روانشناسی و موفقیت

فواید خاک بازی برای کودک و سلامتی او را بدانید

فواید خاک بازی برای کودک

آیا به عنوان یک پدر و مادر دلسوز و وظیفه شناس، باید کودکمان را به بازی و فعالیت در محیط بیرون از خانه تشویق کنیم یا اینکه مانعش شویم ؟ در این مطلب با نت نوشت همراه باشید تا فواید خاک بازی کودکان را برای شما بگوییم.

۱+

آیا به عنوان یک پدر و مادر دلسوز و وظیفه شناس، باید کودکمان را به بازی و فعالیت در محیط بیرون از خانه تشویق کنیم یا اینکه مانعش شویم ؟ در این مطلب با نت نوشت همراه باشید تا فواید خاک بازی برای کودک را برای شما بگوییم.

بیشتر بخوانید: چرا کودکان از بازی کردن خسته نمی شوند؟ قدرت بدنی کودکان قبل از بلوغ عجیب است

بیشتر بخوانید: درمان اضطراب کودک

فواید خاک بازی برای کودک

  • صرف وقت در محیط طبیعت و بیرون از خانه، به تولید اندورفین کمک می کند و در نتیجه احساس تندرستی و خوشحالی را افزایش می دهد.
  • یکی از فواید خاک بازی برای کودک این است که در فضای بیرون از منزل بودن به تنظیم ساعت بیولوژیک کمک کرده و خواب آرامی را فراهم می کند.
  • ارتباط با حیوانات اهلی در محیط طبیعت و نوازش کردن آنها باعث رها شدن هورمون اکسی توسین شده که احساس امنیت و ایمنی را در کودک به وجود می آورد.
  • راه رفتن، دویدن و فعالیت در بیرون از خانه چند برابر فعالیت در خانه است، و این برای تمام افراد خانواده مفید است.
  • بازی با سنگ، چوب، خاک، و سایر مواد طبیعی قدرت خلاقیت کودک را افزایش می دهد،کودک با ابتکار شخصی خود این مواد را در اختیار گرفته و واکنش های خاص خواهد داشت.
  • و هم چنین کودک با بازی کردن در طبیعت احترام و عشق به محیط زیست را فرا خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: آسیب های روحی دوران کودکی که مانع از موفقیت در بزرگسالی می شوند

بیشتر بخوانید: پیشنهاد صبحانه سالم برای کودکان

آیا میکروب ها برای سیستم ایمنی بدن کودک مفید است؟

(اجازه بده میکروب ها را بخورد)، عنوان کتابی است که با هدف تشویق والدین به سهولت در بهداشت کودکان، توسط دو متخصص میکروبیولوژی نگاشته شده است. محققان این کتاب توصیه می کنند، اجازه دهید که کودکتان در بیرون از خانه با گل و لای بازی کند و با جهان طبیعی در ارتباط باشد و از فواید خاک بازی برای کودک لذت ببرد. البته منظور این نیست که پدر و مادر همه مسائل بهداشتی کودک، مانند شستن دست پس از استفاده از سرویس بهداشتی و یا عدم تعامل مستقیم با فردی که سرما خورده است را ندیده بگیرند.

آنها پایه تحقیقات خود را بر میکروب های روده قرار داده اند. امروزه با وجود انواع آنتی بیوتیک و واکسن، به راحتی میکروب ها از بین رفته و بیماری های عفونی درمان می شوند. اما در این بین میکروب های مفید همان هایی که اجازه می دهند سیستم ایمنی بدن توسعه یابد نیز از بین می روند. هر زمانی که سیستم ایمنی بدن کودک با یک میکروب بی خطر مواجه شود، می آموزد که چطور آن را نادیده بگیرد و یا حداقل تحمل کند. و اگر سیستم ایمنی بدن کودک این شرایط را تجربه نکند نابالغ باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اختلالات گفتاری کودکان چه موقعی قابل تشخیص است؟

بیشتر بخوانید: مستقل بار آوردن کودک با چند روش تربیتی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا