اخبار تکنولوژی

سریعترین اتوفوکوس دنیا؛ نگاهی به Lumix G9، دوربین جدید پاناسونیک!

دوربین پاناسونیک Lumix G9

پاناسونیک از دوربین Lumix G9 که در دسته دوربین های میکرو چهار سوم بوده و نسخه‌ای به روز رسانی شده و قدرتمندتر از Lumix G7 است را معرفی کرد…

۰

پاناسونیک از دوربین Lumix G9 که در دسته دوربینهای میکرو چهار‌ سوم بوده و نسخه‌ای به روز رسانی شده و قدرتمندتر از Lumix G7 است را معرفی کرد. پاناسونیک خصوصیات این دوربین را از تمام جهات نسبت به مدل قبلی بهبود بخشیده که همین امر به افزایش قیمت نهایی آن به ۱۷۰۰ دلار ختم شده است. Lumix G9 بسیاری از خصوصیات خود همچون سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و پردازنده Venus Engine 10 را از Lumix GH5 وام گرفته است. با این حال، پاناسونیک ادعا میکند که G9 در مواردی همچون “تولید دقیق رنگ” به خصوص هنگام عکس برداری از آسمان و پوست، بهتر از GH5 ظاهر خواهد شد. این دوربین همچنین از یک سیستم لرزشگیر جدید بهره میبرد که به کاربران اجازه میدهد تا ۶.۵ برابر سرعت شاتر را پایین بیاورند. سیستم لرزش‌گیر جدید برای دستیابی به این مهم، از یک ژیروسکوپ استاندارد، شتاب سنج و اطلاعات به دست آمده از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده میکند. G9 یک ویژگی شاخص دیگر را نیز از GH5 به ارث برده و آن نیز وجود “حالت مالتی شات” است که به کاربران اجازه میدهد فایل‌هایی ۸۰ مگاپیسکلی را با کیفیت RAW یا JPEG ثبت کنند. طبق گفته‌های خبرگزاری‌ها، این سیستم همانند حالت High Res Shot دوربینهای Olympus عمل میکند.

دوربین پاناسونیک Lumix G9

دوربین پاناسونیک Lumix G9

G9 به سیستم پیشرفته‌ی فوکوس خودکار پاناسونیک به نام DFD با ۲۲۵ نقطه مجهز بوده که توانایی این را دارد که تنها در ۰٫۰۴ ثانیه فوکوس کند. طبق گفته پاناسونیک، این سیستم فوکوس سریع‌ترین نمونه موجود در جهان بوده و هنگام عکس برداری از سوژه‌های متحرک، کمک بسیار زیادی به کاربران خواهد کرد.

علاوه بر قابلیت ثبت تصاویری با کیفیت ۴K، جی ۹ توانایی این را دارد که تصاویری با کیفیت ۶K را نیز ثبت کند. در این حالت، کاربران قادر خواهند بود تا با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه عکس برداری کنند. همچنین در حالت استاندارد میتوانند با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه همراه با فوکوس اتوماتیک پیوسته یا ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با قفل فوکوس خودکار تصاویر خود را ثبت کنند. اگرچه پیشرفت‌های صورت گرفته در G9 بسیار مفید و کاربردی به نظر میرسند، اما پاناسونیک تنها به این موارد بسنده نکرده است. از دیگر خصوصیات این دوربین می‌توان به مواردی چون یک نمایشگر LCD جدید در بالای دوربین جهت نمایش اطلاعات، پشتیبانی از دو کارت حافظه‌ی UHS-II به صورت همزمان، و جوی استیک اختصاصی جهت فوکوس خودکار اشاره کرد.

در کنار G9، پاناسونیک در نظر دارد تا لنزهای Leica DG Elmarit 200mm F2.8 Power O.I.S را نیز عرضه کند که به گفته آن، عملکردی شارپ‌تر نسبت به دیگر لنزهای Lumix را داشته و قاعدتاً به هیچ وجه ارزان نخواهد بود.

لازم به ذکر است که این دوربین و لنز جدید در ژانویه ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهند‌ شد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا