دانستنی‌های سلامتی

خواص پوست موز برای سلامتی : پوست موز را هرگز دور نیندازید

خواص پوست موز

اکثریت ما فکر می کنیم که پوست پرتقال و موز چیزی به جز یک محافظ برای محتویات و مواد مغذی درون این میوه ها نیست و به همین دلیل آن ها را به راحتی به سطل زباله می اندازیم!
اما این تصوری کاملا اشتباه است!

۱+

اکثریت ما فکر می کنیم که پوست پرتقال و موز چیزی به جز یک محافظ برای محتویات و مواد مغذی درون این میوه ها نیست و به همین دلیل آن ها را به راحتی به سطل زباله می اندازیم! اما این تصوری کاملا اشتباه است! وقتی شما پوست این دو میوه را دور می اندازید، در حقیقت یک منبع فوق العاده عالی و غنی از مواد مغذی و ترکیبات بی نظیر را از دست می دهید. در این مقاله به برخی خواص پوست موز می پردازیم. شما را قانع خواهیم کرد که دیگر این کار را نکنید!

بیشتر بخوانید: خواص پوست هندوانه را بدانید و دیگر آن را دور نریزید!

خواص پوست موز

خواص پوست موز

خواص پوست موز

قبل از هر چیز مانند همیشه توصیه ما این است که محصولات ارگانیک را تهیه کنید. برای استفاده از خواص پوست موز قبل از استفاده  آن را به خوبی بشویید. پوست موز بافت سختی دارد و جویدن آن مشکل است بنابراین برای رفع این مشکل آن را بجوشانید یا در اسموتی میکس کرده و یا سرخ کنید و یا بپزید. وقتی شما از پست موز استفاده می کنید، باید منتظر اتفاقات خوبی باشید!

بیشتر بخوانید: خواص پوست پرتقال : پوست پرتقال این‌ همه فواید شگفت انگیز دارد، هرگز آن را دور نریزید

از بین بردن زگیل

 

برخی از متخصصان طب جایگزین پیشنهاد می کنند که از پوست موز سرخ شده و یا سوخته برای از بین بردن زگیل های روی پوست می توان استفاده کرد. پوست موز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند با اکسیداتیو هایی که باعث ایجاد زگیل می شوند مبارزه کنند. برای این کار پوست موز را تمام شب بر روی زگیل گذاشته و این کار را به مدت سه هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید: کالری موز و کربوهیدرات موجود در موز چقدر است؟

درمان افسردگی

بله! درست شنیدید!

خواص پوست موز باعث درمان افسردگی می شود. البته منظور ما دیدن ویدیوهایی از لیز خوردن افراد روی پوست موز نیست که باعث خنده می شوند! پوست موز حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان یکی از بیست و دو اسید آمینه ی اصلی یاخته های زنده و از اسید آمینه های ضروری در رژیم غذایی انسان است که در موش‌ها نیز به عنوان یک فاکتور رشد شناسایی شده است. این اسید آمینه در ساختمان بسیار از پروتئین ها وجود دارد و نیز در ساخت برخی میانجی های عصبی مانند سروتونین مؤثر است. سروتونین همان هورمون شادی انسان است. اگر افسردگی شما باعث کم خوابی و یا حتی بی خوابی تان شده است، پوست موز به علت داشتن منیزیم فراوان این مشکل را رفع خواهد کرد. اگر افسرده هستید روزی یک عدد پوست موز را نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پوست میوه ها را دست کم نگیرید

دیگر خواص پوست موز

پوست یک موز متوسط شامل :

۱۲ درصد از فیبر روزانه مورد نیاز بدن را تامین می کند، که هضم را بهبود می بخشد، کمک به کاهش وزن کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

۱۷ درصد از مصرف ویتامین C روزانه را تامین می کند، و سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

۲۰ درصد از ویتامین B6 مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند و این امر موجب می شود تا غذا به طور کارآمد تری به انرژی برای بدن تبدیل شود.

صبر کنید؛ هنوز تمام نشده!

بیشتر بخوانید: خواص پوست لیمو ترش شگفت زده تان می کند

درمان گزیدگی

یکی از خواص پوست موز درمان گزیدگی است. اگر بدن تان را پشه گزیده پوست موز می تواند خارش و سوزش بدن تان را برطرف کند. قند طبیعی موجود در آن مایع نیش پشه را که در بدن وارد شده است را بیرون می کشد! داخل پوست موز را در محل گزیدگی بمالید و اگر نیاز بود این کار را برای چند دقیقه تکرار کنید. پوست موز برای رفع درد و خارش گزیدگی بقیه حشرات نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: جایگزین موز : ۴ میوه عجیب و ناشناخته که می توانند جای موز را بگیرند

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا