شبکه‌های اجتماعی

عکس‌های غول پیکر و با‌شکوه از زمین که از فضا گرفته شده‌اند؛ روی دیوارهای خانه شما!

ماهواره ها تصاویر بی نظیری از زمین، از جاذبه های طبیعی گرفته تا مکان هایی که انسان بوجود آورده اند، ثبت می کنند.
برای آوردن این مناظر چشم نواز به خانه، گروهی از معماران، برنامه ریزان شهری، نقشه برداران و دانشمندان، کمپانی My Orbiter را تشکیل داده اند.
این کمپانی انواع متنوعی ازاین تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالا،چاپ و به فروش رسانده است. تعدادی از این تصاویر، که توسط چند آژانس مشهور فضایی گرفته شده است را مشاهده می کنیم.

۷+

ماهواره ها تصاویر بی نظیری از زمین، از جاذبه های طبیعی گرفته تا مکان هایی که انسان بوجود آورده اند، ثبت می کنند.

برای آوردن این مناظر چشم نواز به خانه، گروهی از معماران، برنامه ریزان شهری، نقشه برداران و دانشمندان،  کمپانی My Orbiter را تشکیل داده اند.

این کمپانی انواع متنوعی از این تصاویر را با کیفیت و وضوح بسیار بالا، چاپ و به فروش رسانده است. تعدادی از این تصاویر، که توسط چند آژانس مشهور فضایی گرفته شده است را مشاهده می کنیم.

 

کانال گرند – ونیز، ایتالیا

کانال گرند - ونیز، ایتالیا

کانال گرند – ونیز، ایتالیا

بیش از ۱۷۰ ساختمان در امتداد این کانال معروف قرار گرفته اند. که بسیاری از آنها بین قرن های ۱۳ و ۱۸ میلادی ساخته شده اند.

ونیز در قرن گذشته ۹ اینچ نشست کرده، و همواره خطر فرو رفتن به زیر آب آن را تهدید می کند. اکنون، پس از تحقیقات فراوان، در نقطه اتصال خلیج ونیز و دریا دروازه های به نام ” موبایل بزرگ ” را در کف دریا قرار داده اند. هنگامی که آب دریا به بالاتر از یک سطح معین می رسد، هوا وارد دروازه ها می شود، آن ها تا سطح آب بالا می آیند و مانع از بالا آمدن بیش از حد آب می شوند.

کشتزارهای لاله – شهر لیسه، هلند

کشتزارهای لاله - شهر لیسه، هلند

کشتزارهای لاله – شهر لیسه، هلند

زمین های مزین به گل لاله شهر لیسه را احاطه، و بازار بین المللی بزرگی از گلهای رنگارنگ را دایر کرده اند. مطالعات انجام شده در این زمین های مستطیلی شکل مربوط به زیباشناسی نمی شود. بلکه بخشی از رونق کسب و کار یک صنعت هستند که هلند را به یکی از پیشتازان صادر کننده گل (لاله) در جهان تبدیل کرده است.

طاق پیروزی – پاریس، فرانسه

طاق پیروزی - پاریس، فرانسه

طاق پیروزی – پاریس، فرانسه

طاق پیروزی که از آن به عنوان یک بنای یادبود تلقی می شود در مرکز دوازده راه ارتباطی قرار گرفته، و تصویری زیبا، شبیه یک ستاره را به وجود آورده است.

این بنا به افتخار پیروزی های ناپلئون بناپارت ساخته شده، و پس از مرگ او در سال ۱۸۲۱ به پایان رسید. در سال ۱۸۴۰ میلادی وقتی جسد ناپلئون از “سنت هلن” بریتانیا به پاریس آورده شد، آن را از زیر این طاق بزرگ عبور دادند. اکنون این محل آرامگاه یک سرباز ناشناس از جنگ جهانی اول و مکانی مشهور برای برگزاری جشن هاست.

زمین های باتلاقی اورگلیدز – فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

زمین های باتلاقی اورگلیدز - فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

زمین های باتلاقی اورگلیدز – فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی اورگلیدز در فلوریدا یکی از بزرگترین مکان های دست نخورده گرم سیری در جنوب ایالات متحده است.

“رودخانه های شمال و رابرتس، به خلیج “وایت واتر” که شاخه ایی از خلیج مکزیک است سرازیر می شوند. این رودخانه های کم عمق از میان پیج تاب درختان مانگرو (حرا) که پوست و رسوب آنها متمایل به قرمز است عبور می کنند، که در نتیجه این آب های کم عمق قرمز به نظر می رسند.

کوه تاراناکی – شمال جزیره، نیوزیلند

کوه تاراناکی - شمال جزیره، نیوزیلند

کوه تاراناکی – شمال جزیره، نیوزیلند

آخرین فوران کوه تاراناکی در ۱۶۵۵ رخ داده ، فعالیت آتشفشانی این کوه در هر ۹۰ سال یک بار اتفاق می افتد. این یکی از بزرگترین مخروط های آتشفشانی در جهان است.

یخسار گرینلند

یخسار گرینلند – ایالات متحده

یخسار گرینلند

یخسار گرینلند بعد از قطب جنوب بزرگترین توده یخ  بر روی کره زمین است. این توده حدود ۸۰ درصد از سطح گرینلند را پوشش می دهد. این قطعه زمین پهناور از ۱۸ میلیون سال قبل تحت پوشش یخ قرار دارد.

بسیاری از دانشمندان که در زمینه یخسار ها مطالعه می کنند، بر این باورند که افزایش درجه حرارت ۲ یا ۳ درجه سانتیگرادی زمین منجر به ذوب شدن کامل یخ گرینلند خواهد شد. اگر کل این یخسار ذوب شود، منجر به افزایش ۲۴ فوتی (۷۳۰ سانتی متری)سطح جهانی آب دریاها خواهد شد.

صحرای بادرین جاران – چین

صحرای بادرین جاران - چین

صحرای بادرین جاران – چین

برخی از تپه های شنی در صحرای بادرین جاران چین، که در بیابان گبی در جنوب مغولستان واقع شده اند، بیش از ۱۶۰۰ فوت (۴۸۷ متر) ارتفاع دارند و از بلندترین تپه های شنی روی زمین به شمار می آیند.

این صحرا همچنین بیش از ۱۰۰ دریاچه را در بین تپه های خود جای داده، و بخاطر این دریاچه ها در میان ساکنان مغولستان به “بیابان دریاچه های مرموز” شهرت یافته است. “برخی از این دریاچه ها به دلیل تراکم انبوه جلبک ها، میگوهای آب شور و تشکیلات معدنی، در زمان های مختلف تغییر رنگ داده می شود.

رودخانه اسکافت – ایسلند

رودخانه اسکافت - ایسلند

رودخانه اسکافت – ایسلند

این رودخانه یخ تقریبا هر دو سال یک بار طغیان می کند، و چیزی شبیه به بوی اسید سولفوریک از آن استشمام می شود.

سوپر بلوک های بارسلونا، اسپانیا

سوپر بلوک های بارسلونا، اسپانیا

سوپر بلوک های بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا زادگاه معماران برجسته ایی از جمله آنتونی گائودی می باشد. در بعضی از مناطق این شهر سوپر بلوک هایی دل نواز ساخته شده اند.

شناخته ترین بنای این شهر که آن را آنتونی گائودی طراحی کرده، کلیسای سارگادا فامیلیا (به معنی شهر مقدس) است. کار ساخت آن از سال ۱۸۸۲ میلادی آغاز شده و هنوز هم  به پایان نرسیده . اخیرا با پیشرفت هایی تکنولوژی و به کار گیری برنامه های طراحی، کار ساخت آن سریع تر پیش می رود و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۶ به طول بیانجامد.

تراس های برنج – استان یوننان، چین

تراس های برنج - استان یوننان، چین

تراس های برنج – استان یوننان، چین

سه رودخانه بزرگ آسیا – یانگ تسه، مکونگ و سالمون – تقریبا موازی با این مکان جریان دارند.

این کشتزارهای برنج که در تصویر بالا مشاهده می کنید توسط سیستم پیچیده ای از کانالها، خندق ها، چشمه ها و آب باران تغذیه می شوند. که ۱۳۰۰ سال قبل توسط قوم هانی ساخته شده اند. آنها هنوز هم مورد توجه ساکنان روستاهای اطراف هستند.

ساحل ایپانما- ریودو ژانیرو، برزیل

ساحل ایپانما- ریودو ژانیرو، برزیل

ساحل ایپانما- ریودو ژانیرو، برزیل

اگرچه ایپانما یکی از گران ترین مکان ها برای زندگی در ریو است، اما مناطق وسیعی در این ساحل از زباله های  شهری رنج می برد. که انواع باکتری های مضر را برای این آب ها به ارمغان آورده است. با این حال اغلب مسافران غروب تابستان این ساحل را تحسین می کنند. شبکه تلویزیونی “تراول” آن را به عنوان یکی از جذاب ترین سواحل دنیا معرفی می کند.

مجمع الجزایر بیژاگوس – گینه بیسائو

مجمع الجزایر بیژاگوس - گینه بیسائو

مجمع الجزایر بیژاگوس – گینه بیسائو

از این ۸۸ جزیره در سواحل غرب آفریقا، تنها در ۲۳ منطقه انسان ها زندگی می کنند.

در بخش وسیعی از این سواحل گله های نادر اسب آبی، دلفین ها، گاو دریایی، تمساح ها، میمون ها و هشت گونه خاص از لاک پشت ها یافت می شوند.

خلیج کوسه – غرب استرالیا

خلیج کوسه - غرب استرالیا

خلیج کوسه – غرب استرالیا

حدود ۱۰۰۰ سال پیش، جلبک های سبز آبی شروع به ساخت استروماتولیت ها در بخش جنوبی جزیره کوسه در غرب استرالیا کردند. این سازه ها طولانی ترین موجودات بیولوژیک پایدار در زمین محسوب می شوند. خلیج کوسه خانه ده هزار دانگونگ (فیل دریایی) و دلفین های پوزه بطری است.

صحرای رَبع‌الخالی – خاورمیانه

صحرای رَبع‌الخالی - خاورمیانه

صحرای رَبع‌الخالی – خاورمیانه

رَبع‌الخالی  بزرگترین ناحیه ی شن و ماسه در جهان است و بخش هایی از عربستان سعودی، عمان، امارات متحده عربی و یمن را پوشش می دهد.

این صحرا غنی ترین ذخایر نفت جهان را دارد. و ارتفاع تپه های شنی آن به ۸۲۰ فوت می رسد. مدتها پیش، کاروانهای شتر از این صحرا عبور می کردند. ولی اکنون به دلیل بیابان زایی ، عملا این کار غیر قابل تصور است.

دلتای رود مکونگ – ویتنام

دلتای رود مکونگ - ویتنام

دلتای رود مکونگ – ویتنام

این دلتا با عنوان “ظرف برنج ویتنام” شناخته می شود. دلتای مکونگ دنیایی از آب است که قایق ها، خانه ها و بازارهای شناور در رودخانه ها، به آن چشم اندازی فوق العاده می دهند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا