علمی

کنه دراکولایی از عصر دایناسورها در فسیل های ۹۹ میلیون ساله !!!

فسیل های ۹۹ میلیون ساله نشان می دهند که حتی دایناسورها به وسیله کنه دراکولایی گزیده شده اند!

مطالعات اخیر از یک فسیل دربرمه نشان می دهد که یک کنه به پر یک دایناسور چسبیده، و این اولین شواهد از تغذیه کنه ها از دایناسورها می باشد.
دانشمندان همچنین گونه دیگری از کنه به نام – Deinocroton draculi و یا “کنه وحشتناک دراکولا” – که از خون دایناسور تغذیه می کرده، یافته اند.
متاسفانه هنوز در “پارک ژوراسیک” ، استخراج دی ان ای دایناسورها از کنه ها ممکن نیست.

۰

فسیل های ۹۹ میلیون ساله نشان می دهند که حتی دایناسورها به وسیله کنه دراکولایی گزیده شده اند! در ادامه با جزییات جالبی از کنه دراکولایی که در فسیل های ۹۹ میلیون ساله کشف شده با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ تصاویر اسرارآمیز از مکان های متروک در جهان

بیشتر بخوانید: سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود !

  • مطالعات اخیر از یک فسیل در برمه نشان می دهد که یک کنه به پر یک دایناسور چسبیده، و این اولین شواهد از تغذیه کنه ها از دایناسورها می باشد.
  • دانشمندان همچنین گونه دیگری از کنه به نام – Deinocroton draculi کنه دراکولایی و یا “کنه وحشتناک دراکولا” – که از خون دایناسور تغذیه می کرده، یافته اند.
  • متاسفانه هنوز در “پارک ژوراسیک” ، استخراج دی ان ای دایناسورها از کنه ها ممکن نیست.

پشه ها تنها موجوداتی نیستند که توانسته اند خون دایناسورها را بمکند، و در کهربا به دام بیفتند. با توجه به مطالعه ی جدیدی که در مجله علمی ارتباطات طبیعت منتشر شد، معلوم می شود که کنه دراکولایی ۹۹ میلیون سال قبل خون دایناسور ها را مکیده اند. در بررسی از یک فسیل کهربا در برمه، کنه ایی مشاهده می شود که به پر یک دایناسور چسبیده است.

بیشتر بخوانید: گیاهان نورانی و درخشان به جای لامپ روی میز کار شما در آینده نزدیک!

فسیل کهربا در برمه، کنه دراکولایی که به پر یک دایناسور چسبیده است

فسیل کهربا در برمه، کنه دراکولایی که به پر یک دایناسور چسبیده است

بر مبنای مطالعات صورت گرفته این اولین شواهد مستقیم هستند که نشان می دهند انگل ها از دایناسورها تغذیه می کردند. همچنین این قدیمی ترین مدرکی است که ثابت می کند، کنه ها همچون انگل عمل کرده، و از موجودات دیگر تغذیه می کنند.

انریکه پنالور نویسنده ارشد این مطالعه در یک کنفرانس خبری می گوید “کنه دراکولایی یا کنه های خون آشام های قبیح، با ارگانیسم انگلی، تاثیری زیادی بر سلامت انسان، دام، حیوانات خانگی، و حتی حیات وحش دارند. اما تا به حال شواهدی روشن در مورد حضور آنها در زمانهای خیلی دور وجود نداشته.”

بیشتر بخوانید: تولید انرژی از بدن انسان ؛ ترس از جایگزین شدن با ربات‌ها منجر به کشف یک منبع انرژی پنهان شد!

بیشتر بخوانید: تشخیص چهره با کمک توالی یابی DNA در دوربین های مداربسته!

محققان غیر از کنه دراکولایی یافت شده در کهربای برمه، گونه ایی دیگر از کنه را پیدا کرده اند و بر این باورند که این هم از دایناسور ها تغذیه می کرده، زیرا هر دو در لانه دایناسور های پردار پیدا شده اند. این گونه جدید ، Deinocroton draculi یا “کنه دراکولایی” نامگذاری شده. این کنه خاص، که از مکیدن خون زیادی ورم کرده، هشت برابر بزرگتر از هم نوعان دیگرش است.

گونه های متنوع کنه های اسیر در کهربا

گونه های متنوع کنه های اسیر در کهربا

متاسفانه (و یا خوشبختانه، این به نظر شما بستگی دارد)، فیلمنامه پارک ژوراسیک بر اساس اقتباسی از دی ان ای یک خون آشام باستانی گیر افتاده در کهربا می باشد، و بیشتر امکان دارد از پشه ها باشد، تا این کنه ها.

بیشتر بخوانید: معجزه چشم های میگوی آخوندکی در تشخیص سرطان!

برخی محققان فکر می کنند بهترین فرصت برای ایجاد دوباره دایناسورها این است که آنها را با استفاده از ابزار اصلاح ژنتیک بازگردانیم

خون داخل این کنه دراکولایی بزرگ، شبیه خون یک دایناسور “ولاسیرپتر”، که احتمالا در دوره “میان زیستی کرتاسه” می زیسته، می باشد. اما این خون متعلق به این دایناسور نیست بلکه متعلق به آخرین موجودی بوده که این حیوان نوش جان کرده است.

اکنون ما می دانیم که گونه های منقرض شده انگل ها، شبیه انگل هایی که امروزه مسبب انواع مشکلات برای ما هستند، بوده اند. حالا صرف نظر از این نکته که چه اتفاقی باعث انقراض نهایی دایناسورها شده، اما کنه ها موفق شده اند از دل این حوادث و اتفاقات نسل خودشان را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: پیچیده ترین تقاطع دنیا ؛ بدون شک در این میدان از سوئیدون انگلستان گم خواهید شد!

بیشتر بخوانید: ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA و تغییرات غیر قابل توضیح ژنتیکی فضانوردان

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا