دانستنی‌های سلامتی

خواص آووکادو : سوپر میوه ای که بیماری ها را سر جای خود می نشاند!

خواص آووکادو
۰

آووکادو یکی از سوپر میوه ها است که متاسفانه آن طور که باید و شاید جایگاهش در میان ما ایرانی ها خوب نیست. خواص آووکادو بیش از حد تصور است. این میوه سرشار از چربی های مفید، آنتی اکسیدان ها، ویتامین و موادمعدنی است که باید حتما آن را در رژیم غذایی تان قرار دهید. به خاطر همین خواص آووکادو است که نت نوشت به شما پیشنهاد می کند به شش دلیل آن را چه در صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص دانه پاپایا : دانه‌های این میوه آنقدر ارزشمند است که از نخوردنش پشیمان می‌شوید!

خواص آووکادو

۱ – سلامت قلب شما را تضمین می کند

یکی از خواص آووکادو این است که این میوه زیبا قادر است لیپیدها یا چربی های مفید خون را تنظیم کند. تحقیقات ثابت کرده است رژیم های سرشار از چربی های سالم از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: خواص هندوانه : سوپرمیوه‌ای برای جلوگیری از فشار خون ، انواع سکته و سرطان !

۲ – پوست و موی سالم و چشم های قوی را به شما هدیه می دهد

از دیگر از خواص آووکادو این است که ویتامین ها و اسیدهای چرب مفید آن باعث طراوت بیشتر پوست شده، دید چشم ها را تقویت کرده و موها را درخشان می کند. آووکادو یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. لوتئین (Lutein) موجود در آووکادو باعث می شود تا پوست جوان تر، موهایی سالم تر و چشمانی با دید بهتر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی و هر آن چه باید در باره توت فرنگی بدانید

۳ – با سرطان می جنگد

تحقیقات منتشر شده در نشریه تغذیه و سرطان (Journal of Nutrition and Cancer) درباره خواص آووکادو نشان داد که فیتوکمیکال های (Phytochemical ) موجود در آووکادو قدرتمندانه با سرطان می جنگد و نیاز بیمار به شیمی درمانی را کم می کند. تحقیقات بیشتر در این زمینه نشان داد آووکادو به رشد سلول های سرطانی را پایان می دهد. آنتی اکسیدان کاروتنوئید (Carotenoid) در این میوه از سرطان پوست جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: میوه های لاغر کننده شکم و مواد غذایی چربی سوز که بهتر از قرص لاغری هستند

۴ – به کاهش وزن کمک می کند

رژیم غنی از اسیدهای چرب مفید و کربوهیدرات کم باعث کاهش سریع تر وزن می شود. یکی از خواص آووکادو این است که باعث می شود تا هورمون هایی که احساس سیری را به وجود می آورد بیشتر ترشح شود. در نتیجه شخص غذای کمتری می خورد. اسید چرب تک اشباعی موجود در آووکادو اعتیاد به شکر را کاهش می دهد که کمک بزرگی در رژیم های کاهش وزن است.

بیشتر بخوانید: خواص ازگیل : ازگیل بخورید و این همه خاصیت برای بدن‌تان به ارمغان بیاورید!

۵ – به هضم غذا کمک می کند

غذاهای حاوی فیبر به هضم غذا کمک می کند و این یکی از بدیهی ترین خواص آووکادو است. یک عدد آووکادو بین ۱۱ تا ۱۷ درصد فیبر دارد که نسبت به میوه های دیگر بیشتر است. فیبر عاملی برای افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر است. دسته اخیر همیشه عامل ایجاد مشکل در هضم غذا و نفخ است.

۶ – سطح هورمون ها تنظیم می کند

اسیدهای چرب موجود در آووکادو کلید اصلی تنظیم عملکرد سیستم عصبی مرکزی است. سیستم عصبی مرکزی که مسئول ترشح منظم هورمون ها است. باعث ایجاد روحیه بهتر، افزایش باروری و عملکردهای شناختی دقیق است. به همین دلیل است که به بیماران مبتلا به ام اس که از عدم تمرکز و شناخت دقیق رنج می برند توصیه می شود حتما آووکادو را در رژیم غذایی شان بگنجانند. این اسیدهای چرب همچنین باعث کاهش افسردگی، اضطراب و سایر بیماری های روحی روانی می شود.

بیشتر بخوانید: خواص کیوی : خواص درمانی میوه کیوی بی بدیل و شگفت آور است

چطور آووکادو تهیه کنید؟

خواص آووکادو

خواص آووکادو

به راحتی می توانید آن را از میوه فروشی بخرید. ولی اگر اهل باغبانی هستید توصیه می کنیم خودتان این درخت زیبا را در خانه پرورش دهید. بعد از خرید یک آووکادو و مصرف آن هسته اش را نگه دارید. این هسته مثل یک توپ پلاستیکی کوچک است که هسته اصلی در آن جای دارد. پس با شکافتن این پوسته هسته را در آورده و در ظرف بزرگی از آب قرار دهید. هسته روی آب می ماند و به تدریج شاهد رشد درخت کوچک خانه تان هستید. حالا کافی است منتظر بمانید تا درخت شما میوه دهد و آووکادو تان را نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پرتقال : در فصل پرتقال تا می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز این سوپرمیوه بهره ببرید!

منابع :
NCBI
Dr. Axe
NCBI
NCBI
AvoSeedo

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا