آموزشی

ترفند عکاسی با موبایل ؛ ۶ نکته بسیار مهم که شما را حرفه‌ای خواهد کرد!

ترفند عکاسی با موبایل

گوشی های غول پیکر امروز همه گیر شده اند و همین نکته هم باعث شده تنوع و پیشرفت در این دستگاه ها جلوه و سرعت خاصی به خودش بگیرد، همه روزه شاهد پیشرفت های تکنولوژیک و رونمایی های جدید هستیم و می بینیم که توانایی های این دستگاه ها در حال افزایش است. در این مطلب با ارائه ۶ نکته از ترفندهای عکاسی با موبایل همراه شما در نت نوشت هستیم.

۰

گوشی های غول پیکر امروز همه گیر شده اند و همین نکته هم باعث شده تنوع و پیشرفت در این دستگاه ها جلوه و سرعت خاصی به خودش بگیرد، همه روزه شاهد پیشرفت های تکنولوژیک و رونمایی های جدید هستیم و می بینیم که توانایی های این دستگاه ها در حال افزایش است. در این مطلب با ارائه ۶ نکته ترفند عکاسی با موبایل همراه شما در نت نوشت هستیم.

یکی از مهمترین المان های کاربردی دوربین های کنونی گوشی های بازار دوربین آنهاست که این روز ها تنها استفاده مفیدی که از آنها می شود، سلفی گرفتن است.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته مهم عکاسی با گوشی ؛ با موبایل حرفه‌ای عکاسی کنید !

نکات و ترفند عکاسی با موبایل

قابلیت تمرکز یا Focus

قابلیت تمرکز یا Focus

قابلیت تمرکز یا Focus

بدون شک عکس خوب عکسی است که تمرکز صحیحی بر روی آبجکت مورد نظر صورت گرفته باشد، همگی ما عکس های زیادی انداخته ایم که با تکان خوردن های دست تار افتاده اند یا چهره ها به علت دقت نکردن تار ثبت شده. یکی از مهمترین ترفند عکاسی با موبایل در گوشی های کنونی استفاده از قابلیت فوکوس اتوماتیک است، شما می توانید بر حسب نیاز این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید و مطمئن باشید عکس انداختن از نزدیک و از اشیاء در صورتی که علاقه مند به عکاسی هم نباشید شما را ساعت ها سرگرم خواهد کرد و تصاویر خوبی را به ثبت خواهید رساند. نکته ای که نباید از قلم بیفتد اینکه در حین عکاسی از نزدیک حتما مراقب لرزش دستانتان باشید چرا که هرگونه حرکت باعث افت کیفیت تصویر ثبت شده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چگونه سلفی حرفه ای بگیریم ؟

از فلش استفاده نکنید!

از فلش استفاده نکنید!

استفاده حداقلی از فلش دوربین

انداختن عکس ها در تاریکی و یا مکان های کم نور بسیار حائز اهمیت است، در اکثر دوربین های گوشی های رده بالا امکان کنترل کنتراست هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک موجود است و توانایی ثبت تصاویر در محیط های کم نور را به کاربر می دهد. توجه داشته باشید تا آنجا که میشود از فلش در عکاسی با موبایل استفاده نکنید چرا که شاهد ثبت تصاویر غیر واقعی و با نور مصنوعی خواهید بود که آنچنان لطفی ندارد.

بیشتر بخوانید: عکس گرفتن از صفحه طولانی و اسکرول‌دار در اندروید

همه چیز را درست کنار هم بچینید

همه چیز را درست کنار هم بچینید

همه چیز را درست کنار هم بچینید

دوربین های دیجیتال تعبیه شده در گوشی های هوشمند کنونی به صورت باور ناپذیری فشرده شده اند و همیشه این نکته باعث حساس بودن زیاد آنهاست، همواره هوشیار باشید همراه نداشتن یک مورد یا بی توجهی به یک المان باعث خراب شدن عکس مورد ثبت شما خواهد شد.

  • از عکاسی در نور کم بپرهیزید
  • منبع های نوری در پس زمینه را به حداقل برسانید
  • اشیاء با نور کم و یا تاریک را به عنوان نقظه تمرکز قرار ندهید
  • سعی کنید اشیائی را برای سوژه عکاسی انتخاب کنید که حداقل حرکت را داشته باشند

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی ؛ در ۵ قدم حرفه‌ای عکاسی کنید!

اهمیت نور در عکاسی

اهمیت نور در عکاسی

اهمیت نور در عکاسی

استفاده صحیح از نور از اصلی ترین ترفند عکاسی با موبایل است، سعی کنید اشیائی که به عنوان سوزه انتخاب می کنید در شرایط قابل قبولی از نظر نور و زاویه دید باشند. استفاده از نور های پس زمینه در شرایطی که نور مورد نظر قابل کنترل نباشد و جسم مورد تمرکز را مورد آسیب قرار دهد اصلا توصیه نمیشود.

نور خورشید هنگام غروب برای عکاسی در فضای باز همراه با سطح شیب دار مثل نمونه قابل مشاهده عالی است، اگر هم اهل عکاسی از غذا هستید نور آفتاب به صورت مایل و حدود ساعت ۸ الی ۱۱ صبح عالی است.

بیشتر بخوانید: آموزش فیلم برداری با گوشی ، ۱۲ نکته مهم برای حرفه‌ای شدن

ثبت لحظات خاص و دیدنی

ثبت لحظات خاص و دیدنی

ثبت لحظات خاص و دیدنی

عکاس باهوش عکاسی است که دوربینش همیشه همراهش باشد تا بتواند بهترین زوایای و سوژه ها را در دقیقترین شرایط ثبت کند. از خوبی های تلفن های همراه کنونی هم در دسترس بودن آنهاست. سعی کنید همیشه در تنظیمات فلش دوربین خاموش باشد و زوم دوربین هم روی صفر باشد تا بتوانید بهترین عکس ها را در دقیق ترین لحظات ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: ایده عکاسی عاشقانه با پوزیشن های حرفه ای

زوایای دید جدید ایجاد کنید

زوایای دید جدید ایجاد کنید

زوایای دید جدید ایجاد کنید

همه چیز بستگی به شما دارد، شما فرمانده اید، شما می بینید، زوایا را مشخص می کنید، زنگ ها را جلا می دهید و لحظه را ثبت می کنید. به نظر من سعی کنید از زاویه ای خاص به سوژه، منظره و یا هر چیزی که می خواهید از آن عکس بگیرید نگاه نکنید. نگران پر شدن حافظه هم نباشید، عکس های اضافی را پاک خواهید کرد، انقدر صحیح و خظا کنید تا بهترین عکس را ثبت کنید.

در انتهای لیست ترفند عکاسی با موبایل پیشنهاد می کنم، در صورتی که در اینستاگرام عضو نیستید حتما سری بزنید و سعی کنید تجربه های عکاسیتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، همین نکته باعث ایجاد انگیزه برای شما خواهد شد.

عکاسی HDR با موبایل چگونه است؟

طرز کار دوربین عکاسی ؛ مقدمه‌ای بر آموزش عکاسی ۱

بیشتر بخوانید: ۳ کاربرد جالب دوربین گوشی های هوشمند که نمی‌دانید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا