تلفن همراه

اپل قصد دارد آیفون سال ۲۰۱۹ خود را به یک سنسور سه بعدی لیزری مجهز کند

سایت بلومبرگ گرارش داده است که کمپانی اپل در حال ساخت یک سنسور سه بعدی لیزری برای آیفون ۲۰۱۹ خود است و از آن برای تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد.

۱+

آیفون جدید تازه به بازار عرضه شده است و همه هنوز از انیموجی‌های تازه وارد آن هیجان زده هستند، ولی شایعاتی مربوط به آیفون ۲۰۱۹ اپل به گوش می رسد. بلومبرگ گزارش داده که اپل در حال کار بر روی یک سنسور سه بعدی لیزری است تا از آن برای تقویت اپلیکیشن‌ها و سرویسهای واقعیت افزوده در آیفون سال ۲۰۱۹ خود استفاده کند.

سنسور لیزری اپل

این سیستم با شلیک اشعه لیزر و اندازه گیری مدت زمانی که طول می کشد تا اشعه دوباره به سنسور برگردد، یک نقشه عمقی دقیق می سازد. البته این اطلاعات عمقی را می توان از طریق دو دوربین  گوشی  و یا از سیستم مادون قرمز Face ID هم به دست آورد. گوگل هم این کار را با استفاده از سنسورهای Dual Pixel در گوشی Pixel 2 انجام می دهد. اما به نظر می رسد که سنسور جدید اپل بسیار دقیقتر عمل خواهد کرد.

بلومبرگ می‌گوید که کمپانی اپل از همین حالا به فکر تهیه ملزومات ساخت این سیستم سه بعدی لیزری است، اما هنوز مشخص نیست که این تکنولوژی برای آیفون سال ۲۰۱۹ این شرکت آماده شود. چیزی که ما می دانیم این است که قرار نیست سنسورهای TrueDepth از آیفونهای آینده حذف شوند، بلکه اپل قصد دارد با اضافه کردن یک سنسور سه بعدی به پشت آیفون قابلیت درک سه بعدی محیط اطراف را در هر دو طرف آیفون، امکان پذیر کند.

بسته واقعیت افزوده اپل (ARKit) همین حالا هم عملکرد فوق‌العاده ای در واقعیت افزوده از خود نشان داده است و اینکه اپل قصد داشته باشد سخت افزار قویتری را برای اینکار تولید کند، اصلا چیز عجیبی نیست. گر چه محدوده زمانی مشخصی برای عرضه این سنسورهای لیزری در دست نیست، اما این سنسور بخوبی با تکنولوژیهای جدید گوگل مثل تراشه A11 Bionic و سیستم شناسایی چهره Face ID جور در می آید. اپل مدتهاست که روی نرم‌افزارهای واقعیت افزوده برای آیفون کار کرده است و برای استقبال از این سخت افزار جدید کاملا آماده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا