دانستنی‌های سلامتی

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت ، مو و ناخن !

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

از خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن در بیشتر برند های آرایشی بهداشتی و همچنین دارویی به عنوان یکی از پارامترهای اصلی استفاده می شود. روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها در این صنایع و همچنین آشپزی به شمار می رود.

۸+

از خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن در بیشتر برند های آرایشی بهداشتی و همچنین دارویی به عنوان یکی از پارامترهای اصلی استفاده می شود. روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها در این صنایع و همچنین آشپزی به شمار می رود. اما بهتر است قبل از استفاده از آن خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن را بشناسیم و بدانیم که این اسانس چه کارهایی می تواند انجام دهد.

بیشتر بخوانید: خواص چای بادام

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

روغن بادام شیرین چیست ؟

روغن بادام شیرین یک عصاره تهیه شده از بادام شیرین است. که از روش تقطیر استخراج می شود. حتی می توان آن را با فشردن هسته بادام نیز به دست آورد. زمانی که روغن کنسانتره به دست آمد آن را همراه با چربی های اشباع نشده و منوکسین ترکیب کرده و بسته بندی صورت می گیرد. این روغن میزان بسیار بالایی ویتامین E دارد. به صورتی که در ۱۰۰ گرم روغن بادام بیش از ۲۰۰ % نیاز روزانه یک انسان ویتامین E موجود است. با توجه به تراکم مواد مغذی در روغن بادام شیرین، این عصاره بیشتر به عنوان یک داروی خانگی و طبیعی جهت درمان بسیاری از بیماری ها به کار برده می شود.

روغن بادام شیرین را می توان به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مصرف کرد. روغن بادام در حالت دیگر مانند روغن بادام تلخ نیز وجود دارد. که با کمی از مواد شیمیایی مخلوط می شود. بنابراین روغن بادام تلخ را نباید هرگز به صورت خوراکی مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن درخت چای برای مشکلات پوستی

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

از برترین خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت می توان به این نکات اشاره داشت :

محافظت از پوست های آسیب دیده، مرطوب کردن پوست صورت، روشن سازی پوست، کاهش التهابات پوستی، جلوگیری از پیری زود رس پوست، افزایش سلامت مو، تقویت ناخن ها و موارد دیگر.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

پوست سالم با روغن بادام

با توجه به این که روغن بادام یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا ۳ می باشد، اثرات بسیار مثبت و خوبی برای پوست دارد. در ضمن میزان بالای ویتامین E موجود در روغن بادام نیز در افزایش گردش خون تاثیر گذار است. این خواص به شما اجازه می دهند که رنگ پوست بسیار خوشایند و زیبا شود.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

روغن بادام پوست را درخشان می کند

بسیاری از مشکلات و بیماری های پوستی مانند آفتاب سوختگی های شدید، اختلالات رنگ پوست و زخم ها و حتی پرمویی نیز به کمک روغن بادام شیرین قابل درمان است. روغن بادام شیرین می تواند نرمی و لطافت خاصی به پوست بدهد. با چند قطره روغن بادام شیرین به صورت موضعی، تمامی مشکلات پوستی درمان خواهند شد. اگر این فرآیند در طی یک هفته به  صورت روزی یک الی دو مرتبه تکرار شود، تمام مشکلات پوستی بر طرف خواهد شد و رنگ پوست نیز متعادل می شود.

بیشتر بخوانید: خواص آرد بادام

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

خواص روغن بادام شیرین برای التهاب پوست صورت

در صورتی که از هر گونه التهابات پوستی رنج می برید، به کمک روغن بادام شیرین می توانید آن را برطرف کنید. روغن بادام را بر روی قسمت هایی که دچار اگزما یا پسوریازیس یا روزاسه هستند قرار دهید تا به سرعت مشکلات آلرژیک آن نواحی بر طرف شود.

همان طور که می دانید برخی از مشکلات پوستی مرتبط با التهابات روده ای هستند، برای از بین بردن التهاب روده و تنظیم سلامت گوارش نیز می توان از روغن بادام شیرین مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

جوان بمانید

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از پیری زود رس می هراسند و از این که مسن تر از سن خود به نظر بیایید حس خوبی ندارند. استفاده مداوم از این روغن یک راه کار عالی  برای این است که شما ظاهر پوست خود را همواره جوان و شاداب نگه دارید.

آنتی اکسیدان و ویتامین E دو عنصر کارساز در جوانی است. علاوه بر این دو، اسیدهای چرب و دیگر مواد فعال در روغن بادام وجود دارد که رادیکال های آزاد را قبل از آن که بتوانند جهش سلولی را خنثی کنند، از بین می برند. این واکنش منجر به کشش پوست و محو شدن چین و چروک ها می شود. به این ترتیب شما پوستی جوان و سرحال خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

خواص روغن بادام شیرین برای موها

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

علاوه بر خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت، این روغن موها را نیز تقویت می کند. روغن بادام شیرین میزان ریزش مو را کاهش می دهد. اثر ضد التهابی روغن بادام سبب می شود مشکلات مرتبط با مو مانند شوره سر کاهش پیدا کند. ویتامین E  موجود در این روغن نیز در حفظ سلامت فولیکول های موی سرو افزایش زیبایی مو بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک شکلات برای پوست

ناخن های شکننده را با روغن بادام مستحکم کنید

در صورتی که ناخن های شکننده دارید و از مواد شیمیایی و داروهای بسیاری مصرف کرده اید و نتیجه آن را ندیده اید، بهتر است روغن بادام شیرین را به عنوان یک درمان طبیعی به کار بندید.

روغن بادام شیرین شکنندگی ناخن را کاهش می دهد و از ناخن ها در برابر عفونت های قارچی به خوبی محافظت می کند. این روغن سبب رشد سالم ناخن می شود. فقط کافی است یک مرتبه این روغن را به صورت موضعی بر روی ناخن ها استفاده کنید تا اثرات آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص بادام تلخ

سلامت قلب و عروق

تمامی نکاتی که گفته شد مربوط به خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت و مو و ناخن بود. بد نیست بدانید که روغن بادام تاثیر زیادی بر روی سلامت قلب و عروق نیز دارد. زیرا این روغن می تواند به کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک شایانی کند. برخی بیماری های قلبی همانند حملات قلبی به کمک روغن بادام شیرین تا حدی کاهش پیدا می کند.

روغن بادام شیرین درمان طبیعی و مناسب جهت تقویت قدرت مغز و بهبود حافظه به شمار می رود. به طوری که به کمک آن می توان میزان تمرکز را افزایش داد. در صورتی که چند قطره از این عصاره را بر روی بالشت خود بریزید راحت تر به خواب خواهید رفت. از این روغن در پخت و پز نیز می توان استفاده کرد تا از خواص بی شمار آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا