دانستنی‌های سلامتی

عفونت بلاستوسیستیس مرموزترین انگل دستگاه گوارش که سال‌ها پنهان می ماند

عفونت بلاستوسیستیس هومینیس عفونت بلاستوسیستی

مثل طلسم های هری پاتر به اندازه اسمش این انگل تک سلولی مرموز است. عفونت بلاستوسیستیس هومینیس عفونت بلاستوسیستی یا بلاستوسیستیس هومینیس این عفونت مرموز دستگاه گوارش چیست و چه گونه می توان آن را ریشه کن کرد؟

۲+

اسم مرموزترین عفونت دستگاه گوارش بیماری عفونت بلاستوسیستیس هومینیس Blastocystis Hominis  یا عفونت بلاستوسیستی درست مثل این است که واژه های طلسم مانند هری پاتر دارد تکرار می‌شود. ولی شگرد این بیماری مرموز دقیقا مثل یک جادوگر است. ممکن است فرد سال ها به این عفونت مبتلا باشد بدون آن که خودش بداند. فقط هر از گاهی می‌بیند که حالش خوش نیست. نت‌ نوشت امروز را بخوانید تا بیشتر در مورد این بیماری مرموز عفونت دستگاه گوارش یعنی عفونت بلاستوسیستیس بدانید.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی قوی برای جنگ در برابر عفونت ها

بیماری عفونت بلاستوسیستیس هومینیس چیست؟

این بیماری در واقع یک انگل تک سلولی میکروسکوپی است که در بدن همه موجودات زنده می‌تواند زندگی کند. طی بررسی که در سال ۲۰۰۰ در ایالات متحده انجام شد ۲۳ درصد افراد جامعه به عفونت بلاستوسیستیس دچار هستند در حالی که سال ها باکتری در بدن آن ها زندگی می کرده و خودشان خبر ندارند. این باکتری دارای لایه محافظی مثل صدف است به همین دلیل می تواند تا مدت ها در خارج از بدن میزبان زندگی کند تا وارد بدن موجود زنده جدیدی شود و البته بیشتر سراغ افرادی می رود که سیستم ایمنی یا دستگاه گوارشی ضعیفی دارند. معمولا این انگل با انگل های دیگر و عفونت دستگاه گوارش همراه می‌شود و شخص از بیماری های متعددی رنج می برد.

این باکتری میکروسکوپی عاشق چربی های مضر است و وقتی شخص از چربی های مضر استفاده نکند این انگل به لایه های درونی روده نفود کرده و آن جا پنهان می‌شود تا شرایط فعالیتش دوباره مهیا شود. علائم بیمار معمولا پزشک را مجبور به تجویز آنتی بیوتیک می‌کند. به همین دلیل بیماری مدتی بهتر می‌شود ولی با تمام شدن آنتی بیوتیک مجددا از مخفی گاه خود بیرون می آید و شروع به تغذیه از بدن میزبان می‌کند. به همین دلیل این موجود کوچک میکروسکوپی نباید دست کم گرفته شود.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت بدن با مواد غذایی ضد عفونت

علائم بیماری عفونت بلاستوسیستیس

علائم بیماری عفونت بلاستوسیستیس مثل بیشتر بیماری های گوارشی شامل درد شکم، رفلاکس معده، اسهال یا یبوست، استفراغ و نفخ شدید، و مشابه علائم بیماری روده تحریک پذیر است. علائم دیگری که در عفونت بلاستوسیستی مشاهده می شود شامل خستگی، خارش مقعد، راش های پوستی ( خارش و قرمزی پوست) و درد مفاصل است. معمولا بیمار چند هفته از این علائم رنج می‌برد. هر چند در بعضی از افراد مدت زمان بروز علائم بیشتر است. بعد بیماری به صورت پنهان و مزمن در می آید.

علت عفونت بلاستوسیستیس

آب، خاک و هوای آلوده می تواند حاوی باکتری بلاستوسیستیس هومینیس باشد که به راحتی وارد بدن فرد می شود. احتمال مبتلا شدن از طریق خون هم وجود دارد. نحوه انتشار این بیماری بیشتر از طرق زیر است:

× غذا و آب آلوده

× آشامیدن آب های تصفیه نشده مثل آب استخرها، آب برکه ها و دریاچه ها و چشمه ها و آب های لوله کشی تصفیه نشده

× رابطه جنسی

اگر مشکوک به ابتلا به این باکتری هستید حتما از پزشک تان بخواهید یک تست انگل برای تان تجویز کند.

بیشتر بخوانید: قوی ترین آنتی بیوتیک طبیعی به نام موم عسل

نحوه شناسایی عفونت بلاستوسیستیس

بهترین راه تشخیص بیماری تست کشت مدفوع است که در بهتر است حداقل در ۳ مرحله انجام شود. در عین حال چون علائم بیماری مشابه بیماری های دیگر است معمولا تشخیص این بیماری حتی برای پزشک مشکل می شود. اگر این اواخر به مناطقی سفر داشته اید که از نظر شرایط بهداشتی ضعیف بوده است حتما این تست را انجام دهید.

غذاهای ممنوع برای بیماری عفونت بلاستوسیستیس

کربوهیدرات، شیرینی و ادویه زیاد بیماری را بدتر می کند. در واقع فرد تمایل بیشتری به خوردن این خوراکی ها دارد که بیماری را تشدید کرده در بعضی مواقع روی پوست شکم خارش های شدید به وجود می آورد. تحت هیچ شرایطی الکل مصرف نکنید.

عفونت بلاستوسیستیس هم مثل بیشتر بیماری ها با رعایت یک رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین و مواد معدنی عقب نشینی می کند. ولی اگر به جایی می روید که از سلامت و بهداشت آب مطمئن نیستید حتما از آب معدنی استفاده کنید. سبزیجات و میوه هایی را که نمی توانید پوست بگیرید به هیچ وجه نخورید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی ضد التهاب بسیار قوی

درمان های طبیعی عفونت بلاستوسیستی

هر چند بهترین کار مراجعه به پزشک، انجام کشت مدفوع و خوردن دارو است تا بیماری حتی الامکان ریشه کن شود. ولی تجربه نشان داده است موارد زیر می تواند به دفع این باکتری از بدن کمک کند:

مرحله اول : تغییر رژیم غذایی

حتما باید تغییر اساسی در رژیم غذایی خود بدهید و از غذاهای فست فود و فرآوری شده دوری کنید. فقط از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. غذاهای دریایی را از برنامه غذایی تان حذف کنید تا کاملا خوب شوید. به احتمال زیاد بعد از خوردن غذاها خودتان متوجه می شوید با چه غذایی حالتان بهتر و با چه غذایی حال تان بد می شود و علایمی را که در بالا ذکر شد دارید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی عفونت زا که هر روز استفاده می کنیم

مرحله دوم : آب زیاد بنوشید

معمولا استفاده از آب های سم زدا یا دتوکس و مصرف ۸ لیوان آب به هر فردی توصیه می شود. در مورد این بیماری توصیه می شود روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب و حتی بیشتر میل کنید. در صورتی که از آب معدنی استفاده می کنید و فشارخون ندارید به یک بطری آب معدنی یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا اضافه کنید تا بدن به خوبی با عفونت ها بجنگد.

مرحله سوم : سم زدایی دستگاه گوارش

در صورتی که به عفونت بلاستوسیستیس مبتلا باشید علاوه بر دارویی که پزشک تجویز می کند باید یک برنامه سم زدایی برای دستگاه گوارش ترتیب دهید.  اگر سم زدایی انجام ندهید و آنتی بیوتیک هم استفاده می کنید وضعیت روده ها به هم می ریزد. به همین دلیل حتما برنامه سم زدایی را اجرا کنید تا با ادرار و مدفوع بیشتر این باکتری مرموز و مقاوم از بدن تان خارج شود.

بیشتر بخوانید: یک گیاه ضد عفونت همه کاره برای انواع عفونت ها

مرحله چهارم : استفاده از داروی گیاهی

طی بررسی های دکتر Hulda Clark سه گیاه بهترین تاثیر را برای از بین بردن این باکتری در عفونت بلاستوسیستیس دارد بدون آن که عارضه جانبی داشته باشد:  میخک، بومادران و پوست گردو. هر سه گیاه را به قسمت مساوی پودر کرده و در کپسول بگذارید و صبح ناشتا میل کنید. بعضی اعتقاد دارند باید ۴۵ روز از این ترکیب استفاده کرد. بعد از درمان حتما از پزشک تان بخواهید تا دوباره یک آزمایش کشت مدفوع سه مرحله ای برایتان تجویز کند تا مطمئن شوید که بیماری ریشه کن شده است. بعد از آن هر از گاهی از دم کرده بو مادران و جویدن میخک استفاده کنید تا این باکتری امکان ورود به بدن را نداشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن بخصوص دستگاه گوارش و رعایت بهداشت مثل شست و شوی دست ها پس از هر بار دست شویی رفتن یا به محض رسیدن به خانه از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به این انگل و عفونت دستگاه گوارش است. حتی اگر یکی از علائم برشمرده در این مقاله را دارید که خوب هم نمی شود، بد نیست از پزشک تان بخواهید یک کشت مدفوع سه مرحله ای برایتان تجویز کند. چون این عفونت باکتریایی مرموز حتی پزشک ها را فریب می دهد.

بیشتر بخوانید: خواص نقره کلوئیدی در پیشگیری و درمان عفونت ها

منبع : curejoy.com

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    hasan n.z

    ۷ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۴:۵۴

    خدا خودش رحم کند وگرنه با این دکترهای که همه چی مفهمند جز تشخیص بیماری مریض

    ۰
  2. Avatar

    ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۶ at ۱۴:۰۶

    فوق فوقش میمیریم دیگه این همه ترسوندن نمیخواد

    ۲+
  3. Avatar

    شاهرخ ایزدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ at ۱۱:۴۲

    باکتری؟

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا