام دخترش ارجاع داد. هر چند که او ادعا می کند این نام برگرفته از حروف اول “Local Integrated Systems Architecture” می باشد.

جابز از مسئولیت داشتن در برابر دخترش شانه خالی می کند

جابز از مسئولیت داشتن در برابر دخترش شانه خالی می کند

برنان جابز  دختر استیو جابز در حالی که با مادرش زندگی می کرد، به مدرسه “Nueva” در سان ماتئو می رفت. والتر ایزاکوسون در بیوگرافی استیو جابز نشان می دهد که جابز گاهی اوقات برای دیدن او در راه مدرسه می رفت. با گذشت زمان، این دیدارها افزایش یافتند، و جابز شروع به معرفی او به دوستان خود، و بردن او به سفرهای کاری کرد.

گاهی برای دیدن دخترش به مسیر ودرسه او می رفت

گاهی برای دیدن دخترش به مسیر مدرسه او می رفت

برنان جابز در نهایت با پدرش، با کمک عمه خود «مونا سیمپسون»، آشتی می کند. او حتی درخواست کرد که نام او به طور رسمی از Lisa Brennan به Lisa Brennan-Jobs تغییر کند. در دوران دبیرستان، او با پسوند جابز زندگی می کرد.

لیزا جابز را به شناسنامه خود اضافه می کند

لیزا جابز را به شناسنامه خود اضافه می کند

برنان جابز دختر استیو جابز در دانشگاه هاروارد حضور پیدا می کند، به گفته ایزاکسون، در حالی که جابز در خارج از شهر به سر می برده، برنان امضای پدرش را در برگه درخواست پذیرش کالج جعل می کند. در کالج، او برای Harvard Crimson (روزنامه دانشجویان دانشگاه هاروارد) در مورد موضوعاتی مانند باشگاه های نهایی، شبیه سازی و استفاده از الکل در محوطه دانشگاه مطالبی می نویسد. او همچنین یک سال را در خارج از کشور در “King’s College” لندن می گذراند.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد

ایزاکسون می نویسد در سراسر کالج، رابطه برنان-جابز با پدرش خوب نبوده و به گونه ایی سرکش بوده است. سرانجام جابز پس از چند نزاع و مشاجره، کمک های مالی به دخترش را قطع می کند و برنان جابز مجبور می شود که به طور مرتب هزینه تحصیل خود را از همسایگان و همکاران پدرش در اپل قرض بگیرد.

جابز هزینه تحصیل دختر خود را پرداخت نمی کند

جابز هزینه تحصیل دختر خود را پرداخت نمی کند

زمانی که مونا سیمپسون رمان « A Regular Guy» را در سال ۱۹۹۶ منتشر می کند، این گونه برداشت می شود که شخصیت های اصلی داستان استیو جابز و برنان جابز هستند. ایزاکسون می گوید که: برنان جابز دختر استیو جابز از این کتاب ناراحت می شود. او در مقاله ای در مجله دانشگاه هاوارد (Harvard Advocate) درباره مسئله پیش آمده می نویسد: «من برای شش سال آنها را نمی شناختم، حالا چگونه عمه مونا به این جمع بندی رسیده.» اما در نهایت این دونفر آشتی می کنند.

«مونا سیمپسون»خواهر استیو جابز و عمه لیزا برنان جابز

«مونا سیمپسون»خواهر استیو جابز و عمه لیزا برنان جابز

برنان جابز همچون عمه اش، حرفه نوشتن را به صورت رسمی دنبال کرد. کارهای او در نشریات مختلفی از جمله Vogue، Oprah Winfrey Magazine منتشر شدند.

لیزا برنان جابز

لیزا برنان جابز

زندگی لیزا برنان جابز  دختر استیو جابز گاهی انعکاسی از معنای رشد، بین دو دنیای متفاوت است: “ما خیلی زیاد نقل مکان کردیم. خانه های زیادی اجاره کردیم. پدرم ثروتمند بود، مشهور بود و بعدها، وقتی او را شناختم، با او به تعطیلات رفتم و بعد، چند سالی را با او زندگی کردم. من جهانی دیگر، پر از زرق و برق را می دیدم. دو طرف (منظور دو تا دنیای متفاوت است) با هم ترکیب نمی شدند و زمانی که این یکی را داشتم، آن یکی را از دست می دادم.”

مادامی که برنان جابز از کانون توجهات دور می شود، با گفتن داستان زندگی خود و مشاوره دادن به آرون سورکین، کمک زیادی به این نویسنده می کند تا زندگی نامه “استیو جابز” را در سال ۲۰۱۵ بنویسد.

جابز می گوید: “او (دخترش) می توانست داستان هایی در مورد پدرش بگوید که لزوما داستان های دلپذیری نباشند، اما او می خواسته این داستان را تعریف کند و سپس به من نشان دهد که چگونه او را واقعا دوست خواهم داشت. سورین در آخر به این نکته اشاره می کند که قهرمان واقعی داستان می تواند برنان جابز باشد.

منبع: Business Insider

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا