علمی

سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود !

طلا از فاضلاب سوئیس

دانشمندان سوئیسی دریافته اند که هر ساله ۴۳ کیلوگرم طلا با ارزش تقریبی ۱٫۸ میلیون دلار، از طریق سیستم های فاضلابی کشور سوئیس دفع می شود.

۰

دانشمندان سوئیسی دریافته اند که هر ساله ۴۳ کیلوگرم طلا با ارزش تقریبی ۱٫۸ میلیون دلار، از طریق سیستم های فاضلاب کشور سوئیس دفع می شود. در ادامه با جزییات جالب از دفع طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ تصاویر اسرارآمیز از مکان های متروک در جهان

طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس

بر اساس یافته های دانشمندان موسسه فدرال علوم زیستی و تکنولوژی سوئیس، این میزان طلا از طریق لجن و فاضلاب تاسیسات تصفیه پساب حذف می شود. به طور متوسط حدود ۷۰ درصد طلای جهان از پالایشگاه های سوئیس عبور می کند و این کشور چهار پالایشگاه بزرگ طلا را در خود جای داده است.

دانشمندان اظهار داشته اند که غلظت طلای موجود در فاضلاب، مخاطراتی برای محیط زیست ایجاد نمی کند و همچنین بازیافت طلا در مقیاس وسیع، صرفه اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید: گیاهان نورانی و درخشان به جای لامپ روی میز کار شما در آینده نزدیک!

بیشتر بخوانید: تشخیص چهره با کمک توالی یابی DNA در دوربین های مداربسته!

 سالانه 43 کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود

اسلانه ۴۳ کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود

اما آنها سایت هایی را شناسایی کرده اند که بازیافت طلا در آن جا می تواند ارزشمند باشد، مثلا در منطقه تیتسین (Ticino) یک پالایشگاه غنی وجود دارد که در آن غلظت فلزات گرانبها به اندازه کافی زیاد است تا هزینه های استخراج و بازیافت را توجیه کند. علاوه بر طلا، سالانه ۳،۰۰۰ کیلوگرم نقره (به ارزش تقریبی ۱٫۷ میلیون دلار) و عناصر کمیاب دیگر مانند تانتالیوم و ژرمانیوم که اغلب در بخش پزشکی و تکنولوژی کاربرد دارند، از طریق لجن و فاضلاب دفع می شوند.

این مطالعه بر روی ۶۴ ایستگاه تصفیه پساب در کشور سوئیس انجام شده است و ادعا می شود اولین بررسی سیستماتیک فاضلاب برای عناصر کمیاب در یک کشور صنعتی باشد.

بیشتر بخوانید: تولید انرژی از بدن انسان ؛ ترس از جایگزین شدن با ربات‌ها منجر به کشف یک منبع انرژی پنهان شد!

بیشتر بخوانید: کنه دراکولایی از عصر دایناسورها در فسیل های ۹۹ میلیون ساله !!!

منبع: theverge

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا