خودرو

شاسی بلند Xmotion از نیسان با طراحی عجیبش قرار است سبک SUV ها را کاملا تغییر دهد!

اس یو وی ها ماشین های خیلی معمولی هستند، اما نیسان دارد قدمی بر می دارد که به این خودرو کمک می کند تا در آینده به یک ماشین اسپورت ویژه در بین این گروه از وسایل نقلیه تبدیل شود.

۱+

اس یو وی ها یا همان شاسی بلند های محبوب در بازار همگی شباهت بسیاری با یکدیگر دارند و به نظر ماشین های خیلی معمولی هستند، اما نیسان دارد قدمی بر می دارد که به این سبک از خودرو ها کمک می کند تا در آینده امثال Xmotion به یک ماشین اسپورت ویژه در بین این گروه از وسایل نقلیه تبدیل شود. با تصویری که از خودرو Nissan Xmotion در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شده، برداشت می شود که نیسان قصد دارد با تکیه بر عناصر طراحی ژاپنی، این خودرو ها (اس یو وی ها) را به ریشه اصیل خود بازگرداند.

Nissan Xmotion

Nissan Xmotion

طبق گفته نیسان، Xmotion به گونه ایی طراحی شده تا ظاهر “غربی” کمتری نسبت به سایر SUV ها داشته باشد. در حالی که هنوز نشانه های طراحی سنتی SUV مانند ضربه گیر های برجسته در آن به چشم می خورد نیسان می گوید که طراحان سعی کرده اند تا چیزهای ساده و موثری را به کار گیرند و بعضی از اجزا و فرم “wedge” را که معمولا در اتومبیل های ورزشی دیده می شود، با آن ترکیب کنند. نیسان می گوید: صادقانه بگوییم، ما انتظار چیز بیشتری را نداریم اما فکر می کنیم Xmotion  ورژن آینده خودرو cult-classic نیسان یعنی “Xterra” باشد و مطمئنا خودروی خوبی خواهد بود.

طراحی آن نیز بیشتر معطوف به فرهنگ ژاپن است. در چراغ های عقب، قسمت های چوبی و بالای صندلی از کومیکو (kumiko) الهام گرفته شده است. داشبورد و میز فرمان با استفاده از چوب kigumi ساخته شده اند. حتی تکنولوژی به کار گرفته شده در آن دارای ریشه ژاپنی می باشد: سیستم اطلاعاتی Xmotion شامل یک دستیار دیجیتال و به شکل ماهی کوی (کپور گلدار یا زینتی) است.

Nissan Xmotion

Nissan Xmotion

نیسان این خودرو را “۴ + ۲” نامیده، و دارای سه ردیف صندلی دوتایی است. “+۲” معمولا مختص به ماشین های ورزشی با صندلی های عقب بسیار کوچک برای استفاده روزمره می باشد. ردیف سوم Xmotion تنها برای کودکان است و به هیج وجه مناسب بزرگسالان نمی باشد. در این خودرو راننده به جای فرمان یک طوقه (حلقه) شبیه فرمان هواپیما به دست می گیرد. و نیز دارای یک صفحه نمایش لمسی است که به نظر می رسد از یک نوع مدل SUV الکتریکی به نام Byton کپی شده باشد.

از آنجا که تمرکز نیسان در این خودرو بر روی طراحی و تکنولوژی می باشد، هیچ جزئیاتی در مورد قدرت آن ارائه نداده است. اما گفته می شود Xmotion قابلیت خودرانی را هم دارد. این SUV همچنین مجهز به یک سیستم دوربین در موقعیت آینه ها و سیستم شناسایی اثر انگشت است.

Nissan Xmotion

Nissan Xmotion

نیسان Xmotion برای تولید انبوه در نظر گرفته نشده است، اما اگر بعضی از عناصر طراحی شده برای آن را در اس یو وی های آینده نیسان مشاهده کنیم، قطعا تعجب نخواهیم کرد. با توجه به گزارش های اخیر نیسان در حال بررسی یک ورژن جدید از Xterra است، ما نمی توانیم بگوییم اما متعجب می شویم که Xmotion به نمایش در آمده همان ورژن باشد. با توجه به نشان X ، درسته؟

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا