دانستنی‌های سلامتی

پوست پرتقال این همه فواید شگفت انگیز دارد، هرگز آن را دور نریزید

خواص پوست پرتقال

اگر می‌خواهید از پوست پرتقال و یا هر میوه دیگری استفاده کنید قبل از هر چیز تاکید ما بر این است که از هر میوه ای نوع ارگانیک آن را تهیه کنید. اگر می توانید مزه تلخ پوست پرتقال را تحمل کنید بهتر است آن را در سالادها و یا اسموتی هایتان استفاده کنید.

۲+

اگر می‌خواهید از پوست پرتقال و یا هر میوه دیگری استفاده کنید قبل از هر چیز تاکید ما بر این است که از هر میوه ای نوع ارگانیک آن را تهیه کنید. اگر چنین چیزی برایتان میسر نیست پوست میوه  ها را به خوبی بشویید چرا که آفت کش ها و مواد شیمیایی روی پوست میوه ها برای سلامتی بسیار مضر هستند. اگر می توانید مزه تلخ پوست پرتقال را تحمل کنید بهتر است آن را در سالادها و یا اسموتی هایتان استفاده کنید.

با خوردن پوست این میوه خوشمزه این اتفاقات خوب خواهد افتاد:

خواص پوست پرتقال

کاهش وزن

پوست پرتقال حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر است. تحقیقات نشان داده که کسانی که فیبر در رژیم غذایی شان می گنجانند دقیقا مانند کسانی که رژیم های سخت برای کاهش وزن دریافت می کنند کاهش وزن دارند. فیبر موجود در پوست این میوه بیش از دو برابر میوه پرتقال است.

بیشتر بخوانید: خواص پرتقال: در فصل پرتقال تا می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز این سوپرمیوه بهره ببرید!

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص پوست پرتقال این است که علاوه بر داشتن فیبر بالا دارای مقادیر زیادی ویتامین C است. پوست پرتقال بیش از دو برابر خود میوه پرتقال ویتامین C دارد. این بدان معنی است که اگر این پوست پرخاصیت را بخورید سه برابر ویتامین C به سیستم ایمنی بدن تان تزریق کرده اید.

بیشتر بخوانید: خواص پوست لیمو ترش شگفت زده تان می کند

سلامت دهان

اگر از بوی بد دهان رنج می برید به جای امتحان انواع و اقسام آدامس ها این بار پوست پرتقال را امتحان کنید. پوست پرتقال orange علاوه بر رفع بوی بد دهان، سلامتی دهان را نیز تضمین می کند. این به علت داشتن اثرات ضد میکروبی قوی پوست پرتقال است که موجب از بین رفتن باکتری های بد در دهان می شود. همچنین قسمت سفید پوست پرتقال حاوی ترکیبی به نام لیمونن (d-limonene) است. این ترکیب یک حلال مناسب برای رفع لکه های روی دندان ها است. قسمت سفید این پوست را به دندان هایتان بمالید و بعد از چند دقیقه مسواک بزنید.

این کار را روزانه انجام دهید و بعد از چند هفته نتیجه را ببینید!

بیشتر بخوانید: خواص پوست میوه ها را دست کم نگیرید

خوشبو کننده هوا

می توانید از پوست پرتقال به عنوان یک خوشبو کننده هوا و رفع بوهای بد محیط استفاده کنید. پوست پرتقال را به داخل شومینه بیندازید یا روی آن نمک بزنید و هر جایی که می خواهید بو از بین برود بگذارید. نمک رطوبت هوا را جذب می‌کند و در عوض بوی خنک و دلنشین این پوست را در خانه پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص پوست هندوانه را بدانید و دیگر آن را دور نریزید!

بیشتر بخوانید: خواص پوست موز برای سلامتی : پوست موز را هرگز دور نیندازید

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    عرفان

    ۷ مهر ۱۳۹۵ at ۶:۰۴

    سلام،

    شما عزیزان به معنی واقعی زکات علم نشر آن است عمل میکنید،سپاسگزار از تلاشتان،پیشنهاد میکنم جهت حفظ ئ اشاعه موارد بهداشتی و درمانی امکان تهیه پک مناسب و ارائه آن به عموم ملت را کلید بزنید.

    ۱+
    • زهره خانی

      زهره خانی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵ at ۱۸:۲۴

      سلام
      ممنون از این همه محبت شما دوست و همراه نت نوشت
      خوشحالیم از داشتن دوستانی مثل شما
      در اولین فرصت حتما پیشنهاد ارزشمند شما را بررسی خواهیم کرد

      ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا