زندگی و سلامت

علائم هشدار دهنده حمله قلبی و یک تکنیک ساده برای تشخیص حمله قلبی

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

برخی علائم هشدار دهنده حمله قلبی وجود دارند که از بروز حملات قلبی خبر می دهند. بیشتر این حملات قلبی در مردان به صورت ناگهانی و در زنان با نشانه های قبلی می باشد.

۲+

برخی علائم هشدار دهنده حمله قلبی وجود دارند که از بروز حملات قلبی خبر می دهند. بیشتر این حملات قلبی در مردان به صورت ناگهانی و در زنان با نشانه های قبلی می باشد. حتی یک بیماری پیش پا افتاده مانند آنفولانزا نیز می تواند یک نشانه از حملات قلبی باشد. با این نشانه ها در کنترل مشکلات مربوط به قلب می بایست دقیق تر شد.

بیشتر بخوانید: علائم مشکلات قلبی چیست؟

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

خستگی غیر عادی

خستگی مسئله ای است که در اثر فکر یا کار زیاد ممکن است هر شخص را درگیر کند. اما خستگی هایی که بسیار شدید هستند و به طور ناگهانی رخ می دهند کمی مشکوک است و می تواند از علائم هشدار دهنده حمله قلبی باشد.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب و عادات سالم برای تقویت قلب

تعریق و تنگی نفس

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

عرق سرد یکی از نشانه های حملات قلبی و علائم هشدار دهنده حمله قلبی است. بیماری آنفولانزا گرچه نشانه یک سرماخوردگی پیشرفته است ولی در بروز حملات قلبی زیاد نامربوط نیست. خستگی زیاد همراه با درد قفسه سینه نشانه بسیار بدی است. در این صورت حتما خیلی فوری با اورژانس تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: رسوب زدایی رگهای قلب با درمان‌های خانگی و خداحافظی با بیماری قلبی!

تهوع یا استفراغ

تهوع یا استفراغ می تواند از بروز یک مشکل در معده رخ داده باشد و یا از علائم هشدار دهنده حمله قلبی باشد. البته در نظر داشته باشید که خانمها خیلی بیشتر از آقایون دچار تهوع و یا استفراغ می شوند. به طور کلی این نشانه نیز می تواند از منشا یک حمله قلبی سرچشمه گرفته باشد.

درد سینه

در خانمها حتی یک تنش روحی یا یک فشار خیلی کوچک عصبی می تواند قفسه سینه را به درد آورد. برخی از زنان درد قفسه سینه را با فشار بالا و برخی با فشار کمتری تجربه می کنند. اما طبق گزارشات پزشکان درد قفسه سینه ناشی از یک حمله قلبی در زنان مانند فشردن یک طناب در اطراف بدن است. با این اوصاف درد قفسه سینه نیز می تواند از علائم هشدار دهنده حمله قلبی باشد.

بیشتر بخوانید:۱۰ دقیقه ورزش برای قلب و سپس داشتن قلبی کاملا سالم!

آمار پلاکت ها

یکی از علائم هشدار دهنده حمله قلبی این است که زمانی که حمله قلبی در بدن رخ می دهد در سیستم جریان خون اختلالاتی ایجاد می شود. اکسیژن به میزان کافی به عضلات قلب نمی رسد و شریانها به آرامی باریک شده و تعداد پلاکت ها افزایش پیدا می کند. به این ترتیب در آزمایشات شما پلاکت بالا می رود.

اقدامات پیشگیرانه

یک سری از کارها و رژیم ها می تواند خطرات حملات قلبی را کاهش دهد. برای مثال کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در خون یک امتیاز مثبت است. با رعایت این رژیم ها می توانید از این بیماری مهلک دوری کنید.

کاهش مصرف قند و شکر، ورزش کردن البته نه به صورت شدید و سخت، که حتی یک ورزش ملایم روزانه نیز کافی است. افزودن میوه وسبزیجات به رژیم روزانه سبب کاهش فشار خون و پیشگیری از حملات قلبی می شود. میوه جات و سبزیجات به طور کلی سبب کاهش التهابات در شریانها می شود.

روغن ماهی را جایگزین روغن های جامد پر ضرر کنید. این کار اتساع وریدی را بیشتر کرده و جریان خون راحت تر صورت می گیرد. ویتامین C و K که محافظ شریانها می باشند از کلسیفیکاسیون یا سخت شدن سرخرگها پیشگیری می کند.

علائمی که نام برده شد بیشتر در خانمها دیده شده است. با دقت در این علائم هشدار دهنده حمله قلبی می توان از بروز حملات قلبی آگاه شد. رژیم های غذایی مناسب و تحرک کافی نیز دو عامل بسیار مهم در پیشگیری از حملات قلبی به شمار می روند.

در ادامه تکنیک ساده ای را به شما آموزش خواهیم داد تا با استفاده از آن متوجه شوید که آیا نیاز دارید تا به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید یا خیر؟ این تکنیک به شما اعلام می کند که قلب شما در چه شرایطی است و آیا در خطر حمله قریب الوقوع قلبی هستید یا خیر و به شما در درمان کمک شایانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: خواص آب انار برای قلب و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب

تکنیک تشخیص حمله قلبی

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

روی زمین بنشینید و پاهایتان را روی زمین دراز کنید. نوک انگشتان پایتان به سمت سقف باشد و سپس آرام و بدون اینکه زانوهایتان خم شود به جلو آمده و با هر دو دست نوک انگشتان هر دو پا را بگیرید.

هر فردی با یک انعطاف پذیری معقول می تواند این کار را به راحتی انجام دهد. اگر انجام این کار برایتان به راحتی بود و هیچ تغییری در بدنتان احساس نکردی می توانید از سلامت قلب تان تا حدی مطمئن شوید. اما اگر فردی این کار را با سختی انجام دهد و در حین آن به نفس نفس بیفتد و فشار خونش افزایش پیدا کند باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کند.

این تکنیک در مرکز فیزیولوژیک تگزاس در بین ۵۲۶ نفر در گروه سنی ۲۰ تا ۸۳ سال انجام شد. در حین انجام تکنیک مذکور فشار خون و فعالیت قلب همگی شرکت کنندگان ثبت شد. افرادی که مشکل قلبی قریب الوقوع داشتند به سختی می توانستند نوک انگشتان پایشان را بگیرند. ارتباط میزان انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی عروق در افراد بالای ۴۰ سال به صورت کامل تایید شد.

به همین سادگی می توانید جان عزیزانتان را نجات دهید. اگر این کار را در منزل انجام دادید لطفا نظرات ارزشمندتان را با ما در مورد این تکنیک در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: مضرات دویدن برای قلب : آیا دوندگان قلب‌ های سلامتی دارند؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا