اخبار تکنولوژی

سامسونگ دوربین جلو و سنسورهای آن را در داخل نمایشگر تمام صفحه جای خواهد داد!!

شرکت اپل سعی داشت در طراحی آخرین محصول این شرکت (iPhone X)، فضای نمایشگر بیشتر و حاشیه کوچکتر به کاربران ارائه دهد. در همین راستا شرکت سامسونگ به تازگی با ثبت اختراع چندین طرح مختلف، گویا سعی دارد مسیر اپل را ادامه دهد. اما ظاهرا این شرکت همچنین قصد دارد گزینه های دیگری را بررسی کند که در آن دوربین سلفی به همراه سنسورهای کنار آن را درون صفحه نمایش قرار می گیرند.

۰

شرکت اپل سعی داشت در طراحی آخرین محصول این شرکت (iPhone X)، فضای نمایشگر بیشتر و حاشیه کوچکتر به کاربران ارائه دهد. در همین راستا شرکت سامسونگ به تازگی با ثبت اختراع چندین طرح مختلف، گویا سعی دارد مسیر اپل را ادامه دهد. اما ظاهرا این شرکت همچنین قصد دارد گزینه های دیگری را بررسی کند که در آن دوربین سلفی به همراه سنسورهای کنار آن را درون صفحه نمایش قرار می گیرند.

شرکت سامسونگ قصد دارد دوربین جلو و سنسورهای آن را در داخل نمایشگر تمام صفحه گوشی جای دهد!!

این پتنت که توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی در ماه مه گذشته ثبت گردیده و در نهایت امروز منتشر شده است، دستگاهی را نشان می دهد که دارای چندین حفره روی صفحه نمایش آن است و سنسور های الکترونیکی را تشکیل می دهند. یک نسخه دیگر نیز وجود دارد که طراحی آن شبیه به گوشی Essential PH-1 است.

شرکت سامسونگ قصد دارد دوربین جلو و سنسورهای آن را در داخل نمایشگر تمام صفحه گوشی جای دهد!!

براساس این پتنت، حسگر اثر انگشت در نسخه های بعدی ممکن است به زیر صفحه نمایش منتقل شود که ممکن است یا مانند گوشی Vivo از سنسور زیر صفحه (Synaptics) استفاده شود و یا مانند سابق از یک دکمه فیزیکی در صفحه نمایش به کار رود.

شرکت سامسونگ قصد دارد دوربین جلو و سنسورهای آن را در داخل نمایشگر تمام صفحه گوشی جای دهد!!

البته، این حق اختراع به معنای استفاده قطعی آن در محصولات آینده سامسونگ نیست، زیرا این شرکت می تواند ایده جدید خود را ثبت کند بدون این که برنامه فوری برای استفاده از آن در Galaxy S9 یا Note9 داشته باشد.

اما این امر نشان دهنده تلاش شرکت ها برای استفاده از نمایشگر تمام صفحه بدون هیچ گونه مانعی در محصولات خود می باشد.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا