اخبار تکنولوژی

برای اولین بار شبکه هاى ارتباطى نسل پنجم (۵G) به طور رسمی شروع بکار خواهد کرد!

استاندارد ۵G
۰

امروزه شبکه ارتباطى ۳GPP در حال توسعه است، این در حالى است که مرکز استاندارد ۳GPP، بر اساس یک گزارش از Fierce در ماه سپتامبر، در لیسبون پرتغال سازمان استانداردهای ارتباطات شبکه اى، طرح اولیه شبکه هاى ارتباطى نسل ۵G (به ویژه استاندارد ۵G NR ) را تصویب کرد.

شبکه هاى ارتباطى نسل پنجم(5G)

با تعیین رسمی نخستین استانداردها، رویای ۵G به واقعیت نزدیک تر شد

بنظر میرسد با وجود چنین توافقات رسمى یک گام بزرگ براى رسیدن به شبکه هاى تجارى ۵G و در حال اجرا, برداشته شده است. با این وجود براى اجرایی شدن این ارتباطات شبکه اى جدید، شرکت ها به امکانات سخت افزارى نیاز دارند.

انتظار میرود، شبکه هاى ارتباطى نسل پنجم(۵G) طیف گسترده اى از باندهاى ۶٠٠ و ٧٠٠ مگاهرتز  را پوشش دهد. هنوز در مورد نسل جدید ارتباطات اطلاعات کافى در دست نیست، اما در این هفته جزییات بیشترى در مورد نسل جدید استاندارد ۵G منتشر مى شود.

۵G چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، ۵G نسل پنجم شبکه‌های سلولی است. ۵G قدم بعدی در فناوری موبایل است که گوشی‌ها و تبلت‌های آینده از آن استفاده می‌کنند و سرعت آن در مقایسه با شبکه‌های LTE کنونی، مانند سرعت این شبکه‌ها در مقایسه با شبکه‌های ۳G است.

هم اکنون که این استاندارد مورد توافق قرار گرفته، به طور قطعی این طرح در شرکت های سخت افزاری و سایر مقامات مسئول ارائه خواهد شد. نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

برنامه‌ریزی آن بر افزایش سرعت اتصال اینترنت از سمت اپراتورها به میزان ۲۰ گیگابیت، به همراه افزایش ظرفیت بیشتر نسبت به نسل چهارم هدف‌گذاری شده است که اجازه می‌دهد حداقل یک میلیون کاربر بیشتر با ارتباطات باند پهن سیار در هر واحد سطح شبکه در هر کیلومتر مربع به شبکه متصل باشند.

هر کاربر باید در شلوغ‌ ترین حالت حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را تجربه کند که این در استاندارد نسل چهارم قید نشده است. با این حال، داشتن یک برنامه ویژه و مخصوص براى رسیدن به این هدف بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

به ویژه شرکت هایى مثل T-Mobile و Verizon ابراز امیدواری کردند که تا سال ٢٠١٨ و ٢٠١٩ به نسل جدید ارتباطات ۵G دست خواهند یافت.

همچنین استاندارد ۵G NR پیشرفت قابل ملاحظه اى خواهد داشت تا اینکه فقط به عنوان یک لوگو از آن یاد شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا