خودرو

۷ ویژگی احتمالی و شگفت انگیز از خودرو شاسی بلند تسلا که Model Y نامگذاری شده است!

تسلا مدل Y

تسلا هنوز جزئیاتی درباره این خودرو اعلام نکرده، اما قبلا از قصد خود برای تولید خودروهای شاسی بلند الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ خبر داده بود. بر اساس موارد کلی که درباره این خودروها اعلام شده، لیستی از ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد در مدل Y دیده خواهد شد را تهیه کرده‌ایم.

۰

شرکت تسلا موتورز در حال کار روی یک خودروی جدید است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. ایلن ماست، مدیر عامل این شرکت در ماه جولای تایید کرده بود که تسلا قصد دارد یک خودرو شاسی بلند جمع و جور را به بازار عرضه کند. خودرویی که مدل Y نامیده خواهد شد.

تسلا هنوز جزئیاتی درباره این خودرو اعلام نکرده، اما قبلا از قصد خود برای تولید خودروهای شاسی بلند الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ خبر داده بود. بر اساس موارد کلی که درباره این خودروها اعلام شده، لیستی از ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسد در مدل Y دیده خواهد شد را تهیه کرده‌ایم.

 

درب‌های بال پرنده‌ای

در اکتبر ۲۰۱۵ ماسک در یک توییت اعلام کرد که درب مدل Y بال پرنده‌ای خواهد بود. البته مدتی بعد این توییت خود را حذف کرد و از وجود این درب‌ها در یکی از خودروهای در حال ساخت خبر دارد. گمانه‌زنی‌ها بین مدل ۳ و مدل Y بود تا این که بعد از ارائه نمونه اولیه‌ای از مدل ۳ مشاهده شد که درب‌های این خودرو بال پرنده‌ای نیست و این درب‌ها را می‌توان به مدل Y نسبت داد.

سقف خورشیدی

در ماه نوامبر ماسک در توییتی  اعلام کرد که به زودی تسلا از سقف‌های خورشیدی استفاده خواهد کرد. در ادامه از احتمال استفاده از سقف خورشیدی برای مدل ۳ خبر داد. بعد از عرضه سقف‌های شیشه‌ای خورشیدی تسلا در اکتبر، ماسک اعلام کرد که این ایده بازخورد مثبتی داشته و به عنوان استانداردی در خودروهاهی تسلا استفاده خواهد شد.

حالت رانندگی تمام خودکار

 

خودروهای تسلا به سیستم نیمه خودکار که اتو پایلت نامیده می‌شوند، مشهور هستند. اما ماسک در اکتبر اعلام کرد که سیستم رانندگی خودکار تسلا وارد مرحله جدیدی شده و سری جدید خودروهای این شرکت تماما خودکار خواهد بود.

طی مسافت حداقل ۳۸۳ کیلومتر با هر شارژ

هیچ جزئیاتی درباره این ویژگی مدل Y اعلام نشده، اما متوسط این المان برای همه شاسی بلند‌های الکتریکی در همین حدود ۳۸۳ کیلومتر در هر شارژ بوده است و به احتمال زیاد مدل Y نیز کمتر از این مقدار نخواهد بود.

صندوق عقب وسیع‌تر

مدل X تسلا صندلی‌های جادار و راحتی داشت، اما صندوق عقب آن کم‌جا و کوچک بود. در ادامه تولید پس از انجام تغییراتی روی صندلی‌ها، مشکل کمبود فضای صندوق عقب این خودرو حل شد. در مدل ۳ به این ویژگی توجه خاصی شده است و تسلا دیگر نمی‌خواهد اشتباه مدال X را تکرار کند. به طور قطع در مدل Y نیز فضای صندوق عقب مورد توجه خواهد بود.

صفحه نمایش روی شیشه جلو

صفحه نمایشی که اطلاعات حیاتی مانند مسیریابی، محدودیت سرعت و از این قبل داده‌ها را روی شیشه جلوی راننده نشان می‌دهد. تاکنون تسلا از این تکنولوژی استفاده نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که مدل ۳ به این ویژگی مجهز باشد. ماسک در توییتر اعلام کرده بود که سیستم هدایت مدل ۳ مانند یک فضاپیما خواهد بود. با این حال استفاده از این تکنولوژی قطعی نیست، اما اگر مدل ۳ از صفحه نمایش روی شیشه جلو برخوردار باشد، یقینا مدل Y نیز شامل این ویژگی خواهد بود.

قیمت مقرون به صرفه

تاکنون محدوده قیمتی برای این شاسی بلند جمع و جور اعلام نشده، اما تسلا نمی‌خواهد که قیمت مدل Y مقدار چشم‌گیری از مدل ۳ که قیمت پایه آن ۳۵۰۰۰ دلار اعلام شده، بیشتر باشد. همچین در شرایطی که جنرال موتورز شاسی بلندهای الکتریکی خود را با قیمت ۳۷۵۰۰ دلار به فروش می‌رساندف بعید به نظر می‌رسد که تسلا بخواهد قیمت خودرو جدیدش را چندان بالاتر تعیین کند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا