دانستنی‌های سلامتی

علت سرطان روده بزرگ چیست؟ روده ها به راحتی سرطانی می شوند اگر…

علت سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان کشنده در جهان می باشد. علت سرطان روده بزرگ امولسیون هایی که در غذاها استفاده می شود هستند و به گونه ای فرآوری می شوند که سبب بهبود بافت مواد غذایی و افزایش عمر مفید آنها می شوند اما سبب نابود کردن باکتری های روده و التهابات مزمن می شوند.

۰

سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان کشنده در جهان می باشد. علت سرطان روده بزرگ امولسیون هایی که در غذاها استفاده می شود هستند و به گونه ای فرآوری می شوند که سبب بهبود بافت مواد غذایی و افزایش عمر مفید آنها می شوند اما سبب نابود کردن باکتری های روده و التهابات مزمن می شوند و این خود یک  علت سرطان روده بزرگ محسوب می شود. این بار در نت نوشت یک نگاه عمیق و دقیق تر نسبت به مواد غذایی که علت سرطان روده بزرگ هستند می پردازیم.

بیشتر بخوانید: علائم سندرم روده تحریک پذیر چیست؟ شاید روده شما تحریک پذیر باشد و نمی‌دانید!

بیشتر بخوانید: علت پولیپ روده مصرف قرص های کلسیم و آنتی بیوتیک می تواند باشد!

علت سرطان روده بزرگ

مواد افزودنی

علت سرطان روده بزرگ

علت سرطان روده بزرگ

می دانیم مواد افزودنی که در برخی مواد غذایی به کار برده می شود سبب ماندگار شدن آنها می گردد. این امولسیون ها با نام پلی سوربات و کربوکسی متیل سلولز هستند. در یک آزمایشگاه سرطان شناسی در گرجستان جهت تحقیقات یک رژیم غذایی منظم که از این امولسیون ها نیز تشکیل شده بود به موشها داده شد.

بعد از تحقیقات متوجه شدند که رشد تومور در این موشها افزایش داشته است. این یافته ها در انسان نیز صدق می کند؛ مصرف امولسیون ها در روده بزرگ آسیب هایی ایجاد می کند. از جمله این مشکلات می توان به فرورفتگی در دیواره روده و توسعه سرطان اشاره کرد. اگر تغذیه انسان به گونه ای باشد که غذاهای فرآوری شده حاوی امولسیون به صورت روزانه مصرف شود. به نظر می رسد این حالت سبب التهاب مزمن روده می شود. این التهاب با گذشت زمان به سرطان تغییر شکل می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی سندروم روده تحریک پذیر با رژیم غذایی مناسب این بیماری

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی یبوست

سرطان روده چگونه رشد می کند ؟

همان طور که گفته شد سرطان از یک التهاب شکل می گیرد. التهاب درجه پایین یک بیماری رایج از بیماریهای التهابی روده محسوب می شود و این التهابات کوچک مانند بیماری کرون، تغییر کوچک روده یا بیماریهای متابولیک سرآغاز سرطان و علت سرطان روده بزرگ هستند.

علائم بیماری کرون و دیگر بیماریهای مرتبط با روده از تاثیرات امولسیون ها در روده شکل می گیرد. در اواسط قرن ۲۰ سرطان روده بزرگ روند افزایش پیدا کرد. این بیماری از وجود یک باکتری در روده سپس ایجاد تورفتگی در دیواره و پیدایش یک تومور به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی نفخ شکم

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی زخم معده

امولسیون علت سرطان روده بزرگ

محققان اشاره می کنند که این سرطان یک عامل محیطی دارد و این عامل می تواند تغذیه باشد. مولکول های مواد شوینده مانند امولسیون ها دیواره روده را تخریب می کنند و سبب تشکیل تومور می شوند. چگونه می توانیم از امولسیون ها دوری کنیم و آنها را مصرف نکنیم؟

امولسیون ها در محصولات پخته شده، دسرهای یخی، خامه های غیر لبنی، بستنی و حتی ترشی و سس گوجه یافت می شود. به طور کلی بیشتر مواد غذایی که ماندگاری بسیار بالایی دارند این مشکل را ایجاد می کنند.

از مصرف غذاهایی مانند ترشیجات، سس گوجه فرنگی، اسپری های پخت و پز و دیگر غذاهای فراوری شده اجتناب کنید. کاهو و کلیه سبزیجات برگ سبز جهت بهبود عملکرد روده بسیار مفید می باشد. فست فود و غذاهای ذکر شده را از رژیم روزانه خود حذف کنید. در صورت هر گونه مشکل حتی بسیار جزئی مربوط به کولون و روده بزرگ با پزشک مشورت کنید چرا که گاهی یک مشکل کوچک می تواند علت سرطان روده بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی ترش کردن معده

بیشتر بخوانید: بیماری سیبو چیست؟ یک بیماری آزار دهنده دستگاه گوارش و یک درمان ساده

مصرف زیاد گوشت قرمز

مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد گوشت قرمز با افزایش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان در ارتباط است. مطالعات متعددی مصرف زیاد گوشت قرمز را علت سرطان روده بزرگ می دانند. در واقع، دستورالعمل های موسسه تحقیقات سرطان آمریکا توصیه می کنند که مردم، مصرف هفتگی گوشت قرمز خود را به اندکی بیش از نیم کیلو محدود کنند تا خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

در تحقیق جدید، محققان، داده های حاصل از بیش از ۳۲۰۰۰ زن در انگلیس را که به طور متوسط ۱۷ سال تحت نظر بودند، پیگیری کردند.

در طی آن زمان، ۳۳۵ مورد سرطان کولون تشخیص داده شد؛ متشکل از ۱۱۹ مورد سرطان کولون پایین رو، که در بخش نزولی روده بزرگ رخ می دهد، جایی که مدفوع ذخیره می شود.

به گفته تیم تحقیقاتی : “زنانی که در رژیم شان مصرف زیاد گوشت قرمز داشتند، به احتمال بیشتری نسبت به آنهایی که از گوشت قرمز استفاده نمی کردند به سرطان کولون پایین رو مبتلا می شدند.” در حالی که این مطالعه نقص های خود را دارا است، یافته ها می توانند به افراد نگران از خطر ابتلا به سرطان، راهنمایی های لازم را برسانند.

این تحقیق نتوانست علت و معلول را اثبات کند، اما دکتر النا ایوانینا، متخصص گوارش بیان کرد: “مطالعات متعدد نشان داده اند که استفاده طولانی مدت و مصرف زیاد گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال، به ویژه برای تومورهای سمت چپ یا دیستال مرتبط می باشند و این مطالعه، این نظریه را تقویت می کند.”

ایوانینا گفت اگرچه مطالعه، عوامل معین را کنترل نکرد -برای مثال، استفاده خانم ها از مکمل ها یا آسپرین های ضد سرطان – اما همچنان این موضوع،  اهمیت یک رژیم غذایی بدون گوشت برای جلوگیری از سرطان کولورکتال را به شکل مثبتی تقویت می کند.

دکتر ناتانیل هولمز، جراح کولون، برای جلوگیری از این سرطان ها تأکید کرد که: “رژیم کم چربی با فیبر بالا توصیه می شود.” جدا از آن ها، هولمز، که در بیمارستان دانشگاه استن ایالت نیویورک کار می کند، گفت: “سیگار کشیدن، مصرف الکل و چاقی، همگی با افزایش خطر ابتلا به سرطان کولون و رکتوم مرتبط هستند.”

این مطالعه ۲ آوریل در مجله بین المللی سرطان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: علائم عفونت کرم روده یا عفونت کرمی و ۴ درمان طبیعی

بیشتر بخوانید: سم زدایی روده بزرگ و درمان یبوست با ۲ روش خانگی معجزه آسا

بیشتر بخوانید: پاکسازی روده ها با چند روش‌ طبیعی فوق العاده

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا