آموزشی

شارژ گوشی شب تا صبح خطری برای باتری شما ندارد!

شارژ گوشی شب تا صبح

دیگر لازم نیست نگران آسیب باتری موبایلتان هنگامی که به مدت طولانی در شارژ قرار می گیرد باشید. برای سالها افراد بر این عقیده بودند که در شارژ قرار دادن باتری خصوصاً هنگامی که قرار است از شارژ گوشی شب تا صبح طول بکشد سبب آسیب باتری خواهد شد. در این مطلب با هم بررسی می کنیم که آیا شارژ گوشی شب تا صبح به تلفن همراه ما آسیب خواهد زد یا خیر؟!

۲+

دیگر لازم نیست نگران آسیب باتری موبایلتان هنگامی که به مدت طولانی در شارژ قرار می گیرد باشید. برای سالها افراد بر این عقیده بودند که در شارژ قرار دادن باتری خصوصاً هنگامی که قرار است از شب تا صبح طول بکشد سبب آسیب باتری خواهد شد. در این مطلب با هم بررسی می کنیم که آیا شارژ گوشی شب تا صبح به تلفن همراه ما آسیب خواهد زد یا خیر؟!

هر چند که عده ای به این حرف بی توجه بودند، تعدادی دیگر اعتقادشان بر این بود که به شارژ زدن گوشی که کاملاً شارژ شده است، ظرفت باتری را کاهش خواهد داد. اگرچه ممکن است این حرف در مورد باتری های چند سال پیش درست باشد، اما در مورد باتری های امروزی صدق نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: شارژ صحیح باتری گوشی را بیاموزید!

شارژ گوشی شب تا صبح خطری برای باتری شما ندارد!

جدیداً کایل وینز مدیر عامل وبسایت IFixit که در زمینه تعمیرات موبایل کاربران را راهنمایی می کند گفته است:” هیچ نگرانی در رابطه با قرار دادن گوشی در شارژ در طول شب وجود ندارد، در واقع همه چیز بستگی به سیکل باتری، نحوه ی استفاده از باتری، و اینکه به چه میزان در طول شبانه روز از باتری کار می کشید بستگی دارد…”

شارژ باتری

شارژ باتری

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح باتری لپ تاپ , آیا لپ تاپ همیشه باید به برق متصل باشد؟

سیکل (چرخه) باتری

سیکل (چرخه ی) باتری عبارت است از دفعاتی که باتری را شارژ کامل می کنیم. به عنوان مثال: چنانچه شما گوشی خود را که تا نیمه شارژ شده است از شارژ بیرون کشیده و مجدداً به شارژ بزنید، آن نصف ظرفیت باتری که باید شارژ شود نیم سیکل (چرخه) در نظر گرفته می شود.

برای گوشی های هوشمند امروزی ۴۰۰ سیکل در نظر گرفته شده است که برای تعدادی دیگر از گوشی ها این مقدار بیشتر است. به هرحال کسانی که تصمیم به استفاده ی از یک گوشی برای چندین سال دارند، باتری تلفن همراهشان بسیار بسیار بیشتر از این تعداد سیکل را در طول سالهای استفاده از آن گوشی تجربه خواهد کرد.

به طور کلی شارژ گوشی شب تا صبح ، ظرفیت و تعداد سیکل باتری را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

بیشتر بخوانید: افزایش عمر باتری آیفون و گوشی اندرویدی به ساده ترین روش!

با توجه به فرسایش تدریجی عمر باتری، باید این نکته را در نظر بگیریم که به آرامی و به تدریج از ظرفیت باتری ها کاسته خواهد شد.

شارژ باتری

شارژ باتری

بیشتر بخوانید: روش صحیح شارژ موبایل ، تاکنون گوشی هوشمند خود را اشتباه شارژ کرده‌اید!

داغ شدن، می تواند سبب آسیب باتری شود!

با این وجود، بعد از نکاتی که در مورد شارژ گوشی شب تا صبح گفتیم، ممکن است یک خطر وجود داشته باشد و آن بالا رفتن دمای گوشی است. همانطور که اپل به کاربران هشدار داده است: باتری های لیتیوم استفاده شده در اسمارت فون ها، چنانچه بیش از اندازه داغ شوند می توانند آسیب ببینند. و این نکته مهمی است که صرف نظر از اینکه چه زمانی میخواهید گوشی خود را شارژ کنید، باید در نظر داشته باشید.

در حال حاضر بیشترین شکایت ها در مورد باتری گوشی مربوط به افرادی است که ادعا دارند گوشی هایشان بیشتر از حدی خاص شارژ نمی شود یا قبل از اینکه مقدار شارژ موجود باتری به ۰ برسد خاموش می شود.

راه حل پیشنهادی برای این افراد این است که اجازه دهند مقدار شارژ باتری به ۰ رسیده و مجدداً اقدام به شارژ گوشی نمایند و چنانچه با این روش مشکلشان حل نشد اقدام به تعویض باتری نمایند. راه دیگر اینکه گوشی را به صورت کامل خاموش کرده و برای مدتی تقریبا دو برابر زمان عادی شارژ به شارژر متصل نمایند.

بیشتر بخوانید: کالیبره کردن باتری لپ تاپ به صورت دستی برای افزایش کارایی و عمر باتری

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا