دانستنی‌های سلامتی

شانس زنده ماندن مردان در احیای قلبی بیشتر است!

احیای قلبی

پژوهشی جدید که در همین ماه در نشست مجمع قلب امریکا ارائه شد، نشان می‌­دهد که در خارج از بیمارستان­ ها، مردان بیشتر از زنان CPR موفق دریافت می­‌کنند. این یافته­ ها بسیار مهم است زیرا انجام سریع CPR یا احیای قلبی و عروقی توسط فردی حاضر در محل، موجب دوبرابر شدن احتمال زنده ماندن در ایست قلبی می ­شود.
پژوهشگران از داده ­های ۱۹۳۳۱ فرد مبتلا به ایست قلبی در ایالات متحده آمریکا و کانادا برای بررسی­‌هایشان استفاده کرده­ اند و آن­هایی را که توسط پرسنل اورژانس­ ها ثبت شدند و یا در مراکز مراقبت­ های قلبی رخ داده­ اند را حذف کرده ­اند.

۳+

پژوهشی جدید که در همین ماه در نشست مجمع قلب امریکا ارائه شد، نشان می‌­دهد که  در خارج از بیمارستان­ ها، مردان بیشتر از زنان CPR موفق دریافت می­‌کنند. این یافته­ ها بسیار مهم است زیرا انجام سریع CPR یا احیای قلبی و عروقی توسط فردی حاضر در محل، موجب دوبرابر شدن احتمال زنده ماندن در ایست قلبی می ­شود.

پژوهشگران از داده ­های ۱۹۳۳۱ فرد مبتلا به  ایست قلبی در ایالات متحده آمریکا و کانادا برای بررسی­‌هایشان استفاده کرده­ اند و آن­هایی را که توسط پرسنل اورژانس­ ها ثبت شدند و یا در مراکز مراقبت­ های قلبی رخ داده­ اند را حذف کرده ­اند.

تفاوت جنسیت و احیای قلبی

در خانه تفاوتی میان جنسیت­ ها وجود نداشت و حدود یک سوم از هر دو گروه مردان و زنانی که دچار ایست قلبی شده، CPR دریافت کرده­ اند. اما در فضاهای عمومی ۴۵ درصد از مردان کمک دریافت کرده­ اند، در حالی که این آمار برای زنان ۳۹ درصد است. پس از تطابق دادن مکان، زمان، سن، نژاد و سایر عوامل، آن­ها این گونه پی بردند که این قضیه به مردان ۲۹ درصد شانس بیشتر برای زنده ماندن می­ دهد.

آندره بلوئر، محقق دانشگاه پنسیلوانیا و سرپرست این پژوهش می­گوید :«قفسه سینه یک مرد با یک زن متفاوت است و این ممکن است یک سد برای انجام CPR در محیط عمومی برای زنان باشد. ما نیاز داریم این سدها را بهتر بشناسیم تا معلومات و آموزش عمومی برای احیای قلبی عروقی را افزایش دهیم.»

 

غزل محیطی

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا