اقتصادی

شتاب گیری «بلاک چین ها» در سال ۲۰۱۸ قطعی است و مقاومت حکومت‌ها و مسئولین بی‌فایده!

بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین، ارزهای الکترونیکی به ویژه بیت کوین، را در سطوح بالاتری پوشش می دهد. به طور موثر، آنها دارایی های دیجیتال رمزگذاری شده، مقاوم در مقابل تقلب و هک می باشند که می توانند از طریق اینترنت بین المللی انتقال داده شوند. یکی از ویژگی های تعریف شده از ارزهای الکترونیک، در مقایسه با سایر دارایی های جایگزین، این است که آنها توسط یک قدرت مرکزی صادر یا حفظ نمی شوند، بنابراین ارزیابی کردن آنها از هر دستکاری یا فساد یک طرفه محفوظ است. آنها همچنین می توانند به صورت بین المللی، بدون هزینه های زیاد و یا تاخیر، مبادله شوند. آنها پولی دیجیتال ساخته شده برای عصری دیجیتال هستند.

۰

تکنسین ها، تجار و مقامات دولتی مدت زیادی است در انتظار یک سیستم سازماندهی بهتر برای سود آوری و به دست آوردن اطلاعات با ارزش هستند. در بسیاری از صنایع با ارزش ما، زیرساخت ها، مربوط به گذشته می باشند، که آنها را در پشت مرزهای تکنولوژی نگه می دارد. در نتیجه، تقاضاهای زیادی برای انجام تغییرات اساسی در سطح شبکه های ارتباطی وجود دارد. این سازه ها می توانند رشد اقتصاد بین المللی را متحول کنند.

خوش بینان عرصه تکنولوژی (بهینه سازان) امیدوار هستند که شبیه روزهای اولیه اینترنت، راه حلی برای بسیاری از مشکلات درونی جامعه پیچیده اینترنت پیدا کنند، که با امدن بلاک چین ها (زنجیره بلوک ها) وارد مرحله ی پیچیده ایی شده اند. بلاک چین های غیرمتمرکز اگر با موفقیت اجرا شوند، پتانسیل شتاب جهان به سمت جلو از منظری خاص را در پیش رو رقم خواهند زد.

” به زبان ساده، در سطوح بالا که بلاک چین  یک دفتر کار دیجیتال پایدار برای معاملات اقتصادی است، اگر برنامه ریزی شود نه تنها می تواند معاملات مالی را ثبت کند بلکه تمام امور مربوطه را هم به خوبی می تواند انجام دهد” ( بخشی از گفته های دان و الکس تاپ اسکات، نویسندگان کتاب ” Blockchain Revolution ” (انقلاب بلوک چین) (۲۰۱۶). یک دفتر کار عمومی را با بخش های عظیم در اقتصاد جهانی مانند باربری، امورمالی و دولت، در نظر بگیرید، به وضوح خواهید دید که اطلاعات شفاف و بدون تغییر چقدر کارایی دارند.

لاک چین چگونه کار میکند؟

نحوه کار بلاک چین

قراردادهای هوشمند، هسته اصلی هر سیستم “بلاک چین” هستند. که به عنوان مدیران معاملات هوشمند عمل می کنند، و وسیله حصول قرار می گیرند، مبالغ و تراکنش های مالی را انتقال می دهند میکنند و اطلاعات را در یک فهرست عمومی ذخیره می‌کنند. نوآوری ها در توزیع و دسترسی به اطلاعات برای رفع ناکارآمدی و عبور خودکار از خطاهای انسانی تنظیم شده اند، از قبیل اینکه ما می توانیم نیاز به احزاب واسطه گر را ریشه کن یا جابجا کنیم. همانطور که می توانید تصور کنید، موارد استفاده به ظاهر بی نهایت وجود دارد که ما می توانیم شبکه های زنجیره بلوکی را برای مدیریت هویت، ثبت و حفظ روابط دیجیتال استفاده کنیم. این گام قابل ملاحظه ای برای جامعه است، زیرا ما می توانیم در نهایت بسیاری از چالش ها و موانع اجتماعی را پشت سر بگذاریم.

تکنولوژی بلاک چین، ارزهای الکترونیکی به ویژه بیت کوین، را در سطوح بالاتری پوشش می دهد.  به طور موثر، آنها دارایی های دیجیتال رمزگذاری شده، مقاوم در مقابل تقلب و هک می باشند که می توانند از طریق اینترنت بین المللی انتقال داده شوند. یکی از ویژگی های تعریف شده از ارزهای الکترونیک، در مقایسه با سایر دارایی های جایگزین، این است که آنها توسط یک قدرت مرکزی صادر یا حفظ نمی شوند، بنابراین ارزیابی کردن آنها از هر دستکاری یا فساد یک طرفه محفوظ است. آنها همچنین می توانند به صورت بین المللی، بدون هزینه های زیاد و یا تاخیر، مبادله شوند. آنها پولی دیجیتال ساخته شده برای عصری دیجیتال هستند.

با آنچه گفته شد، دست های پشت پرده ایی  وجود دارند که در این شکاف رخنه کرده اند. به عنوان مثال، تیمی که پشت شرکت “اسپارکل کوین”، که به صورت بلاک چین ظاهر شده، و امیدوار است ارز دیجیتال را به سرعت به عنوان ارزی سراسری و استاندارد در سراسر جهان تبدیل کند. این شرکت توسط گروهی از تجار باتجربه بنا نهاده شده و مأموریت آنها، “پیشرفت اجتماعی با توسعه پلتفرمی که ارز دیجیتال در بازارهای اصلی تجارت و مصرفی، به طور گسترده به ارمغان می آورد، می باشد” آنها این کار را با معرفی مجموعه ایی از شرکت و پلت فرم هایی (سیستم عامل هایی) که از یک اقتصاد جهانی مبتنی بر ارز دیجیتال پشتیبانی می شود به نام اسپارکل کوین (SparkleCOIN)  انجام می دهند.

مصرف کنندگان به زودی با مفهوم سیستم های غیر متمرکز آشنا خواهند شد و مزایای ذاتی و دور بودن از یک قدرت مرکزی را درک خواهند کرد.

احتمالا  اقبال کارآفرینان و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری و ابتکار در این فضا بسیار واضح است.  بزودی نسل جدیدی از استارت آپ ها  از مزایای ذاتی و ثبات امنیتی بلاک چین برای ایجاد موج تازه ایی از نوآوری استفاده خواهند کرد. در حالی که این تغییر به زمان و سرمایه نیاز دارد، این یک راه حل اجتناب ناپذیر برای موانع پایه ای، که دهها سال جامعه از آنها رنج می برد است. با قیاس کردن، ما می توانیم نیاز به احزاب واسطه و قدرت های متمرکز را از بین ببریم، و به طور موثر قدرت را به مردم بازگردانیم.

مسئولین محترم احتمالا و بدون شک در برخی از زمان ها در برابر این تغییرات مقاومت می کنند. اما، به دلیل اینکه زیرساخت های (سازمان های) فعلی همچنان در حال فروپاشی هستند، آنها باید راهی بهتر برای سازماندهی و ذخیره اطلاعات جهان پیدا کنند. با بلاک چین ها و ارزهای الکترونیکی که سازگاری بیشتری هم در ذهن مصرف کنندگان هم سرمایه گذاران به وجود می آورند، ما احتمالا این تغییر را نه در آینده ایی دور، بلکه به زودی خواهیم دید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا