دانستنی‌های سلامتی

خواص عسل مانوکا در درمان عفونت و کشتن باکتری‌ها

خواص عسل مانوکا

آنتی بیوتیک هایی که در عسل مانوکا وجود دارد به قدری قوی هستند که کُشنده بسیار خوبی برای تمامی باکتری ها به شمار می روند.

۱+

عسل یکی از قوی ترین مواد مغذی بر روی کره زمین است اما خواص عسل مانوکا به عنوان یک آنتی بیوتیک بسیار قدرتمند بسیار شگفت انگیز است. عسل بسته به نوع زنبور و محیطی که تولید می شود خواص گوناگونی می تواند داشته باشد. یکی از قوی ترین عسل ها که حکم یک داروی آنتی بیوتیک فوق العاده قوی برای بدن را دارد، عسل مانوکا است. عسل مانوکا نوعی عسل است که در مناطق جنگلی نیوزیلند و استرالیا از شهد درخت مانوکا تهیه و تولید می شود. این عسل سرشار از آنتی بیوتیک هایی است که می تواند بیشتر باکتری ها را نابود کند. در ادامه با مرور خواص عسل مانوکا با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی را بشناسید

بیشتر بخوانید: خواص عسل چیست؟ این معجزه طبیعت و خواص آن را بیشتر بشناسید

خواص عسل مانوکا

آنتی بیوتیکی به نام مانوکا

خواص عسل مانوکا

 

درختان چای بومی در استرالیا و همچنین نیوزیلند نوعی شهد تولید می کنند توسط زنبورهای آن منطقه تبدیل به یک داروی قوی می شود.  عسل به دست آمده از این شهد، عسل مانوکا نام می گیرد که سبب کشته شدن باکتری ها می شود. آنتی بیوتیک ها بر طبق تخریب باکتری ها ساخته می شوند. در علم پزشکی آنتی بیوتیک های بسیاری وجود دارند که تنها یک الی دو باکتری را از بین برده و بیماری های ناشی از آنها را درمان می کنند. اما خواص عسل مانوکا به عنوان آنتی بیوتیکی بسیار قوی می باشد که می تواند تقریبا تمامی باکتری های مضر موجود را شناسایی و نابود کند. این عسل هزاران نفر در سراسر جهان را نجات داده و به راحتی با انواع باکتری ها می جنگد.

دکتر دی کارتر از دانشکده علوم انسانی مولکولی و میکروبی دانشگاه سیدنی خاطر نشان کرد که آنتی بیوتیک های شیمیایی که به صورت دارو در دسترس افراد مختلف قرار می گیرند عمری کوتاه داشته و درمانی موقت به شمار می روند. بعد از مصرف این داروها باکتری ها مجددا مقاوم شده و حمله می کنند. این است که معمولا هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها تا حدی سلامتی حاصل می شود و بعد از گذشت مدتی دوباره بیماری توسط باکتری ها به بدن باز می گردد. طی آزمایشات انجام شده بر روی خواص عسل مانوکا بر خلاف تمامی آنتی بیوتیک های موجود در بازار هیچ نوع باکتری قادر به زنده ماندن در برابر آنتی بیوتیک های موجود در این نوع عسل نیست. ترکیبات خاصی مانند گلیکسال که در این عسل وجود دارد باعث ایجاد نارسایی در سیستم های باکتری های مختلف می شود. به این ترتیب قبل از اینکه باکتری بتواند به سیستم ایمنی ضربه بزند، کشته و نابود می شود.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت قارچی در زنان با سیر

بیشتر بخوانید: آب و عسل ناشتا بنوشید تا معجزه خواص آب و عسل را در بدن‌تان ببینید!

خواص عسل مانوکا

خواص عسل مانوکا شامل آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی بیوتیکی، بهبود زخم ها و ایمن سازی محرک است. اما آنچه که این عسل را از دیگر مواد غذایی متمایز می سازد خواص ضد باکتری بسیار قوی حتی قوی تر از استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین MRSA است.

از دیگر خواص عسل مانوکا می توان به بازدارنده سرطان، درمان کلسترول بالا، التهابات مزمن، دیابت، مشکلات گوارشی، عفونت های چشم، عفونت های گوش و سینوس ها اشاره کرد. البته همان طور که بیشتر عسل ها در درمان زخم ها و مشکلات پوستی تاثیر گذار هستند این عسل نیز زخم های پوستی و زخم پا را به خوبی درمان می کند.

طی تحقیقات به دست آمده عسل مانوکا به طور موفقیت آمیزی برای کشتن تمام بیوفیلم های MRSA و MSSA در زخم های مزمن تاثیر گذار است و درمان عفونت های ناشی از این زخم ها به کمک این عسل کاملا قابل درمان است.

در سال های اخیر خواص عسل مانوکا در هر گوشه جهان به طرزی منتشر شده است که این عسل را یکی از محبوب ترین کالاهای سوپر مارکت ها تبدیل کرده است. البته فراموش نکنید که تهیه این عسل به صورت اصل کمی دشوار است اما از مضرات عسل جعلی دور خواهید ماند و بدنتان را در برابر تمامی باکتری ها مصون نگه خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: عسل حرارت دیده چیست؟ آیا مواد مغذی‌اش این عسل کمتر است؟

بیشتر بخوانید: سیر و عسل بخورید تا سلامتی را در بدن تان ۷ روزه تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی برای مبارزه با عفونت

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا