دانستنی‌های سلامتی

شیمی درمانی عامل مرگ بسیاری از بیماران سرطانی است!!؟؟

شیمی درمانی عامل مرگ بسیاری از بیماران سرطانی است!!؟؟

برخی از مسائل در ذهن ما جا افتاده است و آنقدر در روح و روان ما ریشه کرده که فکر جایگزینی برای آن تصور نمی کنیم. یکی از این مسائل این است که همه ی ما فکر می کنیم شیمی درمانی تنها درمان سرطان است و تنها راه انتخابی همه افراد سرطانی شیمی درمانی است. تصور همه ما از افراد مبتلا به سرطان فردی بی مو است. در صورتی که این بی مو شدن تنها یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی است، نه سرطان!

با این حال برخی از پزشکان به مبارزه با این درمان سنتی و دیرینه پرداخته اند و معتقدند که شیمی درمانی تنها راه درمان سرطان نیست و عوارض آن بیش از فوایدش برای بیماران است. یکی از این مخالفین دکتر Hardin B. Jones است.

۱۴+

برخی از مسائل در ذهن ما جا افتاده است و آنقدر در روح و روان ما ریشه کرده که فکر جایگزینی برای آن تصور نمی کنیم. یکی از این مسائل این است که همه ی ما فکر می کنیم شیمی درمانی تنها درمان سرطان است و تنها راه انتخابی همه افراد سرطانی شیمی درمانی است. تصور همه ما از افراد مبتلا به سرطان فردی بی مو است. در صورتی که این بی مو شدن تنها یکی از عوارض جانبی شیمی درمانی است، نه سرطان!

با این حال برخی از پزشکان به مبارزه با این درمان سنتی و دیرینه پرداخته اند و معتقدند که شیمی درمانی تنها راه درمان سرطان نیست و عوارض آن بیش از فوایدش برای بیماران است. یکی از این مخالفین دکتر Hardin B. Jones است.

شیمی درمانی و سرطان

او می گوید که در مطالعاتش به طور قطعی ثابت شده است که قربانیان سرطان که روند درمانی را در پیش نمی گیرند چهار برابر بیشتر از افرادی که تحت درمان قرار می گیرند زندگی می کنند. بیمارانی که از درمان سرطان خودداری می کنند به طور متوسط ۱۲٫۵ سال و بیمارانی که تن به درمان و جراحی می دهند فقط سه سال زندگی می کنند. در واقع می توان گفت که مضرات جراحی ها و درمان های سرطان بیشتر از فوایدشان است.

در یک تحقیق ثابت شده است که قربانیان سرطان که شیمی درمانی نمی کنند چهار برابر بیشتر از افرادی که تحت درمان قرار می گیرند زندگی می کنند.

شاید اظهارات ایشان کمی افراطی به نظر برسد اما اگر نگاهی به بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی بیاندازیم حرفهای او را تا حدی درک و حتی قبول می کنیم. متاسفانه در شیمی درمانی سلول های سالم نیز به همراه سلول های سرطانی آسیب می بینند و این یعنی اینکه بدن مجبور است با مشکلات دیگری به جز سرطان نیز دست و پنجه نرم کند.

حتی او تا جایی پیش می رود که می گوید خیلی از پزشکان شیمی درمانی را به خاطر پولی که از این کار عایدشان می شود برای بیماران تجویز می کنند!

اما مساله این است که افرادی که درگیر و قربانی سرطان هستند آیا می توانند از درمان خودداری کنند و از درمان های طبیعی برای درمان سرطان استفاده کنند؟ ریسک این قضیه را چطور می توان توجیه کرد؟؟؟

اگر شما از نزدیکان افراد مبتلا به سرطان باشید حاضرید این ریسک را برای بیمارتان قبول کرده و از انجام شیمی درمانی خودداری کنید؟ ما را با نظراتتان درباره این مطلب یاری کنید.

منبع + + +

۷۴ دیدگاه

74 دیدگاه

  1. Avatar

    محسن

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵ at ۷:۰۷

    طی ۲۲ سال گذشته تقریبا۱۰ نفر از فامیل و آشنایان من ازجمله مادر عزیزم با ابطلا به سرطانهای مختلف فوت کردند.این افراد تازمانیکه عمل جراحی و سپس شیمی درمانی نکرده بودند تاحدودی توان راه رفتن وزندگی عادی البته همراه با درد را داشتند ولی متاسفانه بعد از عمل جراحی و شیمی درمانی نه تنها از دردشان کاسته نشد بلکه زخمهای جراحی شان نیز هرگز التیام نیافت و شیمی درمانی هم جز ازدیاد رنج و درد حاصلی نداشت و بعد از چندروز یا چند ماه فوت کردند.درستی نظر این پزشک کاملا برای من اثبات شده است.

    ۱۱+
    • Avatar

      رضا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵ at ۹:۲۹

      محسن جان مادر عزیزمن و پدر خانوم من هم هر دو پس از جراحی و شیمی درمانی فقط زندگی نباتی داشتند زخم بستر و…بسیار آزارشان داد و بیشتر ساعات شبانه روز در حالت بی هوشی .و این درمان ها نه تنها دردی از آنها درمان نکرد ،بلکه به علت هزینه های بالا ؛تمام اندوخته خانواده را هم به یغما برد .نتیجه درمان فوت بیمار در بد ترین حالت و خالی شدن و جیب بازماندگان.

      ۹+
      • Avatar

        رضا سامانی

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۵:۰۰

        متاسفانه سومین نفر هم از خانواده باهمین شرایط دی ماه فوت کرد .تنها نتیجه درمان هزینه ۵۴ میلیونی برای خانواده و درد و زجر بیشتر برای بیمار بی نوا .جراح فقط محوطه بطنی را باز کرد و اعلام کرد کاری نمیشود کرد !!!!!!!و بیماری که به علت جراحی همان اندک توان خود را از دست داد ،ومرفین با دوز بالا کاهنده درد و رنجش تا لحظات پایانی …

        ۱۱+
  2. Avatar

    علی

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵ at ۸:۲۹

    باسلام به نظر بنده دیدگاه این پزشک کاملا درست ودر عمل هم تا حالا من که ۴۶ سال از عمرم گذشته وبسیاری ازدوستان وآشنایان خود را براثر سرطان از دست داده ام حتی برای یک نفر هم مفید بودن شیمی در مانی را ندیده ام شی می در مانی دایی من را که باوجود سرطان خون بسیار سر حال وتنومند بود به مشتی استخوان تبدی ل کرد و در نهایت از ما گرفت

    ۱۰+
  3. Avatar

    نیره کاظمیان

    ۲۷ تیر ۱۳۹۵ at ۱۰:۳۷

    با سلام …پدر شوهر من مبتلا به سرطان معده شده بود …جراحی موفقی رو پشت سر گذاشت و خیلی خوب به درمان پاسخ داد … سه سال بعد در شرایطی که همه چیز خوب پیش می رفت …. در واکنش به عوارض شیمی درمانی … یک آمپول جدید شیمی درمانی باعث آمبولی شد و جانش رو از دست داد …..

    ۱۰+
  4. Avatar

    فریبا

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ at ۲۳:۵۹

    بله همسر من هم خوب بود و شیمی درمانی او را از بین برد. تا حالا هیچ بیماری نتیجه نگرفته .حتی به او دارویی دادن که در مدت پنج ماه تمام بدنش را درگیر کرد.

    ۵+
  5. Avatar

    بهروز

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶ at ۲:۲۵

    پدر بیچاره من هم در اثر شیمی درمانی شدید و نابجا فوت کرد در حالی که در زمان بیماری کاملا سرحال و پر انرژی بود

    ۷+
  6. Avatar

    Dar mande

    ۵ آذر ۱۳۹۶ at ۲۳:۵۰

    و اما من
    الآن که این متن را می نویسم
    مادرم هشتمین جلسه شیمی درمانی رو انجام داده
    و ۲۸ جلسه رادیوتراپی
    که همین پریروز از آخرین جلسه شیمی درمانی خلاص شده
    در بدترین حالت ممکن هست
    تهوع و استفراغ و عدم توانایی خوردن و لذا ضعف جسمانی از مادرم جز استخوان و پوستی چیزی باقی نگذاشته
    من در حالی ک اشک از چشمانم جاریست برای شما می نویسم
    و مادرم کمی آنطرفتر ۶ روز است که به جز آب و گاهی یک ذره آب میوه و چایی هیچ چیز نمی خورد و این مختصری هم ک می خورد بالا می آورد
    نمی دانم
    اما در این مدتی که همراه مادرم در بخش های انکولوژی و شیمی درمانی بودم چه مریض های که مردند و من را نا امید تر کردند و الان هم خود بی رمقتر از هر زمان محتاج یک سوسوی امیدم
    برای مادرم دعا کنید

    ۱۳+
    • Avatar

      جاسم

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۴:۵۱

      به حق این شبهای قدر انشا الله مولا علی ع شفاعت مادرتون رو از خدا بخواهد

      ۷+
  7. Avatar

    عباس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ at ۲۳:۳۱

    خدا شفاش بده

    ۵+
    • Avatar

      هادی

      ۳ آبان ۱۳۹۹ at ۲۲:۱۶

      پدر من ۸۰سال سن دارد جلسه اول شیمی درمانی را پشت سر گذاشته، به نظرم میاد جلسه دوم انجام بدیم پدرم نمیتونه تاب بیاورد، به نظرم چندسال زندگی با کیفیت داشته باشه یهتر از شیمی درمانی هستش که فقط اذیت بشن

      ۶+
  8. Avatar

    سید

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ at ۱۷:۵۰

    سلام من سرطان لنفوم دارم دکتر گفتن شیمی درمانی ولی من گفتم نه .. ۱۰ یا ۱۲ سالم بود که یک غده سفت بدون درد در گردنم حس کردم الان بیست سالمه و زندم دارو‌های طب اسلامی ( تبریزیان ) هم خوبه چون ایشان ( تبریزیان ) همسرشان سرطان خون داشت ( ۳۵ سال قبل ) خودشان همسرشان را در ۲۰ روز درمان کردند با استفاده روایات و احادیث ائمه ( می خوام درمان اسلامی شروع کنم برام دعا کنید )

    ۱۱+
    • Avatar

      یا زهرا

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۰:۰۷

      با سلام آرزومیکنم نه تنها شما بلکه همه ی بیماران سرطانی را خدا به حرمت این ماه عزیز شفا عنایت کنه

      ۴+
  9. Avatar

    مسعود

    ۲۸ تیر ۱۳۹۷ at ۱:۲۶

    سلام دوستان عزیز،غافل نباشید که بشر هنوز به درمان کامل سرطان ها نرسیده و تقریبا توانسته حدود هفت نوع سرطان را تا حدودی درمان یا به نوعی کنترل کنه که البته این سرطان ها همه با شیمی درمانی جواب گرفته اند،،جدا ازین که شیمی درمانی بروی سرطان های خاص جواب میده و برروی بقیه پاسخگو نیست اینرو هم باید اضافه کرد که طب سنتی و یا به نوعی اسلامی کاملا دست و پا بسته و بدون توجیه هست
    و اون هم نمیتونه درمان باش،البته که درست زندگی کردن و دوری از عادات بد (سیگار و قلیان و استرس) تنها راه مبارزه و پیشگیری از این بیماریست.

    ۳+
  10. Avatar

    سارا

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ at ۱۲:۰۸

    شیمی درمانی خیلی وقتها جواب داده…نا امید نباشید…..بدترین سرطان جواب داده..

    ۲۲+
  11. Avatar

    پوریا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ at ۰:۴۵

    سلام . با آرزوی سلامتی واسه همه کسایی که مبتلا به سرطان شده اند. مامان من سرطان معده داشت و این سرطان به غده های لنفی او متاستاز کرده بود. پیش فوق تخصص گوارش که رفته بودیم ، به ما گفت که اگه شیمی درمانی کنین جواب میده . شش جلسه شیمی درمانی شد. ۵ جلسه تو تبریز با دارو های ایرانی و ۱ جلسه تد تهران با دارو های خارجی. اما جلسه آخر انقدر دوز شیمی درمانی رو بالا برده بودند که خیلی ضعیف شده بود . همه ی عنصر هایی که تو آزمایش خون وی نشون میداد همگی از حد نرمال هم پایین بودن. متاسفانه وقتی که شیمی درمانی میشه بعضا سلول های ایمنی هم از بین می روند و اگر یه ویروسی نزدیک بیمار بشه فورا فرد به ان مبتلا میشه. .میخوام یه تجربه ی بد برای خودم و مفید برای کسایی که عزیزشونو دارن شیمی درمانی میبرن بگم. اینکه وقتی دارید شیمی درمانی عزیزتونو اجرا می کنید. حداقل اصرار کنید که مریضتون ۳روز مطلقا تو یه محیط تمیز و جایی که آلودگی و مخصوصا تماس با افراد به کمترین میزان برسد. بخاطر اینکه بدن فرد برای یه هفته بعد از شیمی درمانی فعلا ضعیف خواهد بود. کسانی که دارین حرف های من پسر بچه رو میخونین بدونین که دلم واسه همه مامان و بابایی که متاسفانه درگیر این بیماری بی انصاف میشوند میسوزه. بدبختانه مامان من بخاطر اینکه بعد از شیمی درمانی در icu بستری شد ، در icu که یکی از بخش های الوده به حساب میاد به یک نوع ویروس عفونی مبتلا شد و بعد از سه روز در اثر شوک سپتیک (شوک عفونی) و نه در اثر سرطان از دنیا رفت.
    به امید اینکه هیچ مریض سرطانی رو از دست ندیم…
    الهی به یاری تو…

    ۱۰+
  12. Avatar

    احسان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷ at ۱۲:۵۳

    با سلام
    اگر کسی با طب سنتی یا اسلامی بیماری سرطانش خوب شده است با مدارک اعلام نماید تا همه بدونند که این طب می تواند سرطان را درمان کند و گرنه با حرف نمیشه چیزی رو ثابت کرد

    ۲+
  13. Avatar

    EAMAEEL

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷ at ۱۲:۵۵

    با سلام
    اگر کسی با طب سنتی یا اسلامی بیماری سرطانش خوب شده است با مدارک اعلام نماید تا همه بدونند که این طب می تواند سرطان را درمان کند و گرنه با حرف نمیشه چیزی رو ثابت کرد

    ۲+
  14. Avatar

    A.Sk

    ۳ آبان ۱۳۹۷ at ۱۱:۰۲

    متن بسیار مزخرفی بود بیماران شیمی درمانی گوش ندهید حتما شیمی درمانی بکنید ومایوس نشوید
    تمام بیماران سرطانی از دوست وآشنا که دیدم بعد از شیمی درمانی سالم هستند وهمچنان به زندگی بعد از چندین سال ادامه میدهند و سالم هستند
    این نوشته نشر اکاذیب است وسازمان نظام پزشکی که منتخب هزاران دکتر متخصص وفوق تخصص از جامعه بزرگ پزشکان هستند اینگونه اظهار نظر در حیطه اختیار آنها میباشد
    نویسنده عزیز با این متن باعث مرگ ومیر بیماران که در حال شیمی درمانی هستند نشو که از نیمه راه رها کنند
    که قلم شما باعث مرگ عده ای بشود وگناه اخروی سنگینی برای خودت خریده ای

    ۳۵+
    • Avatar

      حسین

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ at ۱:۴۵

      به ظاهر محترم
      نمیدونی حرف الکی نزن
      هر بیماری نمیتونه شیمی درمانی کنه
      مزخرف حرف شماست
      هرکسی که شیمی درمانی روش جواب داده دلیل نمیشه روی همه جواب بده
      اگه روی عزیز تو جواب داده خیلی ها مثل من عزیزشون رو از دست دادن
      منم اگه این مقاله رو قبلا میخوندم حتما قبل شیمی درمانی پدرم کمی صبر میکردم

      ۶+
      • Avatar

        سجاد

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ at ۰:۳۸

        کاش منم نمیذاشتم پدرم شیمی درمانی کنن

        ۴+
    • Avatar

      رسول رحمانی پور

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۲:۱۷

      در فامیل کسانی بودند که با شیمی درمانی نتیجه مثبت گرفتند و کسانی هم بودند که به علت تشخیص دیر هنگام و پیشرفت بیماری متاسفانه از دنیا رفتند
      به هر حال زمان تشخیص و نوع سرطان در درمان آن مهم بوده و روش‌های درمان تاییدیه های سازمان های بهداشت جهانی را دارند
      پس به خودمان اجازه ندهیم تا راجع به چیزی که اطلاعات نداریم نظریه صادر کنیم و روحیه افراد بیمار و اطرافیان آنها را تخریب کنیم

      ۳+
  15. Avatar

    مریم

    ۱۶ آذر ۱۳۹۷ at ۱۶:۵۰

    سلام
    با توجه به پیشرفت درمان‌های سرطان و کار متخصصین آنکولوژی، سرطانها با شیمی درمانی قابل پیشگیری هستند. و هیچ جای دنیا از طب سنتی و مکمل به تنهایی برای درمان استفاده نمیشه. به تغذیه تون برسید، از استرس دور بمونید و روند درمانتون را درست دنبال کنید. حتما شیمی درمانی نتیجه میده. بیماران را با توصیه های ابلهانه گمراه و نا امید نکنید.

    ۱۷+
  16. Avatar

    محمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۷ at ۱۴:۲۳

    با سلام. انیشتین میگه احمقانه ترین کار اینه که یک راه رو چند بار بریم و هر بار انتظار جواب های مختلف داشته باشیم. با احترام به همه پزشکان و علم پزشکی، درمان های تکراری برای بعضی سرطان ها مثل لوزالمعده مصداق این جمله انیشتین ه. وقتی همه میدونن که مثلا برای فلان سرطان با فلان درمان فقط ۵ در صد بیماران زنده میمونن چراباید باز هم اون درمان تکرار بشه؟ شوهر خواهر من حدود یک ماه پیش پس از یک سال سرطان لوزالمعده فوت کرد و خانواده من داغون شد. قرص تارسوا (tarceva) و شیمی درمانی توان جسمی لازم برای مقابله با بیماری رو به طور کامل ازش گرفت. متاسفانه یک هفته ست فهمیدم پدرم سرطان مثانه داره و داره از ما پنهون میکنه.
    لطفا اگر کسی درمان اسلامی برای سرطان مثانه داره و مطمئنه بهم بگه. مراقب سلامتی تون باشید. از تهران برید و تغذیه خودتون رو اصلاح کنید.

    ۲+
  17. Avatar

    محمد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ at ۹:۳۶

    سلام…باید بدونید که علت خیلی از بیماری ها از جمله سرطان نتیجه ی اعمال ادمها و گناهاییه که انجام دادن … اگه گناه انجام بدید مطمعن باشید از گیر مجازاتش نمیتونید در برید … تو همین دنیا یقه ادمو میگیرن…البته نمیشه گف که هر کی که مبتلا به سرطان میشه حتما گناه خیلی بزرگی انجام داده… ولی گناه تو بوجود اومدن بیماری قطعااا بی تاثیر نیست .

    ۴+
    • Avatar

      khakhs

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ at ۸:۲۳

      نمی دونم چرا با این وجود بسیاری از دیکتاتورها و جنایتکارا سالم و سرحالند و هیچ بیماری ای هم ندارند! لطفا با این حرفای احمقانه تون درد و رنج بیمار رو بیشتر نکنین که فکر کنه به خاطر گناهکاری بیماره

      ۳۹+
    • Avatar

      حدیثه

      ۲ آبان ۱۳۹۸ at ۲۱:۱۹

      واقعا متاسفم برای همچین ادمای سبک مغز خرافاتی مثل شما..خدا قبل از بیمارها امیدوارم تورو شفا بده..زبانم قاصره از بیان صفتی که میشه بهت نسبت داد. بسیاری از کسانی که بیمار میشن ادمهای مهربان و فوق العاده ای هستن و در هر نقشی که هستن بهترینن..واقعا اگر حرف نزنی مشکلی پیش نمیاد..

      ۴۵+
    • Avatar

      آزی

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ at ۱۵:۴۷

      Gomsho baba oskol

      ۷+
    • Avatar

      به

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۸:۱۰

      بابا زر نزنید ناموسا.گناه چیه.میدونی گناهکار کیه گناهکار تویی که مردم و قضاوت میکنی.به خدا تو زندگیم پاکترین بامعرفتترین مهربانترین باخدو خداترس ترین .از هرچی ثفت خوب خداوندی تو یکی دیدم خدا ز ود باخودس بردش که این دنیای کثیف ونبینن.اگرنه ایکس وای زد چرا هیچسون نمیشه

      ۱۷+
      • Avatar

        امیر

        ۲۲ دی ۱۴۰۰ at ۱:۰۸

        بخدا ک راسته

        ۰
    • Avatar

      SBahareh

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ at ۰:۱۷

      باعرض ادب و احترام
      به نظرم شما باید در افکار خود تجدید نظر بفرمایید
      گناه
      یک بچه کوچک سرطان دارد گناه کرده
      متاسفانه در جامعه ما خرافات خیلی زیاد است
      بله کشور ما از آلودگی هوا ،آلودگی مواد غذایی،و……
      بیماری از عدم کنترل صحیح خیلی از این موارد است ، شیمی درمانی هم باید تجویز بشود و هر ساله چندین دانشمند و پژوهشگر وقت خود را صرف برای درمان این نوع بیماری ها میکنند و باید جامعه ما به روز باشد من خودم متخصص تغذیه هستم متاسفانه بیماران که مراجعه میکنند طب ابوعلی سینا که ما چندین سال پیش هست ،مگر زمان ابوعلی سینا است که ما الان همه سوار الاغ میشویم و به افراد بیسواد مراجعه میکنیم و طب های گوناگون افراد عامه بهم تجویز میکنند و دچار بیماری میشوند میگویند از گناه است و به افرادی که بیشتر عمرشان راصرف درس و پژوهش کردند اهانت میکنند
      متسفم برای برخی از افرادی کونه فکری که حتی سواد دینی هم ندارند شما قرآن را به طور کامل مطالعه بفرمایید

      ۱۰+
    • Avatar

      پرستار

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۰:۰۳

      چرند ترین حرفی که یک نفر می‌تونه بزنه حرف شماست.

      ۳+
    • Avatar

      Sna

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ at ۲۲:۰۶

      سلام
      من امیدوارم که تو به بدترین شکل ممکن بمیری که تو پیجی که همه دارن با درد عزیزاشون میمیرن و زنده میشن این مزخرفاتو نگی.تو سگ کی باشی که بگی کی گناهکاره کی بی گناه؟ من عزیزی رو مبتلا به سرطان دارم که درطول عمرش به یه مورچه آسیب نزده‌.
      فقط وقتی برای خودت پیش بیاد میفهمی چه حرف مفتی زدی

      ۸+
    • Avatar

      محمودزاده

      ۱۸ آذر ۱۴۰۰ at ۹:۲۸

      چرا حرف مفت میزنی قضاوت مخصوص خداست کی گفته هر کس گناه کنه بیمار میشه پس چرا همه مسئولین کشورمون این همه گناه میکنن مال مردم خوری حق و الناس ووو خیلی چیزهایی دیکه سالم هستن و کردنشون رو تبر نمیزنه ولی من خانمی رو میشناختم که خیلی خانم خوبی بود و واقعا بیست وچهار ساعت در حال عبادت بود ولی متاسفانه تومور مغزی گرفت و مرد پس نمیشه قضاوت کرد بهتر تو هم قضاوت نکنی و ایمان تو به خدا بیشتر کنی

      ۷+
    • Avatar

      دانا

      ۲۶ آذر ۱۴۰۰ at ۱۳:۵۷

      چقدر خودتون رو آدم بی گناهی میدونید؟ سرطان یک بیماریه و ممکنه برای هر کسی اتفاق بیفته، ربطی به گناه و ثواب نداره، اما بترسید از روزی که دچارش بشید و شروع کنید تو ذهنتون دنبال علت بیماری گشتن?

      ۳+
  18. Avatar

    آرام

    ۲ اسفند ۱۳۹۷ at ۱۱:۳۰

    آقای محمد متاسفم برای شما و این طرز فکر قرون وسطایی ، اون طفل معصومی که چهارسالشه و سرطان خون داره چه گناهی میتونه از نظر شما مرتکب شده باشه ؟ شاید به خاطر همین رفتار و فکر تاسف آور بعضی از مردمه که کسانی که به این بیماری مبتلا شدن از بقیه پنهان میکنن . مراقب اون چیزی که میگین باشین ، سرطان میتونه خیلی به خود شما هم نزدیک باشه…..

    ۱۳+
    • Avatar

      نگار

      ۱ تیر ۱۴۰۰ at ۲:۵۱

      با حرف شما موافقم

      ۲+
  19. Avatar

    فرشته

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ at ۱۳:۰۳

    سلام. با سپاس از شما.
    خواهر من در سن ۵۷ سالگی درگیر کانسر مجاری صفراوی شدند.فقط یک توده ۴/۵سانتی گزارش شده بود . همین. هیچ علایم دیگری نداشتن ،حال عمومی بسیار عالی. اما همینکه درگیر شیمی درمانی شدن،بدن روبه تحلیل رفت ،حال عمومی ایشون بسیار بسیار خراب شد و بطوریکه کارشون به ایزی لایف هم رسید حتی آب هم نمی تونستن قورت بدن. اما گزارش پزشکی از کوچک شدن سایز توده خبر داد.و در آخر هم بخاطر عوارض شیمی درمانی فوت کردند.

    ۳+
  20. Avatar

    samane

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۳:۱۷

    مادرمن همزمان با یکی ازآشناهامون متوجه توده درسینش شد هردوبه بیمارستان ولایت رفتند دکتر هردوشونو ترجیح داد سینه تخلیه شه و بلافاصله شیمی شروع شه برای اون آشنامون خیلی بحرانیتر گزارش شد اما رضایت ندادن و رفتن ی دکتر دیگه و فقط تودشونودراوردن و شیمی هم نکردن مامان من موند و هرچی گفتن گوش دادوهیچ متازی نداشت الان مامان من زیر خروارهاخاکه اون آشنامون ماشالله هیچیش نیست.

    ۵+
  21. Avatar

    P.l

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۴:۰۶

    ب آقا محمد واقعا متاسفم بخاطر این طرز فکرش.از خودت و حماقتت خجالت بکش .تو انسانی آخه؟از انسانیت فقط ظاهر آدمو داری . اینقدر راحت قضاوت نکن اگر خدارو میشناسی .سرطان رو اتفاقا ادمهای مظلومی دچار میشن که تو زندگی بهشون بی مهری شده .و اینو من نمیگم خانم لویز هی میگه که ادمهایی که اطرافیانشون بهشون بی محبتی و کم توجهی طولانی مدت کردن دچار میشن.و یک دلیل دیگشم دارا بودن ژن هستش .و امروزه ما با این تغذیه غیر ارگانیک و دلیل دیگش در معرض امواج بودنمونه.
    اینقدر بی رحمانه و احمقانه از روی جهل و بی سوادیت نظر نده
    قضاوت باعث میشه تو شرایطش قرار بگیری این واقعیته و امیدوارم تا تقاص این قضاوت بی رحمانتو ندادی به خودت بیایی و انسان بشی
    امیدوارم تمام بیماران شفا پیدا کنن و خانواده این بیماران خدا بهشون آرامش و صبر بده مصیبت بزرگ و دردناکیه
    اتفاقا جدیدا مادر دوستم درگیر شده و من دارم میبینم چقدر خانواده خوبین و این خانم که مبتلا شده یه فرشته به تمام معناست .من بعنوان یک غریبه دارم میبینم که این خانواده چطور دارن ذره ذره آب میشن
    خدارو قسم میدم به عظمتش همه مریضارو شفا بده مخصوصا این مادر نازنین و مهربان دوست من

    ۹+
  22. Avatar

    محمد احمدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۶:۵۳

    من خودم پنج ساله شیمی درمانی میکنم واقعا برام مفید بوده چون قبل شیمی درمانی وضعیت خوبی نداشتم درسته شیمی درمانی عوارضی داره اما با کمی بردباری و تحمل و روحیه قوی به راحتی از سد این عوارض عبور میکنید اما کسانی که میگن عزیزشون و بخاطر شیمی درمانی از دست دادن در نظر داشته باشه که الان شیمی درمانی برای افراد جوان خیلی جوابگو برای افراد مسن هم جوابگو هست اما قطعا کمتر از جوانان البته بعضی از مسن ها روحیه قوی دارند به راحتی مریضی رو شکست میدن و مطمئن باشید اگر به شیمی درمانی احتیاج داشته باشین و انجام ندین روز به روز حالتون بدتر میشه و بعد فوقش دو یا سال شما رو زمین گیر میکنه و اون وقته که با شیمی درمانی هم کاری نمیشه کرد

    ۴+
  23. Avatar

    مخالف سر سخت این متن

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۲:۴۳

    اولا این نشانه نوشته شده از یک فرد غیر اکادمیک هست
    هر سرطانی یک روال درمان داره و قرار نیست همه رو با یک نسخه بنویسیم
    مثال میزنم
    مثلا شش نوع سرطان تیروئید داریم که چهار نوع ان با یدردمانی کاملا درمان میشوند و یک نوع ان با شیمی درمانی و یک نوع اناپلاستیک اصلا به شیمی درمانی و هیچ درمانی جواب نمیدهد و کاملا کشنده است و ۶ ماه کلا بیمار زنده بماند.
    ولی با این حال بیمار تن به شیمی درمانی میدهد شاید نجات پیدا کند. نباید همه سرطان های تیروئید را یکسان دانست
    درباره نوع سرطان حتما از دکترتان اطلاعات بگیرید .
    دوما شیمی درمانی کلا یا التیامی هست یا درمانگر
    درمانگر برای سرطان های در مراحل خیلی ابتدایی که اندام سرطانی شده برداشته میشود و باقی سلول ها رو بخوان از بین ببرند
    وگرنه شیمی درمانی برای سرطان متاستاز شده التیامی هست. دوستانی که میان مینویسند که سرطان معده متاستاز شده حالش بدتر شده
    خود سرطان معده Stage 1 , 2 درمان پذیره و متاستاز که میشه باید فقط درمان التیامی پیش گرفته بشه. خود سرطان معده جز سرطان هایی هست که نباید دیر تشخیص داده بشه و متاسفانه زمانی تشخیص میدن که کار از کار گذشته و برای همین تست پیشگیری هلیکوباکتر میدن. ماموگرافی میرن که سرطان سینه رو زود تشخیص بدن و یا پاپ اسمیر برای سرطان رحم و یا تست خون برای پروستات

    سرطان های سینه هم stage 1 , 2 فقط جراحی و هورمون درمان کامل میشوند و اصلا شیمی درمانی نیاز ندارند
    استیج های بالا که وارد لنف شده شیمی درمانی میشوند که طول عمر بیمار افزایش بیابد.
    و نباید بیاین فرد stage 1 رو با stage 4 مقایسه کنید بگین مادرم مرد و فلانی زنده موند

    یکسری سرطان ها خیلی پیشرونده و دیر تشخیص داده شدند و مسلما شیمی درمانی فقط جهت التیام هست که گاهی خود دکتر بهتون میگه که با شیمی درمانی ۳ سال ممکنه بمونه بدون اون ۶ ماه

    سرطان های لنفوم هوچکین با شیمی درمانی ۱۰۰ درصد درمان میشوند.
    لنفوم غیر هوچکین هم بسته به نوع سرطان طول عمر بیمار افزایش میابد.

    سرطان پروستات سرطان کند رشد هست و اغلب با خود جراحی درمان میشوند
    پس خواهشا یک نسخه برای همه نپیچید
    خانومی رو میشناسم که سرطان رحم داشت و دکتر بعد جراحی کفت سه جلسه شیمی درمانی کن که مبادا سلولی باقی مانده باشد
    اهمیت نداد و دوسال بعد به ریه اش زد و الان ای سی یو هست و خدا میدونه زنده مونده یا نه؟
    شیمی درمانی برای بیماری که دکتر جواب کرده شاید التیامی باشد و شایدم بدترش کنه و کیفیت زندگیشو بیاره پایین و شما میتونید روزهای اخر رو به جای درگیری شیمی درمانی با بیمارتون بگذرونید توقع بهبودی نداشته باشید
    توی دنیا فقط سرطان در مراحل اول درمان شده و هنوز درمان پیدا نکردند
    شما سایت های خارجی هم ببینید زده treatment نه cure
    اما گاهی طرف مجبوره
    مثلا توده راه غذا خوردنشو و یا حرکت مدفوع را بسته و برای کیفیت زندگی و کاهش سایز توده مجبوره شیمی درمانی کنه
    وگرنه هیچ داروی سنتی و علفی نمیتونه یک توده منسجم رو اب کنه
    درسته که مصرف هویج و سبزیجات برگی در کنار شیمی درمانی ثابت شده که میتونه ایمنی بدن را بالا ببره ولی طبق مطالعات چندین ساله در تمام دنیا نشان داده به تنهایی قادر به درمان سرطان نیست.

    خواهشا مقالات روز دنیا و معتبر را بخونید و ببینید اما ناامید نباشید
    علم درحال پیشرفته
    شاید شیمی درمانی ۵ سال عمرت رو زیاد کنه
    اما همون سال پنجم cure این بیماری پیدا بشه
    کی فکر میکرد طول عمر یک بیمار ایدزی رو بتونند به ۱۰ سال برسونند
    داروهای جدید و درمانها درراه هستند
    هیچکس از فردا با خبر نیست

    ۱۹+
    • Avatar

      لیلا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ at ۰:۰۱

      مناسفانه مادرم سرطان رحم بدخیم دارن و الان در حال شیمی درمانی هستن حال عمومی مساعدی نداره چون نظرات دوستان خوندم بسیار ناامید شدم و اعصابم بهم ریخته تصمیم به قطع شیمی درمانی کردم اما با این حال دو دل هستم فک‌میکنم اطلاعات شما زیادتره ممنون مشیم کمکم کنید تصمیم درست بگیرم

      ۲+
    • Avatar

      ﻓﺎﻃﻤﻪ

      ۱۰ دی ۱۴۰۲ at ۲:۴۸

      ﻭاﻗﻌﺎ ﺁﻣﻮﺯﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩ,ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ,ﺁﺭاﻣﺶ ﺩﻳﺪﻡ

      ۰
  24. Avatar

    رها

    ۸ شهریور ۱۳۹۸ at ۱۹:۴۶

    بیمارمن حالش خوب بود و روحیه ش عالی گفتن جوونه خوب میشه امادوهفته بعداولین شیمی درمانیش درسن ۲۷‌سالگی فوت کرد کلایه ماه ازتشخیص بیماریش طول نکشید که فوت کردالان ده روزه زیر خاکه رفتو منوتو این دنیا تنهاگذاشت.

    ۳+
  25. Avatar

    نسیم

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸ at ۱۰:۲۱

    در اینکه این مطلب بدون منبع و بدون ارجاع موثق هست و بجر توهمات شخصی چیزی نیست شکی ندارم اینکه یک اسمی رو به انگلیسی بنویسی دلیل بر دانشمند بودن طرف نیس چه بسا اصلا وجود خارجی نداشته باشه
    اما درباره اینکه جراحی و شیمی درمانی انجام نشه. شوهر من با توده مسیر روده اش مسدود شد واگر سریعا جراحی نمیشد به سه روز هم نمیرسید
    قبل از این مادرشوهر من سرطان داشت که مرحله اول سرطان پانکراس بود دکترها براش ۵ ماه مهلت اعلام کردن اما با جراحی و شیمی درمانی ۵ سال زنده بود و بعد از اون هم دکترها میدونستن که توده پخش شده و کار زیادی نمیشه کرد اما مستقیم به بچه هاشون نگفتن و با شیمی درمانی یک سال ونیم دیگه برامون نگهش داشتن. اینکه میگین دکتر گفت خوب میشه درواقع دکتر میدونه مریض شما چقد مشکلش حاده ولی خیلی وقتها نمیگن اگر ادم منطقی باشین همون وقت توضیحات کامل رو بهتون میدن
    بهترین راه در حال حاضر همین راهی هست که متخصص ها میگن
    البته برای انتخاب دکتر و محل شیمی درمانی و مراقبت های بعدش خوب خوب دقت کنید

    ۳+
  26. Avatar

    علی

    ۸ آبان ۱۳۹۸ at ۱۸:۱۶

    شیمی درمانی نکنین بدتره از طب سنتی استفاده کنین ولی کنار شیمی درمانی .این متن کاملا مذخرفه خیلی ها را دیدم که شیمی درمانی نکردن ولی نابود شدن ولی اونایی که شیمی درمانی کردن اوضاع بهتری دارن نمونش مادر من.ولی خود دکترشم گفت کنار شیمیش طب سنتی هم بره ایرادی نداره

    ۲+
  27. Avatar

    R.m

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ at ۱۶:۰۹

    با سلام.
    پدر من لنفوم داشتند.سه دوره شیمی درمانی شد.بعد از دوره اول حالش خیلی خوب بود اما بعد از دوره سوم خیلی حالش بد شد انگار تمام دستگاه های بدنش از کار افتادن وسر دوروز فوت شدند.الان بیست روزه از مرگ پدرم میگذره وخیلی دلم براش تنگ شده
    میدونم اگه شیمی درمانی نمیشد پدرم خوب نمیشد ولی مطمینم بیشتر زنده میموند
    کاش دکترش میفهمید پدرم تحمل دوز بالای دارو نداره
    البته کسانی رو میشناسم که با جراحی وشیمی درمانی بهبود پیدا کردن ولی در مورد پدر من متاسفانه این اتفاق نیفتادوکاملابرعکس شد.

    ۳+
  28. Avatar

    شقایق

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ at ۶:۱۸

    باسلام
    طبق تحقیقات ۷ ساله ام از رفرنس های معتبر بین المللی و انجمن سرطان آمریکا و پزشکان برتر اروپایی در کتاب نقش تغذیه در پیشگیری و درمان سرطان، بهترین راه درمان تغذیه ساده و کم بر پایه گیاهی و آب جوشیده سرد شده و میوه درمانی است .بیشتر کودکان بر اثر عوارض شیمی درمانی شدن زجر کش میشوند نه به دلیل ابتلا به سرطان ! ترس در فرایند شیمی درمانی از عوامل تشنج و کما و حتی مرگ کودکان هست …با فرهنگ سازی میتوانیم جلوی انحطاط تاریخی پزشکی را بگیریم .شیمی درمانی شدن مرگ تدریجی هست؛ بین بدو بدتر بهتر است کودکان با تفریح و تفرح روحی کافی مابقی عمر کوتاه خود را بگذرانند نه با شکنجه های روحی و جسمی به جرم ابتلا به سرطان و سود بیشتر صنایع دارویی شیمیایی !
    به کودکانمان رحم کنیم

    ۲+
  29. Avatar

    علیرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۹:۴۹

    این نوشته بدون منبع میباشد و معتبر نیست حقیقت اینه که به علت تحریم و نبود ارز کافی داخل کشور ، داروهای شیمی درمانی اورجینال وارد نمیشود و به جاش داروهای درجه دو از کشورهای چین و پاکستان وارد میشود این داروها دارای عوارض جانبی بیشتری هستند
    به همین جهت بیماران سرطانی با مشکل کمبود دارو،گرانی دارو و عوارض شدید بعد از شیمی درمانی روبرو هستند

    ۲+
  30. Avatar

    طاهر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱:۴۶

    سلام عزیزم خدا کمک کند و انشاالله سلامتی را به مادرت برگرداند،امید به خداوند بزرگترین درمان است من هم دقیقا شرایط شما را دارم و روزهای بسیار تلخ و سردرگمی بوجود آمده از سه که سرطان مادرم پیدا شد و شیمی درمانی و آب شدن هر روز مادرم شده داغ بر دلم ولی امیدم بخداست و ایمان دارم لنجان و حیاط بخشیدن دوبار بر کسی که دنیای من است پس تو هم مثل من باشّ…آنکه درد دهد درمان هم میدهد.

    ۵+
  31. Avatar

    مهربان

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ at ۱۱:۴۳

    مادر من سرطان معده دارند و الان که ابن متن رو مینویسم دارن اولین جلسه شیمی درمانی رو انجام میدن. روحیه ضعیفی داره و اسم بیماری به تنهایی داغونش کرده. متاسفانه بخاطر تشخیص دیرهنگام بیماری خیلی پیشرفت کرده. با خوندن دیدگاه‌های بقیه کاملا امیدم رو از دست دادم

    ۳+
    • Avatar

      امیر

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ at ۰:۵۷

      سلام امیدارم که در این لحظه که این متن رو مینویسم همه ی عزیزان در صحت جسمی و آرامش روان باشند
      پدر بنده از برج۵/۹۹براشون تشخیص سرطان معده دادن با توده ی۵/۵سانت و متاستاز به غدد لنفاوی،که دکتر براشون۵جلسه شیمی درمانی قبل از عمل و۳جلسه بعدش توصیه کردن…من و خانواده و خوده ایشون در طول درمانشون متحمل سختیهای بسیاری شدیم مانند همه دوستان که اشاره هایی به انواع اونها کرده اند…
      ولی بیشتر میخواستم این نکته رو بگم که شیمی درمانی باعث ضعف و بیحالی بیمار میشه اما اطرافیان هستن گه با توکل به خداوند باید به بیمارشون روحیه بدن و اونهارو ترغیب کنن که هرچند هم نا چیز از غذاهایی با پروتئین بالا در تعداد دفعات بیشتر میل کنند..مثل کله پاچه ،بوقلمون…البته تهیه این نوع غذاها برای همه از جمله خود بنده هم از نظر مالی سخت بود..ولی این راهکار خیلی خیلی مهمی بود که ما تونستیم اون روزهارو پشت سربذاریم…باآرزوی توفیق و تندرستی برای همه

      ۴+
  32. Avatar

    علی

    ۳ تیر ۱۴۰۰ at ۲۲:۲۱

    چرا ادرس غلط میدید این شخصHardin B. Jones 42سال پیش مرده ان موقع علم سرطان پیشرفت نکرده اود

    ۰
  33. Avatar

    مریم

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰ at ۲۲:۳۰

    پدر منم سرطان ریه گرفتن حالشون خوب بود ولی اولین جلسه شیمی درمانی با دوز بالا رو که انجام دادن دو روز بعدش متاسفانه فوت کردن ومن هم مطمئن هستم اگه شیمی درمانی انجام نمی‌دادم پدرم بیشتر پیشمون میموند

    ۴+
  34. Avatar

    امیر

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ at ۰:۵۸

    سلام امیدارم که در این لحظه که این متن رو مینویسم همه ی عزیزان در صحت جسمی و آرامش روان باشند
    پدر بنده از برج۵/۹۹براشون تشخیص سرطان معده دادن با توده ی۵/۵سانت و متاستاز به غدد لنفاوی،که دکتر براشون۵جلسه شیمی درمانی قبل از عمل و۳جلسه بعدش توصیه کردن…من و خانواده و خوده ایشون در طول درمانشون متحمل سختیهای بسیاری شدیم مانند همه دوستان که اشاره هایی به انواع اونها کرده اند…
    ولی بیشتر میخواستم این نکته رو بگم که شیمی درمانی باعث ضعف و بیحالی بیمار میشه اما اطرافیان هستن گه با توکل به خداوند باید به بیمارشون روحیه بدن و اونهارو ترغیب کنن که هرچند هم نا چیز از غذاهایی با پروتئین بالا در تعداد دفعات بیشتر میل کنند..مثل کله پاچه ،بوقلمون…البته تهیه این نوع غذاها برای همه از جمله خود بنده هم از نظر مالی سخت بود..ولی این راهکار خیلی خیلی مهمی بود که ما تونستیم اون روزهارو پشت سربذاریم…باآرزوی توفیق و تندرستی برای همه

    ۱+
  35. Avatar

    جمشید

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ at ۲۲:۱۸

    شیمی درمانی یکی از راههای مبارزه با سلول های سرطانی هست نه درمان قطعی آن اتفاقا خیلی ها هم بودند که با شیمی درمانی به زندگی بازگشتند

    ۳+
  36. Avatar

    سعید

    ۲۷ آذر ۱۴۰۰ at ۱۹:۱۳

    همسر من مبتلا به سرطان سینه شده .
    دکتر سینه مبتلا به سرطان رو برداشت.
    و بعداز عمل ۴ جلسه شیمی درمانی تجویز کرده.۳جلسه رو انجام داده
    هر جلسه که شیمی درمانی میکنه حالش بدتر میشه .
    تصمیم گرفتم جلسه چهارم رو انجام ندیم.
    بنظرم شیمی درمانی مرگ بیمار رو تسهیل میکنه.
    من اصلا حس خوبی به شیمی درمانی ندارم.

    ۱+
  37. Avatar

    راد

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ at ۱:۰۸

    عمویم مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات شده بود در نمونه برداری توده غیر سرطانی تشخیص داده شد ولی بعد از ۸ ماه سرطان پروستات متاستاز به استخوان داده بود. پزشکان و روشهای نمونه برداری درستی در کشور ما وجود نداره. بعد از تشخیص شروع به رادیوتراپی کرد بعد از دوره رادیوتراپی کمی بهتر شد ولی از وقتی شیمی درمانی کرد ذره ذره آب شد. بعد از یکی از جلسات شیمی درمانی گفت دیگر نمیتواند حتی آب هم بخورد. دهانش پر از زخم شده بود. تمام سلولهای مغز استخوانش در اثر داروهای شیمی درمانی از بین رفته بود و بعد از ۴۸ ساعت ایست قلبی کرد.

    ۴+
  38. Avatar

    زهرا

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۲

    امروز ۲۳ دی ۱۴۰۰ که این متنو مینویسم پدر نازنینم رو ۷۵ روزه که از دست دادیم و جگر و قلبمان در آتش میسوزد.
    پدرم با سرطان دهانه معده از پیشمون رفت البته سرطان که نا با زجر شیمی درمانی
    خیلی خیلی مهمه که بدونید استیج و گرید چی هست قاطیشون نکنید اطلاعاتتون رو ببرید بالا. اگه گرید سه بود بدونید با شیمی درمانی فقط عزیزتون علاوه بر دردش تمام دردها رو بهش میدید همونجور که دوستان گفتن حالت تهوع و پوست و استخون میکنه ریزش مو کمترینشه
    چه اشکهایی که نریختیم چه زجرهایی که این شش ماه نکشیدیم پول بماند اول باید از جیب بزارید تا بلکه بعدا بیمه بده اونم با کلی دوندگی و امضا و اینور اونور رفتن
    گرید سه تا عدد یک دو سه میتونه باشه که سرعت سلولهای سرطانی رو نشون میده و نابهنجاریش رو عدد سه خیلی ناامید کننده هست از نظر من فقط شیمی درمانی درد رو به عزیزتون اضافه میکنه و استیج هم پنج عدده از صفر تا چهار که هرچه بیشتر باشه ناامید کننده تر. اصلا سرطان به روحیه ربطی نداره کمی قبلتز پدرم خانم دکتر جوانی که من نزدش کار میکردم با وجود کلی تمیزی و رژیم های عالی و زیبایی و تحصیلات و دختر بچه کوچکی که داشتن بر اثر سرطان معده متاسفانه فوت کردن. برای همه عزیزانتون آرزوی سلامتی دارم ولی حتما قبل از اینکه هر اقدامی برای درمان کنید کامل مطالعه کنید و از دکتر کامل بپرسید که درمانی هست یا التیامی
    و هوالشفی

    ۲+
  39. Avatar

    دانا

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ at ۱۶:۲۵

    من سرطان گرید۴ کبد دارم که از تخمدانم متاستاز کرده و به ریه هم زده، یک توده بیست سانتی در کبدم دارم، دو دوره شیمی درمانی شدم هر بار دو دوز، حال عمومیم خوب نیست، سی و هشت سال سن دارم از پا افتادم، ناتوانم در حرکت و انجام کارهای شخصیم، دهانم بشدت بدمزه و تلخ، نمیدانم چکار کنم؟ میخواهم شیمی درمانی را قطع کنم، دو دختر دوقلوی یازده ساله دارم نگران بچه هایم هستم، شکمم ورم شدید کرده و توان نشستن یا ایستادن ندارم، الهی که هیچکس درد نداشته باشد، من در جوانی از پا افتادم?

    ۵+
    • Avatar

      زهرا

      ۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۴:۳۹

      دانای عزیز خداوند در هر آمدی حکمتی گذاشته و در هر رفتنی هم حکمت
      دلم نمیخاد ناراحتت کنم اما اطلاعاتت کمه در مورد سرطان چون سرطان گرید بک دو و سه داره و اینکه سرطان شما کبد نیست سرطان تخمدان هست کخ متاساژ شده به کبد و ریه احتمال زیاد گرید سه باشه که اینقدر زود پخش شده با دکتر رک باشید بپرسید شیمی درمانیتون تسکینی هست یا درمانی. ای کاش قبل از شیمی درمانیتون کارهای مهمی که توی زندگیتون داشتید انجام میدادید امید زیاد داشتن هم خوب نیست. پدر من تا ثانیه آخر امید داشت. سخته دل کندن از خانواده ولی ای کاش بجای تحمیل شیمی درمانی به پدرمون لحظات آخر رو کنار هم بودیم و خداحافظی قشنگی داشتیم نه اینطور دردناک و عذاب آور شیمی درمانی پدرم بدترین زجری بود که دیدم زبان هرگز نمیتونه بیانش کنه
      خوبه دختراتون دوقلوان همو دارن
      به چیزهای خوب فکر کن

      ۳+
  40. Avatar

    هستی

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ at ۲۱:۰۶

    با سلام خدمت تمام دوستان بنده هم اول سینم بود بعدازدوسال به استخونم زده…ولی خیلی از عوارض شیمی درمانی ا ذیتم وبعضی وقتا تصمیم میگیرم که دیگه شیمی نکنم وبدون زجربمیرم ولی خب الان تو یه برزخی بسرمیبریم که هیچ طبی چه سنتی و ااسلامی و طب مدرن به سوالمون پاسخ قطعی بده که ایا شیمی نکنیم چطورمیشیم….

    ۲+
    • Avatar

      زهرا

      ۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۹:۵۷

      این روزگار همش یه آزمایش الهی هست ههمون تو یه زمانی میایم و میریم در نهایت همه رفتنی هستیم مدرم پنجاه و هفت یالش بود تمام شیمی هاشو انجام داد خیلی عذاب کشید یک هفته بعد از آخرین شیمی و آخرین امپولش رو زدیم دیگه نکشید با دکترت رک صحبت کن بگو گرید چندی گرید خیلی مهمه گرید یک و دو ارزشش رو داره ولی گرید سه بی خیال شو و خودتو عذاب نده

      ۱+
    • Avatar

      مریم

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱:۴۰

      هستی عزیز دنبال طب سنتی و اسلامی نرو.من رفتم و شیمی درمانی نکردم و باعث شدم زمان طلایی درمانو از دست دادم.و تودم بزرگتر شد سرطان سینم متاستاز استخوان داد.دنبال طب سنتی و اسلامی فقط وقت تلف کردنه. من کلی هزینه کردم پیش کسایی که ادعا داشتن رفتم مثل خیراندیش و تک دهقان.همشون کلاه بردارن.تورو خدا دوستان برید دنبال درمان.فریب طب سنتی و اسلامی نخورید

      ۲+
  41. Avatar

    دنیا

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ at ۲۰:۵۹

    الان پدرتون چطورن شیمی درمانی کردن؟

    ۰
    • Avatar

      زهرا

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ at ۱:۳۱

      شیمی درمانی کرد چهارتا قبل عمل چهارتا بعد عمل به فاصله دو هفته آخرین شیمی درمانیش یک هفته بعدش فوت کردن😔

      ۱+
  42. Avatar

    علی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ at ۱۹:۵۷

    من سرطان معده داشتم چهارجلسه شیمی درمانی و بعد عمل برداشتن معده چهار جلسه دوباره شیمی درمانی ۲۵جلسه پرتودرمانی هر کس سرطان داشته باشه بیماری زمینه ی نداشته باشه و تشخیص زود سرطان را شکست میده

    ۲+
    • Avatar

      مژگان

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۹:۰۵

      سلام. پدر من سرطان معده داره .میشه لطفا بیشتر راهنمایی کنید. بعد از عمل و برداشتن معده دچار مشکل نشدید ؟ چطور تغذیه میکنید ؟ در طول شیمی درمانی چه تغذیه ای داشتید ؟
      خواهش میکنم جواب دهید .تشکر

      ۰
  43. Avatar

    علی

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ at ۱۸:۲۷

    سلام غذایی مشخصی نیست فقط غذا خوردن کم کم بگذار دهنت تقریبا نصف قاشق و اگر حوصله داشتی کمتر هنگام غذا خوردن حوصله و صبر داشته باشی عجله برای خوردن نداشته باشی

    ۰
  44. Avatar

    آسمان کودکی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ at ۱۴:۴۹

    زنی پاکدامن وخوب پیش منه… که ازفرط خستگی وتنهایی مبتلا شده وازعمد دیراقدام کرده…. والان داغونه…. تو قضاوت نکن.. امام خمینی هم آخرعمر پوشاک میبستن بهش…. یکی ازروی پاکی مبتلا به سرطان میشه وازدنیامیره. اونی که به گناه مبتلا به سرطان شده.. خاصه بابقیه قاتیش نکن… اگه یه آدم خراب نزد شمابه سرطان مبتلا شده این علت نمیشه… خداقهرش میگیره..

    ۰
  45. Avatar

    داغ مادر

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ at ۱:۲۲

    با ارزوی سلامتی برای همه مریض ها
    من مادرم رو در اثر اولین جلسه شیمی درمانی از دست دادم ولی ای کاش قبل از شروع شیمی درمانی مطالعه میکردم و یک درصد احتمال مرگ براثر شیمی رو میدادم و این فاجعه غم انگیز و کمرشکن رو تجربه نمیکردم.😭

    ۱+
  46. Avatar

    بهاره

    ۲۴ دی ۱۴۰۱ at ۲۱:۲۰

    عشقم سرطان خون گرفت و سه هفته بعد از تشخیص شیمی درمانی کرد دو روز بعدش فوت کرد و ۵۷ ساله بود .

    ۰
  47. Avatar

    هدی

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ at ۱۶:۴۰

    خاله ام هیچ عوارضی نداشت ،شاد و سرخوش زندگی میکرد تا اینکه غده ای در دهانش یافت شد و با آزمایشات فهمیدن سرطان معده داره،دکترا گفتند پنج ساله که این غده در معده اش شکل گرفته،
    از وقتی تحت درمان شیمی درمانی قرار گرفت روز بروز ضعیف تر و ناتوان تر شد۔هروقت شیمی درمانی رو قطع میکرد دوباره رشد میکرد ،خلاصه شیمی درمانی رو به پایان رساند و براش زنگ زدند و گفتند خوب شده و جشن گرفتند،بعد چند ماه بخاطر آب آوردن ریه فوت کرد۔
    شاید اگر شیمی درمانی نکرده بود هنوز زنده و سلامت بود

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا