اخبار تکنولوژی

فلش USB جدیدی که به سنسور اثر انگشت مجهز است

این اولین بار نیست که شاهد رونمایی و معرفی فلش هایی با سنسور اثر انگشت تعبیه شده هستیم، پیش از این هم فلش هایی با این توانایی معرفی شده اند اما متاسفانه هیچ یک به تولید انبوده نرسیده اند!

۱+

شرکت Elephone تا همین چند وقت پیش گوشی های تلفن همراه تولید می کرد، اکنون فعالیتش را وارد فاز جدیدی کرده و شروع به تولید و عرضه محصولی با توانایی خاص و جالب کرده، نام این محصول Elephone U-Disk است، این حافظه USB مجهز به سنسور اثر انگشت بوده و اطلاعات درج شده در این فلش در صورت تایید کاربر مورد نظر قابل استفاده خواهد بود.

البته لازم به توضیح می دانیم که بگوییم این حافظه فلش خاص دارای ۲ بخش متفاوت برای ذخیره سازی است، یکی public و دیگری private.

بخش Public نیاز به احراز هویت نداشته و هر کسی با اتصال حافظه فلش به درگاه USB می تواند به محتویات ان دسترسی داشته باشد، اما بخش Private تنها زمانی قابل استفاده خواهد بود که سنسور اثر انگشت توسط فرد مورد تایید لمس شده باشد.

۱۴۷۱۱۵۳۶۹۱_elephoneudisk_story

بدنه این فلش USB از فلز یوده و Elephone ادعا می کند که این سیستم امنیتی به هیچ عنوان در سرعت و توانایی این فلش اختلالی ایجاد نخواهد کرد!

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این سیستم دردسر هایی را هم در کنار توانایی خاصش دارد، مثلا اینکه حتما برای استفاده از محتویات ذخیره شده در Private باید اپلیکیشن مورد تایید و طراحی شده برای این فلش روی دستگاه مورد نظر نصب باشد و سپس احراز هویت مورد تایید قرار گیرد.

این اولین بار نیست که شاهد رونمایی و معرفی فلش هایی با سنسور اثر انگشت تعبیه شده هستیم، پیش از این هم فلش هایی با این توانایی معرفی شده اند اما متاسفانه هیچ یک به تولید انبوده نرسیده اند! این نمونه و این نمونه را ببینید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا