خودرو

با تکنیک خاص طراح لامبورگینی اوروس آشنا شوید! Mitja Borkert روش خودش را دارد!

با تکنیک خاص طراح لامبورگینی اوروس آشنا شوید! Mitja Borkert روش خودش را دارد!

لامبورگینی اوروس نقطه اوج روند عمده طراحی شاسی بلند هاست که پورشه طی ده سال قبل با شاسی بلند کایان (Cayenne) شروع کرده و اخیرا هم به وسیله جگوار (Jaguar)، مازراتی (Maserati)، آلفا رومئو (Alfa Romero)، و بنتلی (Bentley) (و به زودی Rolls-Royce) رو به جلو حرکت می کند. و این را به خاطر داشته باشید که: این شاسی بلند از آن شاسی بلندهای است که هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

۲+

همانطور که می دانید کمپانی لامبورگینی شاسی بلند اوروس (Urus) “ماشین فوق اسپورت” خود را چندی پیش معرفی کرد. همچنین در هفته گذشته طی نمایشگاه دیترویت طراح آن یعنی Mitja Borkert یک روش طراحی جالب را بابت طراحی لامبورگینی اوروس مدنظر قرار داده و به نمایش گذاشته که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. در ادامه با نت نوشت با ایده جالب طراح این شاسی بلند جذاب همقدم باشید.

رو نمایی از «اوروس» در نمایشگاه خودرو دیترویت.

رو نمایی از لامبورگینی اوروس در نمایشگاه خودرو دیترویت.

لامبورگینی اوروس نقطه اوج روند عمده طراحی شاسی بلند هاست که پورشه طی ده سال قبل با شاسی بلند کایان (Cayenne) شروع کرده و اخیرا هم به وسیله جگوار (Jaguar)، مازراتی (Maserati)، آلفا رومئو (Alfa Romero)،  و بنتلی (Bentley) (و به زودی Rolls-Royce) رو به جلو حرکت می کند. و این را به خاطر داشته باشید که: این شاسی بلند از آن شاسی بلندهای است که هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

مدیر عامل لامبورگینی «استفانو دومنیکالی» (Stefano Domenicali) در حال معرفی اوروس

مدیر عامل لامبورگینی «استفانو دومنیکالی» (Stefano Domenicali) در حال معرفی لامبورگینی اوروس

مدیر عامل شرکت فراری سرجیو مارکیونه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دیترویت، می گوید: فراری در حال حاضر تنها سازنده بزرگ خودرو است که کمبود شاسی بلند در آن احساس می شود. که این وضعیت در چند سال آینده تغییر خواهد کرد.

لامبورگینی قبل از این، یک مدل خودرو با ویژگی های این شاسی بلند را ساخته بود، LM002 خودرویی شبیه Hummer مخصوص جاده های ناهموار. که در حدود هفده سال قبل در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ به تولید می رسید. وقتی در این زمان به این خودرو نگاه می کنیم، کمی عجیب به نظر می رسد، و در واقع شبیه خودرو های لامبورگینی نیست.

اما لامبورگینی اوروس خودرویی کامل است. در مصاحبه ای که طراح این خودرو Mitja Borkert (او از سال ۲۰۱۶ به لامبورگینی پیوست و قبل از آن با پورشه کار می کرد) با وب گاه خبری بیزنس اینسایدر داشته می گوید: اوروس ظاهری شیک، و تهاجمی دارد. که هیچ کم و کاستی مانند خودروهای قبلی لامبورگینی از قبیل کانتاش و اونتادور در آن دیده نمی شود.

در حقیقت این تصویری از Borkert در حال طراحی این خودرو شاسی بلند جدید است.

Mitja Borkert در حال طراحی با نوار.

Mitja Borkert در حال طراحی با نوار لامبورگینی اوروس

به استثنای اینکه او نقاشی نمی کشد، کاملا مشهود است که از هیچ خودکار و یا ماژیکی برای کشیدن خطوط استفاده نمی کند. اگر دقت کنید، می توانید یک نوار کوچک سیاه و سفید در زیر آرنج راست او مشاهده کنید.

این به این دلیل است که او از “طراحی با نوار” برای کشیدن لامبورگینی اوروس استفاده می کند. تا اندازه خطوط و مقیاس ها را ساده و شفاف نشان دهد. من برای اولین بار افرادی را در کالج طراحی خودرو هاروارد یا آکسفورد دیدم، که این کار را انجام می دادند. (من همچنین زمانی که با Borkert چت می کردم او را در حال طراحی به سبک قدیمی با یک مداد و کاغذ دیده ام ).

طراحی با نوار به طراحان اجازه می دهد تا طرح های خود را در مقیاس مناسب ایجاد و به صورت فیزیکی با آنها کار کنند به جای اینکه فقط خروجی های بزرگ دیجیتال را بر روی دیوار نصب کنند. نوار همچنین این توانایی را در اختیار طراح قرار می دهد تا دقیق تر مقیاس ها را طراحی کند و اگر هم لازم باشد آن را اصلاح کند.

طراحی با نوار با یکی دیگر از اعمال غیر معمول طراحی ماشین مرتبط می باشد: مدل های رسی (قابل انعطاف). در عصری که تقریبا می توان هر چیزی را به صورت دیجیتالی طراحی کرد، افراد خودرو ساز به طور قابل ملاحظه ایی همچنان مدلهای رسی را برای خودروهای جدید می سازند، تا به نمونه های کامل و بی نقص دسترسی پیدا کنند. آنها از نوار برای مشخص کردن و اصلاح خطوط استفاده می کنند.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا