اخبار تکنولوژی

سورپرایز مخفی گوگل در پیکسل ۲ همراه با Android 8.1 فعال می‌شود!

سورپرایز مخفی گوگل در پیکسل 2

هنوز چیزی از معرفی پیکسل ۲ نگذشته است، گویا گوگل با یک تراشه مخفی که هنوز فعال نشده است همه را شگفت زده کرده است. گوگل این تراشه مربوط به عکاسی را برای اولین بار در آخرین نسخه از نمونه آزمایشی توسعه دهندگان از اندروید ۸٫۱ به جریان انداخته است.

۲+

هنوز چیزی از معرفی پیکسل ۲ نگذشته است، گویا گوگل با یک تراشه مخفی که هنوز فعال نشده است همه را شگفت زده کرده است. گوگل این تراشه مربوط به عکاسی را برای اولین بار در آخرین نسخه از نمونه آزمایشی توسعه دهندگان از اندروید ۸٫۱ به جریان انداخته است.

این تراشه، پیکسل ویژوال کر (Pixel Visual Core) نامیده می شود، اگر چه گوگل از اینتل کمک گرفته است ولی این اولین پردازنده ی طراحی شده توسط گوگل است. تراشه هشت هسته ای به منظور ارتقاء کار سنگین نرم افزار عکاسی، مانند پردازش فوق العاده HDR+ در پیکسل۲، و همچنین سایر کارهای هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

در واقع، گوگل می گوید که می تواند ویژگی HDR + را “پنج برابر سریعتر” از یک پردازنده سنتی، اجرا کند. با توجه به اینکه هم اکنون HDR+ در پیکسل۲  بسیار سریع است ما امیدواریم که گوگل در واقع از پردازشی با قدرت بیشتر برای عکس ها، (حتی بهتر از آنچه که در حال حاضر هست) استفاده کند.

توسعه دهندگان نیز در اپ های خودشان می توانند از مزایای ویژوال کر استفاده کنند. در تئوری، این بدان معنی است که شما می توانید عکس هایی را که از طریق برنامه هایی مانند Instagram، Facebook یا Snacphat گرفته اید را، به همان نحوی که با اپ اصلی دوربین دوربین ثبت می کنید، در اختیار داشته باشید.

توسعه دهندگان باید از API اختصاصی دوربین گوگل استفاده کنند تا بتوانند کیفیت و امکانات مورد اشاره را در اختیار داشته باشند. با این حال، در پیش نمایش فعلی به نظر می رسد شما باید developer option را فعال کنید تا پردازنده را مجبور به استفاده از این توانایی اختصاصی کنید.

اگر شما یک توسعه دهنده هستید یا فقط یک فرد جسور و شجاع هستید، میتوانید آن را با ثبت نام برنامه بتای Android (از اینجا) امتحان کنید یا میتوانید بطور دستی ایمیج های سیستمی را از اینجا نصب کنید. بنابراین با مسئولیت خودتان می توانید ریسک کنید و نصب را انجام دهید.راه ساده تر اینکه مثل ما منتظر ارائه شدن نسخه رسمی Android 8.1 در ماه دسامبر باشیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا