رپرتاژ آگهی

نکاتی که باید قبل از ورود به بازار بورس راجع به سرمایه گذاری کردن و خودمان بدانیم!

۱+

این روز‌ها حرف از بازار بورس و سهام، تبلیغات یادگیری بورس تنها در چند ساعت و… موج‌های مثبت و منفی زیادی برای ورود به این عرصه را درپی داشته است. کارگزاری‌ها و استادان این عرصه با پررنگ کردن سادگی کار و سود کلانی که برخی از افراد از این راه کسب کرده اند، در پی جلب مخاطب هستند و ازسوی دیگر کسانی که میگویند «اگر میخواهی پولت را از دست ندهی اصلا وارد بازار بورس نشو.»

هیچ شبهه‌ای در اینکه بازار بورس دارای پتانسیل بالایی برای سود دهی است، وجود ندارد، اما قبل از هر چیزی باید بدانید این سادگی کسب سود کلان، تله‌ای روانی برای ورود خیل عظیمی از افرادی است که انتظار دارند در یک شب پولدار شوند. سود افراد کار کشته در بازار بورس با ضرر کم تجربه‌تر‌ ها و کسانی که احساسی معامله می‌کنند تامین می‌شود. در این مطلب به مواردی که برای درک روانشناسی بازار بورس و سهام و استفاده حداکثری از آن برای کسب سود باید بدانیم، می پردازیم.

۱- معامله گری کار آسانی نیست.

فرد تازه واردی که با باور به اینکه معامله گری کار آسانی است معامله می‌کند، وقتی با ناامیدی و شکست مواجه می‌شود به یکباره کل معامله گری را زیر سوال می‌برد.به خاطر بسپارید که این اشتباه که بازار بورس جای سود نیست از گفته کسانی است که با انتظارات اشتباه و آموخته‌های ناچیز وارد دنیای کلان معامله گری می‌شوند.

ما در بروکر آنلاین معاملات فارکس آلپاری اعتقاد داریم که معامله گری دریای بی انتهایی است که تحت تاثیر علم بازار و اقتصاد و احساسات معامله گرها همواره در تلاطم است. معامله گر موفق معامله گری است که با شناسایی و شناخت این تلاطم‌ها به بهترین نحو روی این دریای خروشان موج سواری کند.

۲- استراتژی و نظم

هر قدر برای ورود و خروج از یک معامله هدفمند تر باشید، بهتر می‌توانید از بازار سود بدست بیاورید. معامله گری که از سر ناآگاهی محض وارد یک معامله می‌شود و صرفا بر اساس شانس یا ترس (ترس از ضرر یا جاماندن از قافله) معامله‌ای را انجام می‌دهد، هیچ درسی از شکست یا پیروزی‌های خود نمی‌گیرد و در نتیجه هر بار به جای دانش خود با احساسات معاملات را انجام می‌دهد.

۳- قواعد خود را مشخص کنید.

معامله گری مثل بازی کامپیوتری به ظاهر آسانی است که فقط دو دکمه خرید و فروش دارد ولی گاهی اوقات اشتباه کردن در آن به از دست دادن کل سرمایه تان می‌انجامد. اگر هنوز در این بازی مهارت‌های کافی برای کنترل شرایط خاص ندارید حتما برای خودتان محدودیت‌های خروج و ورود به معامله را تعیین کنید.

از جمله مهم ترین این قواعد که حتی خیلی از کارکشته‌های بورس آن را به کار می‌برند تعیین حد زیان می‌باشد. از خاطر نبرید که بازار دارای نوسان‌هایی است که یک حرکت اشتباه فرصت ادامه بازی را از شما می‌گیرد.

۴- در پی کسب مهارت‌های جدید و شناخت بیشتر بازار باشید.

مادامی که بازار در نوسان است فرصت سود دارد. در محیط نامحدود بازار بورس افکار و باورهای منفی و نادرست شما راجع به ریسک، زیان، اشتباه کردن و… تنها سد شما برای سودجویی از این محیط بی انتها است. مهارت‌های خود را به کار ببندید و با شناخت واقع بینانه و البته مثبت از بازار بورس در پی استفاده درست و به جا از مهارت‌های خود باشید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا