آموزشی

صرفه جویی در مصرف دیتا با حذف این برنامه ها ممکن است!

صرفه جویی در مصرف دیتا

با صرف چند دقیقه وقت و اعمال تنظیمات صحیح در اپلیکیشن های مورد نظر خود می توانید در مصرف داده صرفه جویی چشمگیری داشته باشید. در این مطلب راهکار صرفه جویی در مصرف دیتا را برای شما شرح خواهیم داد، طبق این روند تنها نیاز است که این اپ های پر مصرف را از گوشی تلفن همراه خودتان حذف کنید. با نت نوشت همراه باشید.

۰

با صرف چند دقیقه وقت و اعمال تنظیمات صحیح در اپلیکیشن های مورد نظر خود می توانید در مصرف داده صرفه جویی چشمگیری داشته باشید. در این مطلب راهکار صرفه جویی در مصرف دیتا را برای شما شرح خواهیم داد، طبق این روند تنها نیاز است که این اپ های پر مصرف را از گوشی تلفن همراه خودتان حذف کنید. با نت نوشت همراه باشید.

گوشی شما تقریبا برای انجام هر کاری نیازمند اتصال به اینترنت است. اگر اینترنت مورد نیاز از طریق وای‌فای تامین شود چندان نگران ترافیک مصرفی نیستید. مشکل از آنجا شروع می شود که بر روی دیتای گوشی (gprs) هستید و برنامه‌ها بدون توجه به این موضوع همانند حالت معمول از اینترنت استفاده میکنند. در این میان برخی از برنامه‌ها مصرف بیشتری دارند که در این پست سعی میکنیم با ارائه تنظیمات مناسب در چند اپلیکیشن محبوب، هزینه‌های شما را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اقدامات بعد از دزدیده شدن گوشی های هوشمند!

برای صرفه جویی در مصرف دیتا این اپ ها را حذف کنید

توییتر

توییتر یک روش عالی برای مشاهده کلیپهای ویدیویی کوتاه و مهم است. همزمان با اسکرول تایم‌لاین‌تان و حتی پیش از اسکرول کردن مشاهده میکنید که این ویدیوها در پس‌زمینه دانلود و به صورت خودکار نمایش داده میشوند. این موضوع قطعا باعث مصرف حجم زیادی از داده خواهد شد. برای صرفه جویی در مصرف دیتا و حل این مشکل از این مسیر اقدام کنید: Settings and Privacy /Data usage / Video autoplay / Wifi Only or Never

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن های پر مصرف اندروید را بشناسید و حذف کنید!

تویتر

گوگل پلاس / گوگل فوتو

تهیه بکاپ از تمامی تصاویر توسط برنامه خوب گوگل فوتو اگرچه بسیار جالب است ولی در صورت تنظیم نادرست این اپلیکیشن ممکن است با مصرف داده زیادی در هنگام آپلود مواجه شوید. از طریق این مسیر مطمئن شوید آپلود فایلها را فقط در حالت Wifi انجام میدهید: Settings/Backup & Sync گزینه Cellular data back up را غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ ترفند مرورگر کروم که فقط حرفه ای ها میدانند!

گوگل فوتو

اینستاگرام

اینستاگرام نیز همانند توییتر با هدف اشتراک گذاری تصویر و ویدیو ارائه شده است، بنابراین در حالت پیش‌فرض همه داده‌ها در زمینه دریافت می شوند که این موضوع مصرف دیتای شما را افزایش خواهد داد. برای صرفه جویی در مصرف دیتا و غیر فعال کردن به این صورت اقدام کنید: Cellular Data Use / Default / Use Less Data در این حالت دریافت خودکار تصاویر و ویدیوها متوقف خواهد شد و فقط با درخواست شما این کار صورت میگیرد. توصیه میکنیم سایر ترفند اینستاگرام را هم ببینید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل حذف تاریخچه در مرورگر های کروم، فایرفاکس، Edge و … (دستی و اتوماتیک)

اینستاگرام

فیس‌بوک

این برنامه نیز همچون توییتر و اینستاگرام ، وقتی ویدیوهایی در تایم‌لاین شما میبیند سعی میکند به صورت خودکار در پس زمینه آنها را دانلود و نمایش دهد، اگرچه این موضوع برای شما خوشایند است ولی این موضوع علاوه بر اینکه خوشایند باتری موبایل نیست برای شما هزینه تراشی میکند. برای صرفه جویی در مصرف دیتا و غیر فعال کردن پخش خودکار به این مسیر بروید: App Settings/Videos in News Feed Start With Sound / Autoplay آن را بر روی wifi-only قرار دهید تا این کار فقط در حالت وای‌فای انجام شود.

بیشتر بخوانید: آموزش جستجوی یک منطقه خاص در Google Maps

فیسبوک

نت‌فلیکس

اپلیکیشنی محبوب برای تماشای فیلم و سریال است و تنها زمانی از دیتا استفاده میکند که بداند شما این اجازه را به او داده‌اید، اما با این همه در تنظیمات این برنامه میتوان میزان مصرف دیتا را باز هم کاهش داد. برنامه‌های پخش استریم ویدیویی بدون تنظیم کیفیت پخش به شدت داده مصرف میکنند. برای این کار به اینجا بروید: Settings/Cellular Data Usage کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالت Low پایینترین کیفیت و کمترین مصرف داده را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راه اندازی هات اسپات در آیفون و اندروید ؛ همه جا به Wi-Fi دسترسی داشته باشید!

نت‌فلیکس

یوتیوب

اپلیکیشن رسمی گوگل در حوزه پخش استریم ویدیو که اینجا هم امکان تنظیم کیفیت پخش کلیپها را دارید، به این مسیر بروید و از بین گزینه‌های موجود، مورد مناسب را انتخاب نمایید:

Settings/General/Limit mobile data usage

بیشتر بخوانید: راه اندازی هات اسپات در آیفون و اندروید ؛ همه جا به Wi-Fi دسترسی داشته باشید!

یوتیوب

Duo، هنگز اوت (Hangsouts) و سایر برنامه‌های چت ویدیویی

ویدیو کنفرانس دوطرفه مصرف بالای دیتا را در پی خواهد داشت. با اینکه ویدیوها فشرده و سپس ارسال میشوند ولی در یک برنامه چت ویدیویی باز هم مصرف داده بسیار بالاست. اغلب این برنامه‌ها کار خود را در تنظیم خودکار کیفیت تماس خوب انجام میدهند و تنظیم خاصی ندارند ولی با این همه اگر در تنظیمات برخی از برنامه‌ها گزینه صرفه‌جویی در مصرف داده را مشاهده کردید حتما فعال کنید. توصیه میکنیم برای اپلیکیشنهای پرمصرف از وای‌فای به جای دیتا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مشکل پر شدن حافظه در گوشی اندرویدی را اینگونه رفع کنید!

هنگزاوت

مصرف داده در ویجت ها

ویجتها یا همان برنامکها که در صفحه اصلی گوشی اطلاعات خلاصه و مفیدی را به شما نمایش میدهند گاهی اوقات ممکن است بدون اطلاع شما دیتای زیادی مصرف کنند. این موضوع به خصوص برای ویجت های خبری یا هر برنامه دیگری که اطلاعات زنده نمایش میدهد و به صورت مداوم با سرور در ارتباط است صادق میباشد. برای صرفه جویی در مصرف دیتا و تنظیم صحیح ویجتها، برنامه مرتبط را باز کنید، به بخش تنظیماتش بروید و دنبال گزینه‌هایی مثل میزان رفرش، مصرف دیتا و یا دوره زمان دریافت اطلاعات از سرور باشید و آنها را در حالت مناسبی قرار دهید تا صرفه‌جویی خوبی در مصرف دیتای خود شاهد باشید.

بیشتر بخوانید: شارژر وایرلس چگونه کار میکند ؟ +ویدیوی نحوه استفاده از شارژ بیسیم در گوشیهای قدیمی

ویجتها

طی این مطلب اپ های پر مصرف را به شما معرفی کردیم تا با حذف و کنترل آنها در صرفه جویی در مصرف دیتا موفق عمل کنید، در صورتی که سوال یا ابهامی داشتید با ما در قسمت دیدگاه ها در ارتباط باشید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا